2020. január 30. 15:31
LG: bevételi rekord mellett csökkenő profit
Bevételi rekord mellett a magas fejlesztési költségek és reklámkiadások miatt csökkent tavaly a dél-koreai LG Electronics Inc. (LG) elektronikai konszern működési eredménye és nyeresége az MTI-hez eljuttatott eredménybeszámoló szerint.

Az LG tavaly 62,3 ezermilliárd won (53,0 milliárd dollár) rekordösszegű értékesítési árbevételre tett szert, 1,6 százalékkal magasabbra az előző évinél. Működési eredménye viszont 9,9 százalékkal 2,44 ezermilliárd wonra, nyeresége pedig 87,8 százalékkal 179,9 milliárd wonra csökkent.

A negyedik negyedévben 16,06 ezermilliárd won bevétele volt az LG-nek, 1,8 százalékkal nagyobb a 2018 negyedik negyedévinél és 2,3 százalékkal magasabb a 2019 harmadik negyedévinél. A negyedik negyedévi működési eredmény az előző évihez képest 34,5 százalékkal 101,8 milliárd wonra emelkedett, ami azonban a harmadik negyedévitől 87 százalékkal maradt el. A 2019. október-decemberi periódusban az LG 849,8 milliárd won veszteséget szenvedett el az egy évvel korábbi 80,7 milliárd won veszteség után.

Az LG Electronics a világ legnagyobb OLED képernyőgyártójában, a LG Display Co. vállalatban tartott 37,9 százalékos részesedésének tulajdonítja eredménye romlását. Az LG Display pénteken teszi közzé mérlegbeszámolóját. Elemzők több mint ezermilliárd won veszteséget várnak 2019-re a cégtől.

A képernyő üzletág mellett az LG mobil üzletágának a vesztesége is megterhelte az elektronikai konszern eredményét. A mobil üzletág már sorban a tizenkilencedik negyedévet zárja veszteséggel. A tavalyi negyedik negyedévben az üzletág működési eredménye 332,2 milliárd won mínuszt mutatott, szemben az egy évvel korábbi 318,5 milliárd won veszteséggel. Az üzletág bevétele 21,2 százalékkal 1,3 ezermilliárd wonra csökkent a negyedében.


A 2019-es év egészében az LG mobil üzletága 5,9 ezermilliárd won bevételre tett szert a 2018-as 7,9 ezermilliárd után. A működési eredmény éves hiánya 1,01 ezermilliárd wonra bővült a 2018-as 789 milliárdról.

Piackutatók becslései szerint az LG tavaly 29 millió okostelefont értékesített, 28 százalékkal kevesebbet a 2018-asnál.

Az LG járműalkatrész (Vehicle Component Solutions) üzletága történetében a legnagyobb, 5,47 ezermilliárd won bevételre tett szert tavaly, 27 százalékkal magasabbra az előző évinél. Negyedik negyedéves 1,36 ezermilliárd won bevétele viszont már csak 3,1 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit a világpiaci autóeladások csökkenése miatt. A negyedik negyedévben az üzletág működési eredménye 63,7 milliárd won mínuszra nőtt a 2018 negyedik negyedévi 27,4 milliárdról.

A szórakoztató elektronikai üzletág éves bevétele 16,15 ezermilliárd won volt, az előző évivel nagyjából megegyező, a 980 milliárd won működési eredmény viszont elmaradt az előző évitől. A negyedik negyedévben szintén az egy évvel korábbival nagyjából megegyező forgalmat bonyolított az üzletág, 4,59 ezermilliárd won értékben, ami a harmadik negyedévit 18,7 százalékkal múlta felül. Működési eredménye viszont közel felére, 110 milliárd wonra zsugorodott a negyedik negyedévben éves összevetésben.

A háztartási berendezések üzletág az LG Signature prémium termékcsalád piaci sikerének köszönhetően 21,52 ezermilliárd won rekordbevételre tett szert 2019-ben, 11 százalékkal magasabbra a 2018-asnál. Működési eredménye 1,9 ezermilliárd won lett, a cég történetében a valaha elért legmagasabb. A negyedik negyedévben szintén értékesítési rekordot ért el az üzletág, 4,62 ezermilliárd won értékben, 7 százalékkal magasabbat az egy évvel korábbinál. A negyedéves működési eredmény 8,5 százalékkal lett magasabb, 122,2 milliárd won.