hirdetés
hirdetés
2021. szeptember. 24., péntek - Gellért, Mercédesz.
hirdetés

Higiénia

Megugrott a higiéniai papírtermékek iránti kereslet

Jelentősen megugrott a higiéniai papírtermékek iránti kereslet, a hipermarketekben 50-100 százalékkal több higiéniai papírterméket vásárolnak a korlátozások bejelentése óta eltelt egy hét alatt az előző évhez képest - közölte a Vajda-Papír Kft. az MTI-vel.

hirdetés

A kisebb üzlethálózatokban a növekedés nagyjából 15 százalékos, az emelkedő keresletet is maradéktalanul ki tudja elégíteni a cég - mondta Vajda Attila, a társaság ügyvezető igazgatója. Hozzátette: teljes létszámmal dolgoznak, a gyártás folyamatos a dunaföldvári, székesfehérvári és a budapesti gyáregységben is, éjjel-nappal a hét minden napján.

A magyar tulajdonú cég éves higiéniai termékgyártása bőven meghaladja a belföldi igényeket, így Magyarország ellátása biztosított ezekből a termékekből. Magyarország éves szükséglete 90 ezer tonna a higiéniai papírtermékekből - toalettpapír, papírzsebkendő, háztartási papírtörlő -, a cégcsoport éves kapacitása pedig 140 ezer tonna - ismertette.

Tavaly az első két hónapban 8000 tonnát tett ki a gyártás, ehhez képest az idén január-februárban a mennyiséget 30 százalékkal növelték. Tavaly a magyarországi üzemekben közel 70 ezer tonna papírterméket gyártott a cég, ami több mint 15 ezer kamion késztermék. A teljes vállalatcsoport papírtermelése 2020-ban elérte a 140 ezer tonnát a 2019-es 120 ezer tonna után.

Forrás: 123rf

Kitért arra, hogy a termékek ára az alapanyagok drágulása miatt várhatóan nőni fog, egyes termékeknél már márciusban is 5-10 százalékos áremelkedés tapasztalható. Megjegyezte ugyanakkor, hogy az év első két hónapjában az érezhető keresletcsökkenést akciókkal kompenzálták a kereskedelmi láncok.

Vajda Attila emlékeztetett: a közelmúltban adták át a cég maszkgyártó gépét. Az 1,4 milliárd forintos beruházás 1,045 milliárd forintos kormányzati támogatás mellett valósult meg. A gyártás kezdetben napi 200 ezer darabbal indult, de várhatóan 2-3 hónapon belül már teljes kapacitással, közel napi 1 millió darab orvostechnikai eszköznek minősülő sebészeti maszk gyártása várható. Februárban már napi 500 ezer sebészeti maszkot gyártott a cég, ez az eredmény pedig jelentősen javítja az ország ellátásbiztonságát - mondta. A Vajda-Papír FFP2-es maszkok gyártását egyelőre nem tervezi.

A cégcsoport tavaly 47 milliárd forint árbevételt ért el.

(forrás: MTI)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Itt a Store Insider új podcast rovata! A #PályázzaProFuturával podcast sorozat hasznos információkkal nyújt segítséget minden pályázni kívánó élelmiszeripari, FMCG-szereplőnek. Kattints tovább a rovathoz!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra cégvezetőknek, értékesítési vezetőknek, értékesítőknek, kommunikációs szakértőknek, politikusoknak, és mindenkinek, akinek a munkája részét képezi, hogy meggyőzzön másokat, értékesítsen valamit: terméket, szolgáltatást, ötletet vagy önmagát.

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! 10 alkalmas képzés péntekenként: 10 oktatási nap + konzultációs lehetőség! 2021. októbertől!

Mutassátok meg, hogy CSR-ral valóban lehet jót tenni! Normál nevezési határidő: október 12.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Végső nevezési határidő: október 15.