hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. július. 24., szombat - Kinga, Kincső.
hirdetés

Kilátások

Optimisták a Fidelity International Európával foglalkozó elemzői

Pozitívan ítélik meg az előttünk álló évet a Fidelity International Európával foglalkozó elemzői. Bár a könnyebben terjeszthető Covid-19 mutánsok megjelenése sok ágazatban késlelteti a gazdasági tevékenység megélénkülését, így januárban a havi mutatók és a vállalatvezetők hangulata is visszafogott volt, a konszenzusos nézet szerint az év második fele sokkal kedvezőbb lesz majd. Az elemzők arra számítanak, hogy a vakcinák megjelenésével és az átoltottság növekedésével a Covidhoz kapcsolódó korlátozásokat enyhíteni fogják, és a bizalom is visszatér majd, ahogy a lakosság visszanyeri a mozgásszabadságát.

hirdetés

Előfordulhat, hogy a 2021-es keresletnövekedés túlszárnyalja majd a várakozásokat, ahogy a dolgok visszatérnek a normál kerékvágásba az európai ruházati és luxuscikkekkel foglalkozó egyik Fidelity elemzők szerint. Az általa vizsgált cégeket eddig kellemes meglepetésként érte a luxuscikkek iránti kereslet helyreállása és a kínai kereslet mértéke.

Az elemzők kétharmada az összesített adósságállomány szintjének csökkenésére számít – ez nagyobb arány, mint bármely más régióban. 2020-ban számos vállalat arra használta ki az alacsonyabb finanszírozási költségekben és a kedvező szabályozói környezetben rejlő előnyöket, hogy túl- vagy előre finanszírozta a működését. A stabilabb mérlegek, az alacsony kamatlábak és a kedvezőbb kilátások előkészítik a terepet a járvány idején elhalasztott M&A-tranzakciók számára.

Forrás: 123rf

„Az ágazatban már a járványt megelőzően is nagy különbség volt a nyertesek és a vesztesek között” – tette hozzá a fent idézett, ruházati és luxuscikkekkel foglalkozó elemző. „A válság hatására a szakadék tovább szélesedett: a nyertesek még erősebben, még stabilabb mérleggel lábaltak ki a járványból, és ezt a helyzetüket várakozásaim szerint 2021-ben vállalatfelvásárlásokra fogják használni.”

„A geopolitikai kockázatok továbbra is gátat vetnek a beruházási tervek megvalósításának. Az európai vállalatokkal foglalkozó elemzőink 44%-a arra számít, hogy a geopolitika erre negatív hatással lesz az idén, ami Kínán kívül az összes régió között a legmagasabb arány, és alig alacsonyabb, mint egy évvel ezelőtt, annak ellenére, hogy a Brexit körüli bizonytalanságokat a közelmúltban sikerült véglegesen rendezni. Számos európai vállalatnak nemzetközi vevőköre van, és e hatás megítélésekor sok elemző az USA és Kína közötti feszültséget jelöli meg fő okként”- mondta el Al-Hilal István, a Fidelity International közép-kelet európai igazgatója.

1. grafikon: A geopolitika továbbra is rányomja bélyegét az európai beruházásokra:

(forrás: Store Insider)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

A legjobb HR-kommunikációs megoldások versenye. Normál nevezési határidő: augusztus 19.

Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra cégvezetőknek, értékesítési vezetőknek, értékesítőknek, kommunikációs szakértőknek, politikusoknak, és mindenkinek, akinek a munkája részét képezi, hogy meggyőzzön másokat, értékesítsen valamit: terméket, szolgáltatást, ötletet vagy önmagát.

Mutassátok meg, hogy CSR-ral valóban lehet jót tenni! Normál nevezési határidő: október 12.