hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. szeptember. 24., péntek - Gellért, Mercédesz.
hirdetés

Ön dönt: iszik vagy felejt

Brit tudósok (ez van) egy kísérlet lebonyolítása után arra a megállapításra jutottak, hogy esetenként a szeszfogyasztás feljavíthatja az italozók rövidtávú memóriáját.

hirdetés

Ha néhány „társasági italozótól” megtudakoljuk, hogy szerintük az alkohol mit tesz a memóriájukkal, valószínűleg a legtöbben azt válaszolják, hogy egy kicsit elhomályosítja az emlékezőtehetségüket. Márpedig egy új tanulmány szerint néhány pohár szesz – legalábbis a nemrég befogadott információk esetében – pont, hogy elősegítheti a frissen szerzett információk elraktározását.

Egy kísérlet keretében az Exeter Egyetem szakemberei 88 vizsgálati alanynak „szótanuló feladatot” adtak, majd pedig két részre osztották a csapatot. Az egyik csoport tagjait arra kérték, hogy annyi szeszt igyanak, amennyit csak akarnak, a másikat pedig arra, hogy semennyit se. A rákövetkező napon a résztvevőknek ismét el kellett végezni ugyanazt a szótanuló tesztet. Érdekes módon az italozók jobban emlékeztek a tanultakra.

A kutatók szerint az ok az lehet, hogy az alkohol blokkolja az új információk beáramlását, és így az agy a szeszbevitel előtt felszedett ismereteket könnyebben el tudja raktározni a hosszú távú memóriában. (Ugye, sokan valószínűleg ezért nem emlékeznek a görbe esték és a fájdalmas ébredés között eltelt időszakokra.)

Forrás: 123rf

„Az elmélet szerint a memóriában nagyon fontos szerepet játszó agyterületként a hippokampusz »konszolidáló« üzemmódra kapcsol, vagyis a rövid-távú emlékezetből a hosszú-távú memóriába küldi az emlékképeket.” mondta Celia Morgan, az egyetem professzora.

Érdekes módon, minél többet ittak a vizsgálati alanyok, annál erősebbnek mutatkozott a hatás.

A leírtak dacára a tudósok továbbra is óva intenek a rendszeres berúgástól, illetve aláhúzzák, hogy a jelenség pontos okaira még mindig nem sikerült fényt deríteniük.

Zamaróczy Ádám
a szerző cikkei

hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra cégvezetőknek, értékesítési vezetőknek, értékesítőknek, kommunikációs szakértőknek, politikusoknak, és mindenkinek, akinek a munkája részét képezi, hogy meggyőzzön másokat, értékesítsen valamit: terméket, szolgáltatást, ötletet vagy önmagát.

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! 10 alkalmas képzés péntekenként: 10 oktatási nap + konzultációs lehetőség! 2021. októbertől!

Mutassátok meg, hogy CSR-ral valóban lehet jót tenni! Normál nevezési határidő: október 12.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Végső nevezési határidő: október 15.