hirdetés
hirdetés
2021. május. 16., vasárnap - Mózes, Botond.
hirdetés

Friss

Már kapható a friss hazai spárga

Ezen a héten kerül nagyobb mennyiségben a hazai friss spárga a piacokra, üzletekbe – derül ki a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara körképéből. A magyar spárga kiváló minőségű, nagyrészt külföldre – Németországba, Ausztriába, Svájcba, illetve a skandináv országokba – értékesítik. A hazai lakosság körében évről évre egyre népszerűbb a spárga, ami igazán egészséges zöldség.

hirdetés

Hazánkban – bár folyamatosan emelkedett az elmúlt években, de még mindig – alacsony mértékű a spárgafogyasztás: mintegy negyed kilogramm/fő, aminek 60-70%-a zöld, 30-40%-a fehér spárga. Az EU-ban Németországban a legnagyobb az egy főre jutó spárgafogyasztás, 1,7 kilogramm/év.

A spárga a tavaszi időszak egyik legkorábbi, exportorientált magyar kertészeti terméke. Mintegy 1420 hektár a magyarországi üzemi spárga termőterület, az évi termésmennyiség 5000 tonna körül szokott lenni. A legjelentősebb termőterületek Bács-Kiskun (60%) és Csongrád (30%) megyékben találhatók, de kisebb ültetvények vannak még Hajdú-Bihar, Szabolcs-Szatmár-Bereg és Békés megyében is.

Magyarországon a spárgaszezon általában április elejétől június elejéig, közepéig tart. Idén – ahogy tavaly is – az év eleji fagyok miatt a megszokotthoz képest másfél héttel később kezdődhet meg a szedés. A termelők az előző évekhez hasonlóan munkaerőhiányra számítanak a napokban kezdődő spárgaszedési időszakban, ugyanakkor a tavalyi esztendő tapasztalatai alapján már könnyebb a külföldi szedőmunkások foglalkoztatásának adminisztrációja. Mivel a spárgarügyek, sípkezdemények rendkívül közel helyezkednek el egymáshoz a földben (fehér spárga), illetve a föld felett is (zöld spárga), ezért kiemelten kell figyelni a sípok kiszúrásakor, kivágásakor – mivel egy rossz mozdulat a későbbi termést is tönkreteheti, ezáltal az eredményes gazdálkodást a szakszerűtlen szedés meghiúsíthatja.

A szállodai, vendéglátóipari szektor leállása miatt itthon és külföldön is érezhető a megrendelések kiesése, ugyanakkor 2020-ban a spárga nagy része vevőre talált a nyugati háztartások körében a kereskedelmi láncok által.

A spárga tele van rostokkal, vitaminokkal, és kevés a kalóriaértéke, valamint könnyű elkészíteni. Fogyókúrához, méregtelenítéshez, de hajunk, bőrünk és körmünk szépségének, egészségének megőrzéséhez is hatékonyan hozzájárul. Kifejezetten gazdag A-, C-, E-, K-, és B-vitaminokban, folsavban, kalciumban, foszforban, vasban, nátriumban, illetve káliumban. A szárat jól emészthető rostok alkotják, amelyek segítik a bélműködést és az emésztést.

(forrás: Store Insider)
hirdetés

Címkék

hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Itt a Store Insider új podcast rovata! Április 22-én startoltunk a #PályázzaProFuturával; a sorozat első része a pályázati lehetőségeket járja körül. A műsor epizódjai hasznos segítséget nyújtanak minden olyan élelmiszeripari, FMCG-szereplőnek, amely plusz forrásokat keres, illetve szeretne elcsípni egy szeletet a következő hónapokban megjelenő, nagyságrendileg hatszázmil­liárd forint értékű új kiírásokból.

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Az élet megállt ugyan, de a toborzás nem: bizonyos ágazatokban ugyanúgy kellett a munkaerő, a kampányok, kiválasztások és interjúk ugyanúgy folytak tovább az elmúlt egy évben is, mégis rengeteg dolog változott. Ennek tanulságait foglaljuk össze május 20-án!

Várjuk a legjobb tartalomalapú megoldásaitokat a Content+Marketing versenyünkre és influencer kampányaitokat az INFLU-ra! Nevezési határidő: 2021. május 21.

Olyan szolgáltatókat kértünk fel előadónak, akik elevator pitchszerűen, max. 10 percben válaszolnak az alábbi kérdésre: „Te most miben tudnád segíteni egy HR-es munkáját?”

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!