hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. június. 13., vasárnap - Antal, Anett.
hirdetés

Mennyit kávéznak manapság a fiatalok?

A fiatalok egynegyede naponta iszik valamilyen kávét

A fiatalok egynegyede naponta iszik valamilyen kávét, egyharmaduk pedig rendszeres kávéfogyasztónak nevezhető (legalább 2-3 naponta fogyaszt kávét). 

hirdetés

Az élénkítő nedűt rendszeresen választó fiatalok nagy többsége (58%) 16-18 éves kora között szokott rá a kávézásra, további 23 százalékuk pedig már 15 évesen vagy azelőtt kezdte – egyik legnépszerűbb élelmiszerünkről, a kávéról és az ahhoz fűződő szokásokról, véleményekről kérdezte az Ipsos a 15-25 éves korosztályt. Összesen 550 ifjú embert interjúvoltak meg országos, reprezentatív mintán.

kávéA nagy népszerűség ellenére a 15-25 évesek fele egyáltalán nem szokott kávézni, ez főleg a 15-19 évesekre igaz, 65%-uk soha nem ivott még kávét. Az idősebbek viszont (20-25 évesek) az átlagnál nagyobb arányban fogyasztják ezt az élvezeti cikket, mintegy 40 százalék. Nemcsak az életkorral, de az iskolai végzettség emelkedésével is nő a naponta kávézók aránya: míg a 8 általánost végzettek 12%-a, a szakmunkás végzettségűek 36%-a, a gimnáziumi érettségivel rendelkezők 40%-a, a felsőfokú végzettséggel rendelkezőknek pedig 55%-a fogyaszt naponta kávét. A napi fogyasztók fele két csészével is megiszik egy nap alatt, viszont három vagy annál több kávét már igen kevesen jeleztek. Míg a 15-19 évesek többsége csak egy csészével iszik egy nap, a 20-25 évesekre a napi két csésze jellemzőbb.

A rendszeres kávéfogyasztó fiatalok (akik legalább 2-3 naponta isznak kávét) döntő többséggel reggel, még otthon isszák meg frissítő italukat. A legnépszerűbb kávéfajták közé az espresso, a tejeskávé és a cappuccino tartozik. Az espressót főleg vidéken kedvelik, a tejeskávé viszont a budapesti fiatalokra jellemzőbb.

Az otthoni kávéfogyasztók preferencia-listájának első helyén az őrölt-pörlölt kávé szerepel, melyet a három-az-egyben típusú és az instant kávék követnek. Leggyakrabban cukorral, tejjel és tejszínnel gazdagítják az ízvilágot. A legnépszerűbb otthoni fogyasztásra szánt márkák közé tartozik a Douwe Egberts, a Tchibo, a Nescafé és a Jacobs.

Azok a fiatalok, akik legalább 2-3 naponta fogyasztanak kávét, leginkább az élénkítő hatás (75%-uk) és az íze miatt (46%-uk) kávéznak. Ugyanakkor egynegyedük arról vallott, hogy csupán megszokásból nyúl kávé után, egyötödük pedig csupán a kávézás hangulata miatt.

Rengeteg kutatás foglalkozik a kávéfogyasztás egészségre gyakorolt hatásával. A 15-25 éves rendszeres fogyasztók 70 százaléka azonban nem tartja egészségtelennek a kávéfogyasztást.

Pozitív hatásként az élénkítő/frissítő érzésen és az ízén kívül a vízhajtó hatást, a vérkeringés serkentését és a teljesítményfokozást emelték ki. A negatívumok közül a magas vérnyomás, a szívritmus-zavar és a fogak elszíneződése a legismertebb.

A kávé mellett egyéb élénkítő italok fogyasztása is jellemző a fiatalokra. A legtöbben kólát (56%) és teát isznak (52%), minden harmadik fiatal pedig az energiaitalok híve. A leggyakrabban fogyasztott teák közé a gyümölcs-, fekete- és zöld teák tartoznak, amit legtöbbször cukorral, citrommal vagy mézzel ízesítenek. A 15-25 évesek 27 százaléka betegség vagy megfázás esetén esküszik a teára, emellett 14%-uk gyógyhatása miatt választja.

 

(forrás: IPSOS F&F)
hirdetés

Címkék

hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Szerkesztőségi, független vagy márkázott podcastok, videók, dokusorozatok versenye.

Kiadónk társoldalai