hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. szeptember. 17., péntek - Zsófia.
hirdetés

Megállapodás az Mercosur országaival

Két évtizedes tárgyalási folyamatot követően az Európai Unió és a Mercosur-országok átfogó kereskedelmi megállapodásról döntöttek, amely a világ legnagyobb szabadkereskedelmi területét hozza létre. A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara osztja az európai mezőgazdasági termelők és szövetkezetek aggodalmát, miszerint az egyezség hatására Dél-Amerika – az uniós előírásoknál lazább környezet- és állatvédelmi, illetve élemiszerbiztonsági szabályozás miatt – olcsó marhahússal, baromfival árasztja el az EU-t, tönkretéve így a termelőket, kiszolgáltatott helyzetbe és veszélybe sodorva az élelmiszer-ellátást és élelmiszer-biztonságot.

hirdetés

Megállapodás született az Európai Unió és a dél-amerikai közös piac, a Mercosur országai (Argentína, Brazília, Paraguay, Uruguay) között tervezett szabadkereskedelmi szerződésről, amelyről már csaknem húsz éve folytak a tárgyalások. Az EU elsősorban az ipari termékek – például a járművek piacán – szeretne nagyobb hozzáférést kapni, a dél-amerikaiak pedig a mezőgazdasági áruk, köztük a hús, a szója, a kávé és a feldolgozott termékek exportját kívánják növelni. A felek közötti árukereskedelem jelenleg több mint 88 milliárd euró, a szolgáltatásoké pedig 34 milliárd euró. Az EU és a Mercosur vezetői azt remélik, hogy a megállapodás növelni fogja ezeket a számokat, és megerősíti a gazdasági és munkahelyi növekedést a két térségben élő több mint 770 millió ember számára.

Gazdaságilag mindkét fél számára jelentős a megállapodás. A Mercosur fokozatosan szüntetné meg az EU-ból származó áruk 91 százalékára vonatkozó vámokat, amivel az uniós exportőrök évente 4 milliárd eurót takaríthatnak meg. Európa szempontjából az ipari termékek magas vámtarifájának csökkentése kedvező, ami különösen a gépkocsik nagyobb hozzáférhetőségét érinti. További cél, hogy a cégek szabadon versenyezzenek a közbeszerzésekért, és több bort és tejterméket (sajt) adjanak el. Eközben a Mercosur célja a mezőgazdasági termékek exportjának növelése. A megállapodás értelmében a Mercosur 99 ezer tonnás marhahúskvótát kap
7,5 százalékos vámtarifával, továbbá a cukor és a szárnyasok kereskedelme vámmentes lenne 180 ezer tonna mennyiségig.

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) teljesen egyetért a megállapodást erősen kritizáló mezőgazdasági érdekvédő szervezetekkel, köztük a Copa-Cogeca, az európai mezőgazdasági termelők és szövetkezetek legjelentősebb érdekvédelmi szervezetének nyilatkozatával, akik szerint az EU megnyitotta Pandora szelencéjét a mezőgazdaságban. Az európai gazdálkodók tartanak a Mercosur-megállapodás következményeitől, miszerint Dél-Amerika – az uniós előírásoknál megengedőbb környezet- és állatvédelmi, élemiszerbiztonsági szabályozás miatt – olcsóbb marhahússal és baromfival árasztja el az EU-t. Ezek a termékek, bekerülve az EU piacára tönkretehetik az EU termelőit, kiszolgáltatott helyzetbe és veszélybe sodorva az élelmiszer-ellátást és élelmiszer-biztonságot. A NAK álláspontja szerint a tisztességes piaci verseny fenntartása érdekében az európai hatóságoknak kiemelt figyelmet kell fordítaniuk arra, hogy a Mercosur országokból érkező termékek mindenben megfeleljenek a szigorú európai feltételeknek a termékek minősége, biztonságossága és az előállítás körülményei tekintetében egyaránt. A NAK továbbá nehezményezi, hogy az utóbbi néhány évben az agrárium szereplő nem kaptak érdemi tájékoztatást a tárgyalások aktuális állásáról, ami semmiképp sem növeli a termelők EU-val szembeni bizalmát.

Az Európai Bizottság által megtárgyalt megállapodást még a 28 tagállamnak és az Európai Parlamentnek is meg kell erősítenie.

(forrás: Store Insider)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra cégvezetőknek, értékesítési vezetőknek, értékesítőknek, kommunikációs szakértőknek, politikusoknak, és mindenkinek, akinek a munkája részét képezi, hogy meggyőzzön másokat, értékesítsen valamit: terméket, szolgáltatást, ötletet vagy önmagát.

A TikTok az elmúlt időszakban már nemcsak a tinik és az új social média platformok iránt érdeklődök körében produkált robbanásszerű növekedést, hanem a "mainstream" ingerküszöbét is átlépte, és kezdetét vette a "TikTok-aranyláz". Minden, amit tudni kell róla - egy nap alatt!

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! 10 alkalmas képzés péntekenként: 10 oktatási nap + konzultációs lehetőség! 2021. októbertől!

Mutassátok meg, hogy CSR-ral valóban lehet jót tenni! Normál nevezési határidő: október 12.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Végső nevezési határidő: október 15.