hirdetés
hirdetés
2021. május. 07., péntek - Gizella.
hirdetés

Játékipar

Már a Matchbox is karbonsemleges

A jövőben minden Matchbox® kisautó, játékszett és csomagolásuk is 100%-ban újrahasznosított, megújuló vagy bioalapú műanyagból készül majd.

hirdetés

A játékgyártó Mattel vállalja, hogy 100%-ban újrahasznosított, megújuló vagy bioalapú műanyagra tér át az összes Matchbox kisautó, játékszett és csomagolásuk esetében. Ezzel nemcsak a hulladék mennyiségét, hanemaz energiafogyasztást, a szénlábnyomot, a vízhasználatot is csökkentik. A Matchboxot érintő vállalás annak a stratégiának a része, amely szerint 2030-ra a Mattel minden terméke és csomagolása esetében 100%-ban újrahasznosított, megújuló vagy bioalapú műanyagra vált.

A Matchbox környezettudatos törekvéseivel összhangban egy limitált szériás, 99%-ban újrahasznosított anyagokból készült Tesla Roadster kisautót is piacra dob. A játék 62,1% újrahasznosított cinkből, 1% rozsdamentes acélból és 36,9% újrahasznosított műanyagból készül. A 2022-től kereskedelemi forgalomban is kapható kisautó karbonsemleges tanúsítványt is kapott a márka a kolorádói és montanai védett füves területeket támogató karbonkredit vásárlása révén.

A zöld technológiák és a környezettudatosság népszerűsítése mellett a Matchbox nemrég elindította "Egy jobb jövő felé vezetünk" - elnevezésű programját, hogy a gyerekeket egy fenntarthatóbb jövő felé terelje a játékon keresztül. A program célja a felelősségteljes csomagolási újítások bevezetése és az öntési folyamat fejlesztése a kisautók részletgazdagságának és magas minőségének megőrzése mellett. A márka környezetbarát megközelítésének megfelelően folyamatosan bővíti az elektromos járművek számát a portfólión belül, illetve a játékszetteket elektromos jármű töltőkkel egészíti ki.

„Májustól megújult termékportfolióval jelentkezik a Matchbox, a valódi autókról mintázott új modellek pedigfolyamatosan érkeznek majd az év további részében. A növekvő környezeti problémák kezelése érdekében elkötelezettek vagyunk amellett, hogy a márka 100%-ban újrahasznosított, megújuló vagy bioalapú műanyagokat használjon fel. Célunk, hogy a környezetbarát technológiák és gondolkodásmód megismertetése,valamint játékaink környezetbarát módszerekkel történő tervezése és gyártása révén a gyerekeket egy fenntarthatóbb jövő felé tereljük"– mondta Török Kata, a Mattel magyarországi brandmanagere.

A Matchbox számos lépést tesz elkötelezettségének teljesítése érdekében, egyebek mellett elindítjaa műanyagmentes csomagolásra való fokozatos átállást is. A Magyarországon 2022-tőlkapható, népszerű, számos liszenszelt és eredeti, 1:64 méretarányú kisautót tartalmazóMatchboxPowerGrabs®választék lesz az első műanyagmentes csomagolásúsorozat, amely FSC tanúsítványú papírból és farostból készül. Ezt követően a további termékcsaládok is műanyagmentes csomagolással érkeznek.

A műanyagmentes csomagolásokkal és az újrahasznosított, megújuló,bioalapú műanyagokkal kapcsolatos vállalásain túl a Mattel a következő újrahasznosítást támogató és hulladékcsökkentő intézkedéseket vezeti be:
• Újrahasznosítható alkatrészeket terveznek, valamint a játékszettekben egyetlen, könnyen eltávolítható modulba foglalják azelektronikát, hogy megkönnyítsék a helyi e-hulladék újrafeldolgozási folyamatát.
• Megjelennek a How 2 Recycle címkék, amelyek eligazítják a fogyasztókat a csomagolóanyagok megfelelő kezeléséről.
• Csökkentik az energiafelhasználást, a széndioxid-kibocsátást és a hulladékot a műveleteik során.

 

(forrás: Store Insider)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Itt a Store Insider új podcast rovata! Április 22-én startoltunk a #PályázzaProFuturával; a sorozat első része a pályázati lehetőségeket járja körül. A műsor epizódjai hasznos segítséget nyújtanak minden olyan élelmiszeripari, FMCG-szereplőnek, amely plusz forrásokat keres, illetve szeretne elcsípni egy szeletet a következő hónapokban megjelenő, nagyságrendileg hatszázmil­liárd forint értékű új kiírásokból.

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Az élet megállt ugyan, de a toborzás nem: bizonyos ágazatokban ugyanúgy kellett a munkaerő, a kampányok, kiválasztások és interjúk ugyanúgy folytak tovább az elmúlt egy évben is, mégis rengeteg dolog változott. Ennek tanulságait foglaljuk össze május 20-án!

Várjuk a legjobb tartalomalapú megoldásaitokat a Content+Marketing versenyünkre és influencer kampányaitokat az INFLU-ra! Nevezési határidő: 2021. május 21.

Kiadónk társoldalai

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!