hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. október. 19., kedd - Nándor.
hirdetés

Ön vörös vagy kék óceánba merül?

Tudósítás a Laurel Retail Konferenciáról (5.)

Két lehetséges magatartásformát, a vörös és a kék óceán stratégiákat ismertette a siófoki Retail Konferencia első napjának délutánján tartott előadásában Szabó Ervin, a Laurel Számítástechnikai Kft. ügyvezető igazgatója. Míg az előzőben az ismert, megszokott piaci környezetben vívnak egyre kiélezettebb, és komoly veszteségeket okozó küzdelmet a piaci szereplők, addig a második szemlélet esetében új területek meghódítására indulnak.

hirdetés

Számos versenyképesség javító, illetve rontó tényezőt sorolt fel előadásában Szabó Ervin, így a pozitív tényezők között említette a hatékonyságnövelést, a költségcsökkentést, új profil bevezetését, a termékpaletta szélesítését, míg a negatívak között a kiszámíthatatlan szabályozást, a fogyasztás csökkenését, a növekvő adókat és a csökkenő piacot. A Laurel Számítástechnikai Kft. ügyvezetője hangsúlyozta, hogy kulcsfontosságú az innováció, amelyik cég nem fejleszt, nem fektet be a jövőbe, bukásra van ítélve.

A cégvezető ismertetett két lehetséges magatartásformát is, a vörös óceán és a kék óceán stratégiákat. Míg az előzőben az ismert, megszokott piaci környezetben vívnak egyre kiélezettebb, és komoly veszteségeket okozó küzdelmet a piaci szereplők, addig a második szemlélet esetében új területek meghódítására indulnak. Ez egyben azt is jelenti, hogy igyekeznek előre meghatározni, milyen igényeik lehetnek az ügyfeleknek sőt, maguk is próbálják generálni az igényeket.

Szabó Ervin a Laurel két konkrét példát is bemutatott, amelyekben a kék óceán stratégia alapján dolgoznak. Az egyik a SuperShop, amely a régió leginnovatívabb törzsvásárlói kártyarendszere. Ezt mutatja az is, hogy folyamatban van az első NFC alapú törzsvásárlói rendszer megvalósítása, de új szektorokat – biztosítók, bankok, szállodák – is igyekeznek bevonni a programba. A másik példa az Expressz Kiadó, amely közel 30 éve van jelen a nyomtatott apróhirdetési piacon. A cég időben nyitott az online tér felé, és integrált offline és online hirdetési megoldásokat vezetett be.

Emellett folyamatos termék és szolgáltatás-innováció jellemzi a vállalatot.

(forrás: Élelmiszer Online)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Mutassátok meg, hogy CSR-ral valóban lehet jót tenni! Normál nevezési határidő: október 12.

Kékgalléros konferencia 2021-ben is!