hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. október. 26., kedd - Dömötör.
hirdetés

Lezárult az OGYÉI vízfogyasztás-népszerűsítő kampánya

Nyolcadik alkalommal, május 8-12. között rendezte meg a magyarországi vízfogyasztás népszerűsítéseként a fiataloknak szóló Happy-hét kampányt az Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézet. Idén először az iskolák mellett az óvodák jelentkezését is várták a szervezők.

hirdetés

A 2017-es Happy-hét hasonlóan az előző évekhez egyaránt népszerű volt a gyerekek és a pedagógusok körében. Összesen 174 intézményből (132 iskola és 42 óvoda), több mint 36 ezer gyermek (36272) vett részt a kampányban. 

A Happy-héthez való csatlakozás feltétele az volt, hogy legalább egy – OGYÉI által ajánlott vagy az iskola/óvoda által kidolgozott – vízfogyasztást népszerűsítő programpontot valósítsanak meg az intézmények és ennek dokumentációját, pályázati anyagát 2017. június 2-ig juttassák el az intézet számára. A beküldött pályaműveket szakmai zsűri bírálta el. 

A kampányzáró sajtótájékoztatón Rétvári Bence, az EMMI parlamenti államtitkára felhívta a figyelmet arra: a felnőtt lakosság 65 százaléka küzd túlsúllyal, a kisiskolások körében minden 4. lány, illetve minden 5. fiú túlsúlyos vagy elhízott. Az elhízás évekkel rövidíti meg az életet, illetve befolyással van az egészségben eltöltött évek számára. Magyarország az utóbbi években komoly eredményeket tud felmutatni az egészséges életmód felé elmozdulásban, példaként említette a dohányzás lehetőségeinek korlátozását, a Népegészségügyi Termékadó (NETA) hatálya alá eső termékek kitiltását az iskolákból és a mindennapos testnevelés bevezetését. A kormány mindent elkövet azért – mondta, hogy a jövő nemzedéke egészséges és fitt legyen, ezért is fontos, hogy minél fiatalabb korban, már az óvodákban elkezdődjön a tudatos egészségnevelés. 

Dr. Pozsgay Csilla, az OGYÉI főigazgatója felhívta a szülők figyelmét arra is, hogy a megfelelő folyadékellátottság nemcsak a fizikai egészségre, hanem az agyműködésre, a hangulatra, és a gyerekek szellemi teljesítőképességére is pozitív hatással van. Fontos, hogy a szülők a nyári szünetben is figyeljenek a gyerekeikre. Az OGYÉI közétkeztetést népszerűsítő portálján, a merokanal.hu-n ötleteket és tippeket kaphatnak a szülők arra vonatkozóan, hogy mivel pótolják a folyadékot nyári melegben.

Tuzson Bence, a Miniszterelnöki Kabinetiroda kormányzati kommunikációért felelős államtitkára a Happy-hét zárórendezvényén elmondta: a kormányzat elkötelezett a vízivás és a gyermekek egészséges életmódjának népszerűsítésében, ezért is tette lehetővé, hogy mára 318 ezer gyermek jusson hozzá naponta egészséges ételekhez az oktatási intézményekben. 

A Happy-hét során a legtöbb programelemet a Dunakeszin lévő Bárdos Lajos Általános Iskola valósította meg, a pályázat főnyereményeként egy játékkal egybekötött közös főzést nyertek, a program az OGYÉI tankonyhájában zajlik majd.

A 2017-es Happy-hét nem csupán azért volt különleges, mert már az óvodák is csatlakozhattak a programhoz, hanem mert sokkal több nyeremény várt a résztvevő intézményekre, mint korábban. Az idei év további nyertesei és nyereményeik a következők:

A legtöbb programelemet megvalósító óvoda nyereménye 1,5-2 órás kicsiknek szóló művészeti foglalkozás a MUS-E Magyarország jóvoltából (20 óvodás). Nyerte: dóci Szent Ágoston Katolikus Általános Iskola és Óvoda.

Az „Élet a víz alatt” címmel meghirdetett rajzpályázat nyertese Sávoli Vivien Eszter, a Tolna Megyei Önkormányzat, Göllesz Viktor Általános Iskolájának 7. b osztályos tanulója, aki rajzával ezzel egyszeri belépési lehetőséget nyert osztályának a Tropicariumba.

A „Légy HAPPY” című klip verseny nyertes iskolája (30 tanuló) egyszeri belépést nyer a CSOPA Playbar előadótermébe, a „Hideg percek” tudományos show-ra. Az nyertes intézmény: Gesztelyi Csokonai Vitéz Mihály Általános Iskola. 

Az OGYÉI az idei év nyerteseinek gratulál és kivétel nélkül minden intézménynek, tanárnak, nevelőnek köszöni az aktív részvételt. Az intézet azt reméli, jövőre, a 9. Happy-héten még több gyereket tud motiválni versenykiírásával.

Addig is meg lehet látogatni a közösségi oldalaikat, valamint honlapjukat, ahol mindig friss információt lehet találni, letölthető oktatóanyagokat, plakátokat, amelyek szabadon felhasználhatók mindenki számára.

(forrás: Élelmiszer Online)
hirdetés

Címkék

hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés