hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. június. 18., péntek - Arnold, Levente.
hirdetés

E-prémium

Luxustermékek és koronavírus

A luxustermékeket forgalmazó boltok is megszenvedték a koronavírus okozta lezárásokat. Átálltak az online értékesítésre és kiszállításra.

hirdetés

Inkább táveladás, mint e-kereskedelem

Március idusán Olaszországot elérte egy újabb hullám, így ismét bezártak a boltok. Ez nem zavarta a genovai Gismondi 1754 ékszerkereskedő céget, amely a WhatsApp segítségével könnyedén értékesített egy 108,3 millió forint értékű, 10 karátos gyémántgyűrűt egy svájci ügyfelének. Az üzletet hosszas telefonbeszélgetések, video-hívások és csetelések előzték meg.

- Korábban el sem tudtam volna képzelni, hogy egy 300 ezer eurós, 10 karátos gyűrűt úgy adok el valakinek, hogy meg sem mutattam neki élőben - nyilatkozta Massimo Gismondi, az ékszerkereskedés vezetője.

Nagyjából ezzel egyidőben a prémium kategóriás „pufikabátokat" forgalmazó Moncler értékesítési asszisztensei gourmet vacsorák kiszállítását egyeztették a vevőikkel, akiknek így egy fényűző étkezéssel társított termékbemutatót tartottak online formában.

- Rájöttünk, hogy minimális fizikai kontaktus mellett is magasszintű szolgáltatást tudunk nyújtani a vásárlóinknak. A táveladások új horizontokat nyitottak meg, ami egyfajta egyveleget képez a hagyományos boltok és az e-kereskedelem között - nyilatkozta a Reuters-nek Remo Ruffini, a Moncler vezetője.

Maradandó átalakulások

Elemzők szerint a kialakult helyzet miatt rengeteg pénz lapul az európai vagyonosok zsebében, amit normál esetben fényűző hotelszobákra és nyaralásokra költöttek volna. A dizájner-márkák pedig köszönik szépen, igényt tartanának ezekre a forrásokra.

A luxusmárkák világában jellemzővé vált, hogy a bolti eladókat személyi vásárlóasszisztensé avanzsálták. Ez annyit tesz, hogy a legfontosabb vásárlókkal személyesen tartják a kapcsolatot, az igényeikhez mérten összeválogatnak nekik egy termékcsomagot, elküldik nekik kipróbálásra, és ha elnyeri tetszésüket, akkor megvásárolják azokat.

A Louis Vuitton-t birtokló LVMH csoport ezt tovább vitte, „guruló boltokkal" látogatták meg a vevőiket, ezekben parfümöktől kezdve, táskákon át, egészen az órákig mindent kipróbálhattak a potenciális vásárlók. Be is jött nekik ez az akció, 52 százalékkal növekedtek az eladásaik.

A kényszer nagy úr

Az olyan presztízses márkák, mint a Hermes, eléggé ódzkodtak korábban az online értékesítés világától, de mint tudjuk, a szükség törvényt bont. A Boston Consulting Group elemzése szerint az iparág online bevételeinek aránya megduplázódott, ami így már a szektor teljes értékesítésének 20 százalékát tette ki.

A kasmír pulóvereket árusító Brunello Cucinelli kiemelte, hogy kifejezetten hasznosnak bizonyult az online átállás számukra, ugyanis így egy-egy videóhívásban 30-40 vásárlóval tudtak egyszerre foglalkozni.

Lehetőségünk nyílt arra, hogy annyi vevővel lépjünk kapcsolatba, ami személyesen találkozásokkal, időpontfoglalásokkal 3-4 évünket emésztené fel

-mondta a cég vezérigazgatója, Luca Lisandroni.

Az iparág vezető tisztségviselői úgy vélik, a táveladási trend maradni fog a vírus lecsengése után is, viszont az a veszély nem fenyeget, hogy a fizikai boltok iránti igény megszűnne.

(forrás: haszon.hu)
hirdetés

Címkék

hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Itt a Store Insider új podcast rovata! Április 22-én startoltunk a #PályázzaProFuturával; a sorozat első része a pályázati lehetőségeket járja körül. A műsor epizódjai hasznos segítséget nyújtanak minden olyan élelmiszeripari, FMCG-szereplőnek, amely plusz forrásokat keres, illetve szeretne elcsípni egy szeletet a következő hónapokban megjelenő, nagyságrendileg hatszázmil­liárd forint értékű új kiírásokból.

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Az Store Insider magazin kiadója hetedik alkalommal hirdette meg „Az Év Boltja” versenyt.

Informálódj és kérdezz a hatályos jogszabályokról! Szakértőkkel segítünk eligazodni a jogszabályok útvesztőjében. 2021.06.29. 10:00

Szerkesztőségi, független vagy márkázott podcastok, videók, dokusorozatok versenye.

A legjobb HR-kommunikációs megoldások versenye. Normál nevezési határidő: augusztus 19.

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!