hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. szeptember. 17., péntek - Zsófia.
hirdetés

KMS Védjegy: a minőségbiztosítás csúcsa

A Vágóállat és Hús Szakmaközi Szervezet és Terméktanács közleménye. 

hirdetés

Az elmúlt napokban, hetekben sokan találkozhattak az óriásplakátokon, illetve az áruházak kóstoltatásain a Legjobb Minőségű Magyar Sertéshús címkével. Nyomatékosan hangsúlyozzuk, ennek a jelölésnek semmi köze nincs a Kiváló Minőségű Sertés Védjegyhez, illetve nincs arról tudomásunk, hogy más, a KMS Védjegy elnyeréséhez hasonló, részletesen ellenőrzött és nyomon követett minőségbiztosítási rendszer működne.

kms2013. évben a Vidékfejlesztési Minisztérium meghirdette a Kiváló Minőségű Sertéshús, azaz KMS védjegy bevezetését. A védjegy rendszer működési feltételeinek kialakítását, és magát a működtetését a Minisztérium a Vágóállat és Hús Szakmaközi Szervezet és Terméktanácsra bízta azzal, hogy a VHT mint szervezet ezt a tevékenységét akkreditációval is támassza alá. A rendszer működéséhez pénzügyi támogatást is biztosít a VM.

„Kiváló Minőségű Sertéshúsnak a Magyarországon született és felnevelt, az EU által engedélyezett takarmány összetevőket tartalmazó vágott állat húsa minősíthető. Az etetett takarmány legyen gabona alapú. A késztakarmányon belül a GMO-mentes kukorica részaránya legalább 30 % legyen, a nem növényi eredetű melléktermékek aránya pedig nem haladhatja meg az 5 %-ot. Élelmiszeripari és állati eredetű melléktermék felhasználása nem megengedett.”

A KMS termékek körébe tartoznak a vágóállatok, sertéshúsok, félkész és késztermékek. Feldolgozott termékek csak KMS minősítésű sertéshúst tartalmazhatnak.

A védjegy rendszer felépítése vertikális, azaz az élőállat tartástól kezdődően a fogyasztóig, a termék előállítás minden fázisa átvizsgálásra kerül, függetlenül attól, hogy ki kéri a védjegy használatát. A védjegy használatát kérvényezheti a sertéstermelő, az őstermelő, a vágóhíd, a daraboló üzem, készítménygyártó, kereskedő vagy vendéglátó egység.

A KMS termék többletértéke a fogyasztói megítélésen és bizalmon alapul, melyet csak akkor lehet biztosítani, ha hatékony ellenőrzési rendszer is működik. Az ellenőrzés kiterjed az állategészségügyi, higiéniai, takarmányozási, állatjóléti, nyomonkövetési és környezetvédelmi feltételek vizsgálatára, amelyet a QR-kód rövidesen történő bevezetésével kívánunk még megbízhatóbbá, sokszínűbbé tenni.

A KMS védjegy elnyerésére szóló pályázatot ez év márciusában hirdettük meg. Jelenleg öt vágó cég jogosult a védjegy használatára, nevezetesen az alföldi régióban a Hajdúhús 2000 Kft, a Szerencsi Mg Zrt., az Atalante Kft és Pákozdi Benő vágóhídja. A Dunántúlon a Babati és társa Kft pályázott sikeresen a KMS védjegyre.
A fogyasztók a Hajdúhús 2000 Kft, a Szerencsi Mg Zrt és a Babati és társa Kft saját boltjaiban találkozhatnak KMS minősítéssel rendelkező tőkehús kínálattal.

Fontos azt is tudni, hogy jelenleg csak sertés tőkehús nyerte el ezt a minősítést, a feldolgozott termékek vizsgálata jóval időigényesebb.

A kereskedelmi láncok boltjainak KMS minősítése jelenleg folyamatban van, de még egyik sem került elbírálásra.

A KMS termékek megkülönböztetésére szolgáló szimbólumot, megjelölést védeni kívánjuk a hamisításoktól, félrevezetésektől, ellenkező esetben elveszik a fogyasztói bizalom, és a védjegy hiteltelenné válik. Ezért vállaltuk, hogy folyamatos monitoring vizsgálatot végzünk, és azonnal a közvélemény elé tárjuk, ha bármilyen visszaéléssel találkozunk.

A VHT, mint a védjegy működtetését ellátó szervezet szükségesnek tartja a fogyasztók naprakész, részletes és korrekt tájékoztatását, annak érdekében, hogy a minőség garanciája fenntartható legyen.

 

(forrás: Vágóállat és Hús Szakmaközi Szervezet és Terméktanács )
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra cégvezetőknek, értékesítési vezetőknek, értékesítőknek, kommunikációs szakértőknek, politikusoknak, és mindenkinek, akinek a munkája részét képezi, hogy meggyőzzön másokat, értékesítsen valamit: terméket, szolgáltatást, ötletet vagy önmagát.

A TikTok az elmúlt időszakban már nemcsak a tinik és az új social média platformok iránt érdeklődök körében produkált robbanásszerű növekedést, hanem a "mainstream" ingerküszöbét is átlépte, és kezdetét vette a "TikTok-aranyláz". Minden, amit tudni kell róla - egy nap alatt!

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! 10 alkalmas képzés péntekenként: 10 oktatási nap + konzultációs lehetőség! 2021. októbertől!

Mutassátok meg, hogy CSR-ral valóban lehet jót tenni! Normál nevezési határidő: október 12.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Végső nevezési határidő: október 15.