hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. szeptember. 25., szombat - Eufrozina, Kende.
hirdetés

Mi a különbség a kefir és a joghurt között?

Jóllehet, a kefir és a joghurt is kultúrával oltott, probiotikumokban és fehérjékben gazdag tejtermék, van közöttük néhány alapvető eltérés.

hirdetés

Joghurt

A joghurt a tej bakteriális fermentációjával készül, és számos különféle zsírtartalmú fajtája létezik. Az amerikai Élelmiszer- és Gyógyszerellenőrzési Hivatal (FDA) szerint a joghurtnak a Lactobacillus bulgaricus és a Streptococcus thermophiles-hez hasonló „élő és aktív" kultúrákat kell tartalmaznia.

Elképzelni is nehéz, hogy manapság mennyiféle márkájú és típusú joghurttal lehet találkozni a boltok hűtőiben. Ami az utóbbi szempontot illeti, a vastagabb és édesítetlen görög joghurt mellett híres még az izlandi, az ausztrál és a bolgár változat is.

 A joghurt otthon könnyen elkészíthető, és ha már megcsömörlöttünk az üzletekben fellelhető ízesítésektől, mi is könnyen feltuningolhatjuk például lekvár, müzli, gyümölcs és diófélék formájában a gusztusunkkal harmonizáló adalékanyagokkal.

Joghurt (Forrás:123rf)

Kefir

A kefir egy jellegzetesen erős aromájú, erjesztett ital, amelyet szobahőmérsékleten laktóz fermentációjával állítanak elő (vékonyabb és savanyúbb, mint a hagyományos joghurt). A kefir alapját kefirszemcsék avagy kefirgombamagok képezik – ezek bármilyen jellegű tejet kefirré tudnak alakítani. Olyan tejpótló anyagokról beszélünk például, mint a szója- vagy rizstej, de akár a kókuszvízhez és a gyümölcsléhez hasonló cukros folyadékok is szóba jöhetnek.

A kefirszemcsék számos hasznos baktériumtörzset és élesztőt tartalmaznak, amelyek hozzájárulhatnak az egészséges bélrendszerhez. Az organikus kefirre a boltokban is rálelhetünk, de ha valahonnan kefirszemcséhez jutunk (nem nehéz), akkor otthon is könnyűszerrel erjeszthetünk magunknak az italból. A kefirszemcsék mindazonáltal állandó gondoskodást igényelnek. A fermentációs folyamatot lelassíthatjuk, ha hűtőszekrényben tároljuk őket.

Kefir (Forrás: 123rf)

Zamaróczy Ádám
a szerző cikkei

(forrás: Chowhound)
hirdetés

Címkék

hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra cégvezetőknek, értékesítési vezetőknek, értékesítőknek, kommunikációs szakértőknek, politikusoknak, és mindenkinek, akinek a munkája részét képezi, hogy meggyőzzön másokat, értékesítsen valamit: terméket, szolgáltatást, ötletet vagy önmagát.

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! 10 alkalmas képzés péntekenként: 10 oktatási nap + konzultációs lehetőség! 2021. októbertől!

Mutassátok meg, hogy CSR-ral valóban lehet jót tenni! Normál nevezési határidő: október 12.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Végső nevezési határidő: október 15.