hirdetés
hirdetés
2021. szeptember. 24., péntek - Gellért, Mercédesz.
hirdetés

Fagykár

Mezőgazdasági katasztrófát okozott az időjárás Franciaországban

Az egy hónap alatt több mint 30 Celsius-fokot zuhanó hőmérséklet akár történelmi mértékű pusztítást is végezhetett az állam kimagasló minőségű szőlőültetvényein.

hirdetés

Március közepén Franciaország területének jelentős részén szezonális mércével mérve az egekbe (sok helyen 26 Celsius-fokig) szökött a hőmérséklet, ami többek között az élelmiszernövényeket – például a szőlőt – idejekorán virágzásnak indította. Áprilisban aztán számos tartományra átható fagyok köszöntöttek, és ezek a legtöbb helyen döbbenetes mértékben, nem ritkán 80 százalékban „jégbe fojtották” a szőlőültetvényeket.

Több borász attól tart, hogy az idei termés a valaha mért legrosszabbak között szerepelhet.

Jérôme Despey, az FNSEA nevű termelői szövetség főtitkára szerint ugyan 1991-ben, 1997-ben és 2003-ban is jelentős fagyokkal szembesültek a gazdák, az ideihez hasonlóra korábban még nem volt példa. A szervezet jelentése alapján csupán Alsace-t, Champagne egyes területeit és Cognac régióját kímélte meg valamelyest az évszakidegen időjárás.

Forrás: 123rf

Néhány termelő természetesen gyertyákkal és tűzrakással megpróbálta menteni, ami menthető, de a kísérleteik jobbára kudarcot vallottak.

A francia kormány konkrétan „mezőgazdasági katasztrófának” nyilvánította a pusztítást és következményeit, Jean Castex miniszterelnök pedig felső összeghatár nélküli vészhelyzeti segélyt ígért a borászok részére.

A környezeti csapás az idei évet tekintve minden bizonnyal megadta a kegyelemdöfést a francia borágazatnak. Minthogy a járvány miatt a vendéglátóipar megrendelései tökéletesen elapadtak, és az USA által nemrég kivetett vámterhek is súlyosan visszavetették az italok értékesítését, az új megrázkódtatással egy, már egyébként is végtelenül legyengült állapotban szembesült a szektor.

 

 

Zamaróczy Ádám
a szerző cikkei

(forrás: Food & Wine)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Itt a Store Insider új podcast rovata! A #PályázzaProFuturával podcast sorozat hasznos információkkal nyújt segítséget minden pályázni kívánó élelmiszeripari, FMCG-szereplőnek. Kattints tovább a rovathoz!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra cégvezetőknek, értékesítési vezetőknek, értékesítőknek, kommunikációs szakértőknek, politikusoknak, és mindenkinek, akinek a munkája részét képezi, hogy meggyőzzön másokat, értékesítsen valamit: terméket, szolgáltatást, ötletet vagy önmagát.

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! 10 alkalmas képzés péntekenként: 10 oktatási nap + konzultációs lehetőség! 2021. októbertől!

Mutassátok meg, hogy CSR-ral valóban lehet jót tenni! Normál nevezési határidő: október 12.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Végső nevezési határidő: október 15.

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!