hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. november. 30., kedd - András.
hirdetés

Nőtt az étkezési tojás csomagolóhelyi ára

Az agrotrend szerint az unióban egy hét alatt 4,8 százalékkal nőtt, Magyarországon a 44. héten 13 százalékos emelkedés volt az étkezési tojás (M+L) csomagolóhelyi árában.

hirdetés

Az Európai Bizottság adatai szerint az unió tojás-termékimportja 34 százalékkal 11,3 ezer tonnára csökkent 2017 első nyolc hónapjában az előző esztendő azonos időszakához viszonyítva – írja piaci jelentésében az Agrárgazdasági Kutató Intézet (AKI).

Az import 64 százaléka, összesen 7,2 ezer tonna az USA-ból érkezett, ami több mint a kétszerese a 2016. január-augusztus között beszállított mennyiségnek. Nőtt továbbá az Argentínából (+3 százalék), Albániából (+20 százalék) és Svájcból (+15 százalék) importált tojás mennyisége, ugyanakkor Kínából 3 százalékkal csökkent a beszállítás. Számottevően kevesebb tojástermék behozatalára került sor Ukrajna (–92 százalék) irányából.

A közösség tojástermékexportja 42 százalékkal 143 ezer tonnára csökkent 2017. január-augusztus között az előző év hasonló időszakához képest. A legnagyobb célpiacok – Japán és Svájc – együttesen 61,3 ezer tonna tojást vásároltak a közösségtől. Csökkent a kiszállítás Hongkongba, Izraelbe, az Egyesült Arab Emírségekbe és Oroszországba. Ezzel szemben jelentősen nőtt a kiszállítás Thaiföldre (+70 százalék) és Dél-Koreába (+65 százalék).

Az Európai Bizottság adatai szerint az unióban az étkezési tojás csomagolóhelyi ára folyamatosan emelkedett az elmúlt hetekben, a 44. héten csaknem 186 euró/100 kilogramm volt és egy hét alatt 4,8 százalékkal nőtt.

Az étkezési tojás (M + L) heti csomagolóhelyi értékesítési ára az Európai Unióban (2016–2017)

 

Magyarországon hasonló tendenciát követett az étkezési tojás (M+L) csomagolóhelyi ára, amely 34,19 forint/darab volt a 44. héten, ez 65,6 százalékkal haladta meg az előző év ugyanezen hetének átlagárát és 13 százalékos emelkedést jelentett a 2017. 43. hetihez képest.

Az étkezési tojás (M + L) heti csomagolóhelyi értékesítési ára néhány uniós tagországban (2016–2017)

A Magyar Államkincstár (Kincstár) befejezte az étkezési tojást termelő tyúkállományok, valamint tenyészbaromfifajok állatjóléti támogatásának feltételeiről szóló 38/2016. (VI. 6.) FM rendelet alapján a 2016/2017-es támogatási évre benyújtott kifizetési kérelmek bírálatát.

A 2017 júliusában benyújtott kifizetési kérelmek alapján a tenyészbaromfi állatjóléti támogatásban érintett 118 gazdálkodó részére a Kincstár összesen közel 1,37 milliárd forint összegű támogatás kifizetését kezdte meg 2017. november 8. napján. Az intézkedés célja, hogy támogatásban részesüljenek azon gazdálkodók, akik vállalják az előírásokon túlmutató állat-jóléti feltételek biztosítását az étkezési tojást termelő tyúk- és tenyészbaromfi-állományok tartása során.

(forrás: Agrotrend)
hirdetés

Címkék

hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Újra itt a Kreatív digitális versenye!

Kiadónk társoldalai