hirdetés
hirdetés
2021. június. 18., péntek - Arnold, Levente.
hirdetés

Mosószerpiac

KOZMOS fogyasztói felmérés

A mosószer piac jelenleg három egyértelműen elkülöníthető kategóriájának - a mosóporok, mosógélek és a mosókapszulák - árösszehasonlítása nem egyértelmű, mert a rendeletileg előírt Ft/kg, Ft/liter vagy Ft/darab egységárak nem ugyanazt fejezik ki.

hirdetés

Az európai mosószer szövetség (AISE) pán-európai mosási szokások fogyasztói felméréséhez kapcsolódva a Magyar Kozmetikai és Háztartás-vegyipari Szövetség (KOZMOS) hazai felmérést készített a mosószerek egységáráról és a mosási szimbólum ismeretéről.

A felmérést a Kantar piackutató cég (www.kantar.com) végezte el 2020. decemberében Magyarországon on-line kérdőíves formában a hazai fogyasztókatreprezentáló 520 fő bevonásával, amiben nők és férfiak is egyenlő arányban vettek részt.

A felmérés alátámasztotta a mosószerpiacon jelenleg kapható három főbb terméktípus jellemhasználati megoszlását is: a megkérdezettek 32%-a mosóport, 53%-a folyékony vagy gél mosószert, 16 %-a mosókapszulát használ a mosáshoz.

Hogyan hasonlít a fogyasztó?

1.A felmérés elsőként arra keresett választ, hogy a fogyasztók tudják-e azt, hogy az egyes márkák adagolási utasításai eltérhetnek és emiatt akülönböző termékekkilogrammonkénti és literenkénti árai nem összevethetőek. Eza megkérdezettek 63 %-ának ismert és egyértelmű volt.

Bár láthatólag a fogyasztók is tisztában vannak azzal, hogy a termékeket inkább a mosások száma alapján kellene összehasonlítani, a jelenlegi egységár képzési gyakorlat miatt még mindig jellemzőbb a kilogrammonkénti/literenkénti összehasonlítás:

-a mosóporok esetében a vásárlók 24%-a a tényleges mosásonkénti, 41 %-uk a kilogrammonkénti / literenkéntiés 13 %-uk a csomagolásonkénti ár alapján hasonlítja össze az árakat.

-ugyanez a folyékony vagy gél mosószerhasználók esetében 22 %-ban mosásonkénti, 42%-bana kilogrammonkénti / literenkénti és 14%-nál a csomagolásonkénti ár alapjántörténik.

-a mosókapszuláknál, ahol egyértelműbb a mosások számánakés az adagolás kapcsolata,a megkérdezettek 32 %-a egymosás, 12 %-a a kilogramm vagy liter, míg 15 %-a acsomagolásonkénti árakat hasonlítja össze.

Tudjuk-e, hogy mennyit moshatunk vele?

2.2004 óta kötelező az Európai Unióban a mosószereken feltüntetni azt, hogy a termékkel 4-5 kg ruha hány átlagos mosása1végezhető el. Ezt a termékeken a gyártók a következő szimbólummal jelölik, ahol a szám a mosások számát jelöli.

A felmérésben megkérdezettek 93% felismerte a mosások számát jelző piktogramot és tisztában volt annak jelentésével.

Átlagos mosási ár

3. A válaszadók 83 %-a egyetértettazzal, hogy a mosószerek közti választásban segítene, ha minden mosószer árát egy adag, 4-5 kg ruha mosásra vetítve tüntetnék fel. Ez összhangban van az AISE korábbi felmérésének eredményeivel is.

A felmérés is azt támasztja alá, hogy a magyar fogyasztók számára a legelőnyösebb az, ha a mosószerek összehasonlítása a termékkel történő átlagos mosás ára alapján történik, ezért szükségessé vált a hazai egységár képzési gyakorlat ilyen irányú átalakítása.

1az átlagmosás meghatározását és a mosási szám feltüntetésének kötelezettségét a mosó-és tisztítószerekről szóló 648/2004/EK európai rendelet tartalmazza: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/HU/TXT/PDF/?uri=CELEX:02004R0648-20150601&qid=1611753457783&from=EN

 
(forrás: Store Insider)
hirdetés

Címkék

hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Itt a Store Insider új podcast rovata! Április 22-én startoltunk a #PályázzaProFuturával; a sorozat első része a pályázati lehetőségeket járja körül. A műsor epizódjai hasznos segítséget nyújtanak minden olyan élelmiszeripari, FMCG-szereplőnek, amely plusz forrásokat keres, illetve szeretne elcsípni egy szeletet a következő hónapokban megjelenő, nagyságrendileg hatszázmil­liárd forint értékű új kiírásokból.

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Az Store Insider magazin kiadója hetedik alkalommal hirdette meg „Az Év Boltja” versenyt.

Informálódj és kérdezz a hatályos jogszabályokról! Szakértőkkel segítünk eligazodni a jogszabályok útvesztőjében. 2021.06.29. 10:00

Szerkesztőségi, független vagy márkázott podcastok, videók, dokusorozatok versenye.

A legjobb HR-kommunikációs megoldások versenye. Normál nevezési határidő: augusztus 19.