hirdetés
hirdetés
2021. szeptember. 24., péntek - Gellért, Mercédesz.
hirdetés

Logisztika

Közzétette 2020-as fenntarthatósági jelentését a Raben Group

„Drive to Sustainability” címmel jelentette meg legújabb jelentését a Raben. Ez az eddigi legátfogóbb és legrészletesebb, a teljes cégcsoportot reprezentáló összefoglaló, amely számos mérőszám mellett több mint ezer érdekelt fél véleményét is tükrözi. A 2020-as jelentés a vállalatirányítási, környezeti, társadalmi és gazdasági hatásokra összpontosítva azt is bemutatja, hogy a cég miként járul hozzá az ENSZ globális céljaihoz.

hirdetés

A Raben Group jelentése rámutat, hogy ha egy cég lendületet vesz a fenntarthatóság felé vezető úton, konkrét célokat tűz maga elé, és kellően határozott, ha maga a törekvés is egy érték számára, akkor semmi nem állíthatja meg vagy lassíthatja le, még egy világjárvány sem. Különösen igaz ez akkor, ha a fenntarthatóság nem csupán egy út vége, egy egyszer és mindenkorra kitűzött cél, hanem folyamatosan fejlődik, egy utazás, folyamat és hajtóerő is egyben.

A fenntarthatóság a figyelem középpontjában

A „Drive to Sustainability” egy sok szempontból kivételes és úttörő kiadvány a Raben Group számára. Először is a korábbiaktól eltérően nem csupán a társadalmi felelősségvállalásra, hanem a fenntarthatóságra összpontosít. Továbbá a trendek és kihívások mellett bemutatja, hogy a vállalat milyen célokat állít és milyen tevékenységeket végez ezen a területen. A jelentés kereteit a Raben által 2019-ben elfogadott ESG-stratégia adta, amely három pillérre támaszkodik: környezet, társadalom és vállalatirányítás. Ezt a tematikát követi a jelentés szerkezete is, kiegészülve a gazdasági hatásokra vonatkozó megállapításokkal.

„A Raben Group figyelmének középpontjában immár sok éve az alkalmazottak és a gépkocsivezetők biztonsága áll. Mérjük és összesítjük az e téren elért eredményeinket, valamint a közúti közlekedésbiztonság terén tett erőfeszítéseink részeként széles közönség számára elérhető aktivitásokat szervezünk. Ugyanilyen fontos törekvésünk a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése. Meggyőződésem, hogy néhány éven belül a piac és a tudatosság fejlődése nyomán az ügyfelek azon vállalatok felé fordulnak majd, amelyek hozzánk hasonlóan a fenntarthatóságot állítják az üzleti tevékenységük fókuszába” – mondta Ewald Raben, a Raben Group vezérigazgatója.

Tervezz globálisan, cselekedj helyben

A vállalat számára kiemelt jelentőséggel bír a fenntarthatóság, ez mutatkozik meg abban is, hogy egy külön erre szakosodott bizottság is létrejött a vezérigazgató, Ewald Raben vezetésével. A Raben eddig említett területeken vállalt, illetve a jelentésben is taglalt tevékenységei ugyanakkor egy még nagyobb ívű, globális erőfeszítésnek is részét képezik, hiszen több, az ENSZ által meghatározott fenntartható fejlődési cél megvalósításához is hozzájárulnak. Ezek a célok az (3) egészség és jóllét, a (8) tisztességes munka és gazdasági növekedés, az (9) ipar, innováció és infrastruktúra, a (12) felelős fogyasztás és termelés, a (13) a fellépés az éghajlatváltozás ellen, valamint a (17) a partnerség a célok eléréséért.

„A jelentésünk új szintre lépett mind a kiterjedését, mind az adatok bemutatásának módját tekintve. Átláthatóbb és információdúsabb, továbbá igazodik a saját jelenlegi prioritásainkhoz és ahhoz, amit az érdekeltjeink tudni szeretnének rólunk. Jobban kiemeli a fenntarthatóság jelentőségét, és korunk kihívásaira reagál” – mondta Jakub Krzewina, a Raben Group fenntarthatóságért felelős vezetője.

Három piac, négy fókuszterület, harminc mutató

A mostani a vállalat hetedik fenntarthatósági jelentése, ugyanakkor ez az első, amely a 13 országban több mint 150 telephellyel rendelkező Raben Group egészéről képet ad. Noha csupán a lengyelországi, a németországi és a csehországi leányvállalatok működéséről szóló adatok szerepelnek benne, ez a három piac testesíti meg a cégcsoport üzleti tevékenységének 85 százalékát a forgalom, valamint a foglalkoztatottak és a küldemények száma tekintetében. A „Drive to Sustainability” széleskörűen bemutatja, hogy a cégcsoport hogyan tekint a vállalatirányításra mint az ESG-stratégia részére.

A vállalatirányításról szóló fejezet a legtágabb értelemben foglalkozik az etikával: része az érdekeltekkel való párbeszéd, az elégedettségi felmérések, a vállalati irányelvek és politikák, az információbiztonság és a kockázatkezelés. A gazdasági hatást az innováció határozza meg, főleg az informatikában. A társadalmi lenyomat ugyanakkor a munkavállalók egészségét és biztonságát szolgáló intézkedésekből, a vonzó munkahelyi környezet megteremtéséből, és nem utolsósorban abból tevődik össze, hogy hogyan lehetünk megbízható üzleti partnerek és felelős állampolgárok.

Forrás: 123rf

Zöld irány

A környezeti hatás a leghangsúlyosabb téma, előtérben az üvegházhatású gázok kibocsátásával. A Raben egyebek mellett azonosítja és átfogóan leírja a karbonlábnyom három hatáskörét, az emisszió forrásától függően. A jelentés szerint a vállalat a klímasemlegesség érdekében tett erőfeszítései során nagyban támaszkodik a modern járműflottájára, az infrastrukturális és fuvarszervezési megoldásaira, valamint olyan eszközökre, mint a Smartour és a szén-dioxid-kalkulátor. A csaknem az egész tavalyi évet jellemző rendkívüli helyzetből adódóan a jelentés a Covid-19 járványhoz kapcsolódó intézkedéseket is magában foglal. A kiadvány összesen több mint harminc, a cégcsoport nem pénzügyi adatai alapján felállított mutatót tartalmaz.

„Az előttünk álló évekre gondolva nem kihívásokat, hanem konkrét célokat látok, amelyek a már ma is rendelkezésünkre álló technológiák segítségével felgyorsítják a vállalatunk fenntarthatóvá válását. Ezek ugyanolyan fontosak számunkra, mint az üzleti célok, és ahhoz, hogy hatékonyan érhessük el őket, fegyelmezetten kell cselekednünk” – összegezte Ewald Raben.

A „Drive to Sustainability 2020” jelentés tartalma tükrözi a társadalmi párbeszédben részt vevő több mint 1000 érdekelt által megfogalmazott igényeket is. A dokumentum több mint 30 helyi mérőszámot tartalmaz. A 2020-as adatok a 2019-es számokkal összevetve jelennek meg a kiadványban, amely ebben a formában évente jelenik majd meg. A jelentés a GRI (globális jelentéskészítési kezdeményezés) alapszintű szabványainak megfelelően készült, és független külső szereplőként a Deloitte hitelesítette.

A Drive to Sustainability 2020 című jelentés teljes terjedelmében elérhető a következő linken, angol nyelven:
https://hu-api.raben-group.com/fileadmin/PDF_files/Raben_Group_Sustainability_Report_2020.pdf

A Raben Group szervezeti társadalmi felelősségvállalásáról az alábbi oldalon olvashat bővebben:
https://magyarorszag.raben-group.com/rolunk/szervezeti-tarsadalmi-felelossegvallalas

(forrás: Store Insider)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Itt a Store Insider új podcast rovata! A #PályázzaProFuturával podcast sorozat hasznos információkkal nyújt segítséget minden pályázni kívánó élelmiszeripari, FMCG-szereplőnek. Kattints tovább a rovathoz!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra cégvezetőknek, értékesítési vezetőknek, értékesítőknek, kommunikációs szakértőknek, politikusoknak, és mindenkinek, akinek a munkája részét képezi, hogy meggyőzzön másokat, értékesítsen valamit: terméket, szolgáltatást, ötletet vagy önmagát.

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! 10 alkalmas képzés péntekenként: 10 oktatási nap + konzultációs lehetőség! 2021. októbertől!

Mutassátok meg, hogy CSR-ral valóban lehet jót tenni! Normál nevezési határidő: október 12.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Végső nevezési határidő: október 15.