hirdetés
hirdetés
2021. szeptember. 24., péntek - Gellért, Mercédesz.
hirdetés

Fenntarthatóság

Környezetbarát mosószereket tesztelt a TVE

Gyenge, tovább tart vele a takarítás, és még ráadásul drága is – így vélekedik a hazai lakosság a környezetbarát tisztítószerekről. Hogy ez mennyire csak városi legenda, azt a Tudatos Vásárlók Egyesülete laboratóriumi tesztjei bizonyítják, amelyben több mint 60 mosópor, folyékony mosószer és kézi mosogatószer tisztítási hatékonyságát vizsgálták. 

hirdetés

A lista élén, a leghatékonyabb szerek között ökocímkés termékek szerepeltek, ráadásul közepes árkategóriában.

Mára már számos tudományos kutatás bizonyította a háztartási takarító- és tisztítószerek lehetséges egészségkárosító hatásait. Azt is tudjuk, hogy vizeinkbe jutva kíméletlenül pusztítják az élővilágot. A Nielsen és a Tudatos Vásárlók Egyesülete által 2019-ben végzett országos reprezentatív kutatás rámutatott arra, hogy habár a hazai vásárlóknak fontos a gyermekeik egészsége és a környezet védelme, ennek ellenére tisztítószer vásárlás során kevésbé veszik figyelembe, hogy az adott vegyszer környezetbarát termék-e vagy sem. Ennek leginkább az az oka, hogy a környezetbarát tisztítószerekről a legtöbben azt gondolják, hogy nem elég hatékonyak. A többség szerint, ha tisztaságot akarunk, akkor a jó öreg, brutális szerekhez kell nyúlnunk.

Még a környezettudatos vásárlók helyzetét is megnehezíti a jól hangzó, környezetbarát tulajdonságra utaló szlogenek és színek használata. Termékcímkék közt is bőven találunk olyat, amely valójában semmilyen igazolt környezeti előnyt nem igazol.

A felmérés szerint a lakosság jelentős része az uniós ökocímkét (EU Ecolabel) sem ismeri, holott ez itthon ez az egyik leggyakrabban elforduló hiteles ökocímke. Az EU Ecolabel-t azok a termékek vagy szolgáltatások kaphatják meg, melyeknek kedvezőtlen környezeti hatásaik jelentősen kisebbek, mint a hasonló célt szolgáló egyéb termékeké és szolgáltatásoké. További előnye sok más ökocímkével szemben, hogy a kritériumokat jogszabályban rögzítik, és független szakértők folyamatosan ellenőrzik, vagyis a védjegyzésért nem a gyártó felel.

13 mosóport, 25 mosógélt és 31 kézi mosogatószer

A Tudatos Vásárlók Egyesülete arra volt kíváncsi, hogy igaz-e, hogy a környezetbarát tisztítószerek valóban kevésbé jól tisztítanak. Ezért magyar szupermarketekben és drogériákban kapható 13 mosóport, 25 mosógélt és 31 kézi mosogatószert teszteltek. A termékek között egyaránt voltak általánosan elterjedt bolti szerek, és EU Ecolabel minősítéssel rendelkező környezetbarát termékek.

A mosópor és a mosógél esetében minden terméket ugyanannak a tesztnek vetettek alá, ugyanazzal a mosógéppel, ugyanazzal a programmal 40 fokon mosatták őket, a gyártó által javasolt adagolást betartva. A tesztmosáshoz mesterségesen szennyezett textilcsíkot használtak, amely különböző, a háztartásban leggyakrabban előforduló szennyeződéseket szimulálta. A mosópor teszt abszolút győztese a Müller drogéria sajátmárkás terméke, az EU Ecolabel minősítéssel rendelkező Blink Ökomosópor lett. Árban is abszolút versenyképes, ugyanis míg az agyonreklámozott márkák termékeiért kilogrammonként 1.300-4.000Ft-ot is elkérnek, a tesztben listavezető öko mosópor egységára 800Ft. A folyékony mosószer tesztben a Seventh Generation és a Denkmit nature folyékony mosószerei osztoznak az első helyen, mindkettő rendelkezik EU Ecolabel minősítéssel. Az előbbi 1.700 Ft/liter, a Denkmit 1.000 Ft/liter egységáron kapható, a tesztben szereplő többi termék ára 600-12.000 Ft/liter között mozog.

A 31 kézi mosogatószer teszt esetében, a zsíros műkosszal bekent tányérokat 40 fokos állóvízben mosogatták el. Azt vizsgálták, mennyire hatékonyan tisztítanak, azaz hány tányér elmosogatására elegendőek. A DM drogérialánc sajátmárkás ökocímkés terméke, a Denkmit nature kézi mosogatószer messze felülmúlta a többi terméket. Ráadásul az ára is barátinak mondható, hiszen 800 Ft-os literenkénti árával bőven az átlagárú termékek közé tartozik.

(forrás: Store Insider)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Itt a Store Insider új podcast rovata! A #PályázzaProFuturával podcast sorozat hasznos információkkal nyújt segítséget minden pályázni kívánó élelmiszeripari, FMCG-szereplőnek. Kattints tovább a rovathoz!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra cégvezetőknek, értékesítési vezetőknek, értékesítőknek, kommunikációs szakértőknek, politikusoknak, és mindenkinek, akinek a munkája részét képezi, hogy meggyőzzön másokat, értékesítsen valamit: terméket, szolgáltatást, ötletet vagy önmagát.

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! 10 alkalmas képzés péntekenként: 10 oktatási nap + konzultációs lehetőség! 2021. októbertől!

Mutassátok meg, hogy CSR-ral valóban lehet jót tenni! Normál nevezési határidő: október 12.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Végső nevezési határidő: október 15.