hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. július. 24., szombat - Kinga, Kincső.
hirdetés

Pick, a minőségi küldetés

Nehéz éve volt a téliszaláminak is

Nehéz év volt 2010 a hazai húsipar számára – értékelte az évet Kovács László, a Pick Szeged Zrt. vezérigazgatója. Az alábbiakban az évértékelés összefoglalóját, szerdán az Élelmiszer Online, a Pick vezérigazgatójával készült interjúját olvashatják oldalunkon. Csökkent az országban a sertésállomány, visszaesett a fogyasztás, stagnáltak a kereskedelmi felvásárló árak, és nőtt a feketegazdaság aránya. A Pick Szeged Zrt. mégis pozitív eredménnyel zárta ezt az évet, mert ki tudta használni az exportlehetőségeit, míg belföldön nőtt a Pick márkanév alatt forgalmazott hústermékek értékesítése.

hirdetés

Kovács László

 

 

 

 

 

 

 

A hazai sertésállomány csökkenése ellenére – Kovács László, a Pick Szeged Zrt. vezérigazgatója szerint – az idén nem romlott a feldolgozói iparág teljesítménye. Noha a belpiaci kereslet némileg csökkent – egyes termékkategóriákban a visszaesés elérte az 5-10%-ot – a húsexport növekedése valószínűleg kompenzálta ezt. Összességében Magyarország 2010-ben várhatóan nettó élőállat importőr és nettó hús, illetve hústermék exportőr lesz. Kovács László elmondása szerint a Pick továbbra is elsősorban hazai minőségi alapanyagot használ, amit a Bonafarm Csoport három állattenyésztéssel foglalkozó vállalata, a Bóly Zrt., a Dalmand Zrt. és a Fiorács Kft. biztosít számára. Ezeknél a vállalatoknál a hazai tendenciával ellentétes folyamat zajlott: a sertésállomány 15%-kal nőtt tavalyhoz képest, köszönhetően a cégcsoportnál befejeződő fejlesztéseknek.

Kiút: export növelése, minőség minden áron, fejlesztések


A Pick adatai szerint 2010-ben némileg csökkent a hústermékek, így a feldolgozott szárazáru fogyasztás Magyarországon – főleg a prémium szegmensben – noha az élőállat árának mozgását követve némileg a fogyasztói árak is csökkentek. A kitörési lehetőségek tehát a vállalat szerint inkább az exportban keresendők: A Pick Szeged Zrt. idén közel 8000 tonna feldolgozott húsárut exportált külföldre, ami 1000 tonnával több mint a tavalyi mennyiség. A vállalat 2010-ben megkezdte az exportot Szingapúrba, míg Japánban megduplázta az értékesített mennyiséget, és Hong Kongban is képviseletet nyitott. A vállalat vezetése arra is büszke, hogy a hagyományosnak tekinthető európai piacaikon is sikerült forgalomnövekedést elérniük (Németország, Svédország, Ausztria), de az angliai és oroszországi export is erősödött. Elsősorban az exportnak köszönhető, hogy a vállalat pozitív eredménnyel zárta ezt az évet.

Ugyanakkor a belső fogyasztásban is hisz a vállalat vezetése. Véleményük szerint vissza fog térni az az idő, amikor a minőség az elmúlt években tapasztaltakhoz képest újra felértékelődik. Ezért – bár a piaci folyamatok nem épp ebbe az irányba hatottak – a Pick nem szállt be abba az öngyilkos és minőségromboló árversenybe, ami sajnos egyes termékkörben szinte általánossá vált. „Mi továbbra is törekszünk arra, hogy a mi termékeink kategóriájukban a legkiválóbb minőségűek közé tartozzanak” – emelte ki a Pick üzletpolitikájának leglényegesebb elemét a vállalatvezető.

Az idei fejlesztések fókuszába is több, a minőséget és az élelmiszerbiztonságot erősítő projekt került. Új mikrobiológiai labort állított üzembe a vállalat, melynek kialakításával érdemben javíthatta a termékei mikrobiológiai biztonságát. Ezzel a Bonafarm csoportban kialakított, földtől az asztalig ható minőségellenőrzési rendszer tovább erősödött. Új elem a rendszerben a pécsi egységben a csomagolt húsok ellenőrzéséhez használható detektor üzembe helyezése. Ezenfelül számos csomagoló és szeletelő gépsort is lecserélt a vállalat, és az élelmiszerbiztonság érdekében tovább szigorították a dolgozókkal szembeni higiéniás előírásokat is.

Új termékek és új márka: sikeres a Herz


A termékfejlesztések során is nagyobb figyelmet fordított a cég az ízhatás javítására: többherz termékben csökkentették az adalékanyagok számát, illetve mennyiségét a hagyományos ízek megtartása érdekében (Például a Pick Májpástétom kacsamájjal és Pick Májpástétom libamájjal termékek szója- és gluténmentesek.) Azon exporttermékek esetén, amelyeket egzotikus távol-keleti piacokra szán a vállalat, az ottani igényekhez igazították az összetevőket és az ízhatást.

A 2010-es év egyik meghatározó eseménye a magyar hústermék piacon mégis a Herz termékek ismételt megjelenése a polcokon. A nagy tradíciókkal bíró márka magyar kézben maradhatott és magyar cég gyártja továbbra is a némileg megújított, ám az évszázados hagyományoknak megfelelő módon kiváló minőségű Herz termékeket, amelyek között a hagyományos magyaros jellegű termékek épp úgy megtalálhatók, mint a mediterrán ízesítésű újdonságok. A gyártósorok áttelepítésére, a termék- és csomagolásfejlesztésre, valamint marketingtevékenységre közel 100 millió forintos összeget fordított az elmúlt évben a Csoport. A Herz termékek sikeres bevezetését jól jelzi, hogy azok ma majdnem minden kiskereskedelmi lánc üzleteinek polcain megtalálhatóak.


A Pick Szeged Zrt. termékei 2010-ben is sok elismerést kaptak


Kiváló Magyar Élelmiszer védjegyet kapott a vállalat 10 terméke, miután ezek alapanyagai, összetevői, gyártási folyamataik, nem egyszerűen elérik a hatályos élelmiszer-szabályozási kritériumokat, hanem meg is haladják azokat.
Az idén hetedik alkalommal kapta meg a cég valamelyik terméke a Magyar Termék Nagydíjat és figyelemre méltó az, hogy amikor a Pick Szeged Zrt. jelölte termékét a díjra, akkor az el is nyerte azt.

A Superbrands elismerést a zsűri a 2004-es magyarországi bevezetés óta eddig minden évben odaítélte a PICK-nek, egyedüliként a magyar élelmiszeripari cégek közül. A Superbrands mintájára a hazai zsűri a magyar termékeket előtérbe helyezve létrehozta a MagyarBrands díjat, amelyet a legjobb hazai márkáknak ítéltek oda. 2010 legjobb fogyasztói márkája a Pick lett.


Elképzelések 2011-re


pickA Pick Szeged Zrt. csakúgy, mint 2010-ben, a következő évben is a magyar húságazat meghatározó szereplője lesz. A megbízható, kiváló minőségű, elsősorban hazai alapanyagokból készült termékeivel stabilizálni akarja hazai piaci részesedését és érdemben erősíteni kívánja az exportját, melynek arányát az értékesítésben 30%-ra tervezi növelni a vállalat. Ez utóbbi cél elérést alapozta meg az a piacépítő munka, amelyet a cég az idén folytatott, különösen Oroszországban és a távol-keleti régióban. Mindezek eredményeként a Pick Szeged Zrt. jövőre 4 milliárd forinttal, 62 milliárd forintra kívánja növelni árbevételét és fenn kívánja tartani az eredményes gazdálkodását.

A Pick 2011-ben is felvállal egyfajta küldetést és továbbra sem köt kompromisszumot a termékek minőségével kapcsolatban. A cég biztosítja, hogy a termékei mindig a kiváló minőséget képviselik, így a vállalat által gyártott hústermékek valódi élményt adnak az étkezéseknek. A minőség és az élelmiszerbiztonság szavatolására a vállalat 2011-ben közel 1 milliárd forintos beruházást tervez.

(forrás: Élelmiszer Online)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

A legjobb HR-kommunikációs megoldások versenye. Normál nevezési határidő: augusztus 19.

Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra cégvezetőknek, értékesítési vezetőknek, értékesítőknek, kommunikációs szakértőknek, politikusoknak, és mindenkinek, akinek a munkája részét képezi, hogy meggyőzzön másokat, értékesítsen valamit: terméket, szolgáltatást, ötletet vagy önmagát.

Mutassátok meg, hogy CSR-ral valóban lehet jót tenni! Normál nevezési határidő: október 12.