hirdetés
hirdetés
2021. július. 31., szombat - Oszkár.
hirdetés

Környezetvédelem

P&G: A körkörös gazdaság megteremtése az egyetlen út

A körforgásos gazdaság irányába történő elmozdulás az elmúlt években az Európai Unió és a legtöbb nagyvállalat környezetvédelmi és gazdaságpolitikájának egyik legfontosabb célkitűzésévé vált. A körkörös gazdasági rendszerek a lehető legtovább megőrzik a termékek hozzáadott értékét, és megszüntetik a hulladékkeletkezést. A Procter&Gamble évekkel ezelőtt felismerte ennek jelentőségét, és mára élen jár Európában a műanyag-újrahasznosítás körforgásos gazdasága terén.

hirdetés

Az ipari forradalom óta a gazdaságainkban a „kinyer–legyárt–fogyaszt–ártalmatlanít” növekedési minta alakult ki, amely egy lineáris modell, és azt feltételezi, hogy az erőforrások bőségesek, rendelkezésre állnak, könnyen beszerezhetők és olcsón ártalmatlaníthatók. Mára nyilvánvalóvá vált, hogy ez a minta veszélybe sodorja Európa és az egész Földünk életét . A népesség és vele a nyersanyagok iránti igény növekedése miatt ugyanis egyre szűkösebbek az erőforrások, a nyersanyagok termelése, szállítása és felhasználása a környezetre is komoly hatással van, ezért a körkörös gazdaságra való törekvés az egyik legfontosabb tényezővé vált a fenntartható termelés és fogyasztás elősegítése érdekében.

A P&G legfőbb célja, hogy pozitív hatást gyakoroljon a környezetre és a társadalomra a márkákon, az ellátási láncon és a munkavállalókon keresztül, értéket teremtve a vállalat és a fogyasztók számára. A vállalat a 2030-ig tartó évtizedben 50%-kal csökkenti az üvegházhatású gázok kibocsátását, és 100%-ban megújuló erőforrásokra alapuló villamosáramra áll át gyártóegységeiben. A természetre alapozó klímamegoldásokkal kiegyenlíthetővé válik a következő évtized vállalati működéséből fennmaradó üvegházhatású gázok kibocsátása.

Lépések a körkörös gazdaság felé vezető úton:

A P&G számos díjart nyert, egyedülálló Holy Grail intelligens csomagolási projektje átalakítja a csomagolás hulladékként való rendszerezését, és jelentős változásokat hoz a csomagolás, rendszerezés, válogatás, valamint a műanyag hulladékból kinyert újrafelhasználható műgyanta használatának területén.

A vállalat újrahasznosított PET műgyantát használ a hajápoló termékeik csomagolásához, az Ariel 200 millió flakonnyi szűz műanyagot tervez megspórolni az elkövetkező 5 évben Viridor vállalattal kötött új körkörös gazdasági együttműködésnek köszönhetően.

A P&G által létrehozott Alliance to End Plastic Waste az első világszintű kezdeményezés a műanyaghulladék globális csökkentésére. A vállalat alapító tagja a Loop Alliance kezdeményezésnek is, amelynek célja, hogy megváltoztassa a világon elterjedt egyszerhasználatos, eldobható csomagolások használatát, és csökkentse a műanyag hulladékot egy forradalmi körkörös vásárlási rendszer révén.

A cég évek óta együttműködik a TerraCycle hulladékfeldolgozó vállalattal, és már 2017-ben létrehozták az első, kereskedelemben kapható olyan fogyasztói flakont, amely teljesen újrahasznosított (90%) és tengerpartról származó (10%) műanyagból készült.

„Nincs más út, mint a körforgásos gazdaság megteremtése. A klímaváltozás most zajlik, most kell cselekednünk" - mondta David Taylor, a P&G elnök-vezérigazgatója. - Ha csökkentjük karbonlábnyomunkat és természetre alapozó klímamegoldásokba ruházunk be, egy évtized alatt karbonsemlegessé válunk, és segíthetünk megvédeni az érzékeny ökoszisztémákat és a közösségeket az egész világon.”

(forrás: Store Insider)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Itt a Store Insider új podcast rovata! A #PályázzaProFuturával podcast sorozat hasznos információkkal nyújt segítséget minden pályázni kívánó élelmiszeripari, FMCG-szereplőnek. Kattints tovább a rovathoz!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

A legjobb HR-kommunikációs megoldások versenye. Normál nevezési határidő: augusztus 19.

Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra cégvezetőknek, értékesítési vezetőknek, értékesítőknek, kommunikációs szakértőknek, politikusoknak, és mindenkinek, akinek a munkája részét képezi, hogy meggyőzzön másokat, értékesítsen valamit: terméket, szolgáltatást, ötletet vagy önmagát.

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! 10 alkalmas képzés péntekenként: 10 oktatási nap + konzultációs lehetőség! 2021. októbertől!

Mutassátok meg, hogy CSR-ral valóban lehet jót tenni! Normál nevezési határidő: október 12.