hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. június. 18., péntek - Arnold, Levente.
hirdetés

Nagyot csökkent a reklámszpotok napi száma

Március elejéhez képest mintegy tízezerrel csökkent a reklámszpotok száma a hónap végére - közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) tanulmánya alapján a hatóság kommunikációs igazgatósága az MTI-vel.

hirdetés

A közleményben azt írták, hogy a 76 magyar nyelvű televíziós csatornát vizsgáló tanulmány szerint 2019 márciusában 35 és 38,5 ezer között mozgott naponta a reklámszpotok száma, idén a március eleji közel 40 ezerről a hónap végére majdnem 30 ezerre zuhant ez a szám.

A gyorsan forgó fogyasztási cikkek termékeit előállító, forgalmazó szektorok - élelmiszer, kereskedelem, gyógyhatású készítmények, szépségápolás, háztartási cikkek - erősen teljesítettek, míg mások - szabadidő, pénzintézetek, szolgáltatás - jelentősen visszaestek - tették hozzá.

Egy másik, öt televízió 2011-es és 2019-es adatait összehasonlító, a tematikus gyerekcsatornák reklámozási gyakorlatáról szóló vizsgálatból az derült ki, hogy egyre több reklámot tesznek közzé ezeken a csatornákon, egyre komolyabb marketingtényezőként tekintenek a fiatalokra.

A Minimaxon például több mint kétszeresére, 60-ról 143-ra nőtt a napi reklámpercek száma, és hosszuk is két és félszeresére, 93,6-ról 230,5 másodpercre emelkedett. A hirdetések között különösen jelentősek az egyetlen hirdetést tartalmazó reklámblokkok - ismertették.

Forrás: 123rf

Pozitívumnak tartják, hogy az önszabályozó rendelkezéseknek és az egészségtelen élelmiszerek különadójának köszönhetően már nincs nyoma a gyorséttermeket, cukrozott gabonapelyheket és csokoládékészítményeket népszerűsítő hirdetéseknek. Helyettük megjelentek az alapvető élelmiszerek, a fagyasztott termékek és a gyümölcslevek reklámjai - írták.

A közleményben kitértek arra is: a hírműsorok társadalmi sokszínűségét - az egyes társadalmi, gazdasági és etnikai csoportok reprezentációját - vizsgáló legfrissebb, 2019-re vonatkozó hatósági tanulmány szerint a nők továbbra is alulreprezentáltak a televíziós műsorokban: a férfiak 77, a nők 23 százalékban jelennek meg a képernyőn.

A hét országos televíziócsatorna híradójára és a Kossuth rádió három műsorszámára kiterjedő vizsgálat azt mutatja, hogy az elmúlt évekhez hasonlóan a gazdasági élet szereplői közül a szolgáltatási szféra képviselői jelentek meg leggyakrabban (77,5 százalék). A kisebbségi szereplők reprezentációja 2,2 százalékos volt a vizsgált műsorokban, ami megfelel a korábbi időszakok átlagának. Közülük a határon túli magyarok és a romák álltak az élen 36,6 százalékkal - olvasható a közleményben.

(forrás: MTI)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Az Store Insider magazin kiadója hetedik alkalommal hirdette meg „Az Év Boltja” versenyt.

Informálódj és kérdezz a hatályos jogszabályokról! Szakértőkkel segítünk eligazodni a jogszabályok útvesztőjében. 2021.06.29. 10:00

Szerkesztőségi, független vagy márkázott podcastok, videók, dokusorozatok versenye.

A legjobb HR-kommunikációs megoldások versenye. Normál nevezési határidő: augusztus 19.