hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. június. 18., péntek - Arnold, Levente.
hirdetés

Körkép

Nehezen állnak vissza a vásárlók az esti nyitvatartásra

A nyitás mentén csökken a bolti kosárérték, de növekszik a megjelenési gyakoriság. Íme a boltok tapasztalatai.

hirdetés

A vásárlók számának korlátozása nem okozott fennakadásokat, a meghosszabbított nyitvatartáshoz viszont még újból hozzá kell szokniuk az embereknek – derült ki a Világgazdaság körképéből.

A vevők annak ellenére is lassan állnak vissza a meghosszabbított nyitvatartásra, hogy már az esti órákban is világos van – mondta a Világgazdaságnak Maczelka Márk, a SPAR kommunikációs vezetője.

A tranzakciók száma újra nő, az emberek többször vásárolnak egy héten belül, ám ezzel együtt a kosárérték csökken. Az olcsóbb termékek iránt továbbra is nagy a kereslet, de megmaradt az a réteg, amely inkább a prémiumárucikkeket keresi. A tíz négyzetméteres szabály a SPAR áruházak bejáratánál nem okozott sorokat.

Az oltottsági szint emelkedésével, az ezzel együtt járó nyitással, valamint a nyár közeledtével arra számítunk, hogy a vásárlók fokozatosan térnek majd vissza a járvány előtti szokásaikhoz – közölték a Világgazdasággal a Tesco sajtóosztályán.

Ezzel együtt biztosan lesznek olyanok, akik ezután is az online csatornát részesítik előnyben. Április közepéig ugyanazt tapasztalták, mint a járvány hatására az azt megelőző egy évben: a vevők ritkábban jönnek, de nagyobb kosármérettel távoznak. Ez a vásárlói magatartás tavaly márciusban alakult ki, és bár a nyáron volt némi visszarendeződés, a második és a harmadik hullám idején ismét csökkent a tranzakciók száma, egyben nőtt az értékük. Ez is azt tükrözi, hogy a vásárlók fegyelmezetten viselkedtek.

A vásárlók körében az alapvető élelmiszerek és a friss termékek, a pékáru, a hús, a zöldség-gyümölcs és a tejtermékek a legkedveltebbek. Előnyben részesítik a széles termékkínálatot és a termékek jó ár-érték arányát, valamint az XXL kiszerelést az akciós heteken – jelezte Tőzsér Judit, a Lidl vállalati kommunikációs vezetője.

Megítélésük szerint a vásárlók tudatosabban intézik bevásárlásaikat, mint a Covid-válság előtt. A tíz négyzetméteres szabály a Lidl esetében azt jelenti, hogy átlagosan 130-140 személy tartózkodhat egyszerre az eladótérben. E számba nem tartoznak bele a 14 év alattiak, a 65 év felettiek és a fogyatékossággal élők segítői. A bejáratnál kihelyezett matricán is megtalálható a pontos létszám, továbbá manuális vásárlószámláló készüléket vezettek be. A kijárási korlátozás módosításával a társaság a nyitvatartását is kitolta.

Az Auchannál azt tapasztalják, hogy lassan tér vissza az élet a normális kerékvágásba, a vásárlóknak előbb újból hozzá kell szokniuk ahhoz, hogy az üzletek 19 óra után is nyitva vannak.

A hipermarketnél hangsúlyozták, hogy áruházaik nagy alapterületűek, a négyzetméter-alapú korlátozás nem okozott fennakadást. Arra számítanak, hogy a vásárlók száma a következő hetekben a 20–21 órás időszakban is erősödik. Az átlagos kosárérték is emelkedik, a prémium-, minőségi termékek esetében pedig nincs visszaesés a korábbi időszakhoz képest.

A gazdaság újraindításának hatására az Aldi nem tapasztalt nagy változást, tartja magát az alacsonyabb vevőszám, amelyhez magasabb kosárérték kapcsolódik. A teraszok nyitása azonban meglátszott a fővárosi üzletek vevőinek számán és forgalmán is, bevásárlás helyett sokan inkább a vendéglátóhelyeket látogatták. Egyelőre az este hét óra utáni forgalom sem számottevő. Tájékoztatása szerint a létszám korlátozása az Aldinál sem okozott fennakadást, a szabályoknak való megfelelést a biztonsági szolgálattal együttműködve számlálóval biztosítják.

(forrás: vg.hu)
hirdetés

Címkék

hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Itt a Store Insider új podcast rovata! Április 22-én startoltunk a #PályázzaProFuturával; a sorozat első része a pályázati lehetőségeket járja körül. A műsor epizódjai hasznos segítséget nyújtanak minden olyan élelmiszeripari, FMCG-szereplőnek, amely plusz forrásokat keres, illetve szeretne elcsípni egy szeletet a következő hónapokban megjelenő, nagyságrendileg hatszázmil­liárd forint értékű új kiírásokból.

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Az Store Insider magazin kiadója hetedik alkalommal hirdette meg „Az Év Boltja” versenyt.

Informálódj és kérdezz a hatályos jogszabályokról! Szakértőkkel segítünk eligazodni a jogszabályok útvesztőjében. 2021.06.29. 10:00

Szerkesztőségi, független vagy márkázott podcastok, videók, dokusorozatok versenye.

A legjobb HR-kommunikációs megoldások versenye. Normál nevezési határidő: augusztus 19.

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!