hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. május. 11., kedd - Ferenc.
hirdetés

Sikeres félévet zárt a Nestlé

Nemcsak dolgozói egészségéről, de anyagi biztonságukról is gondoskodott a Nestlé az új koronavírus járvány által okozott veszélyhelyzetben. Az idei első félév pénzügyi mutatóiból az olvasható ki, hogy a járványkezelés érdekében tett, a vállalati munkavállalók és a rászorulók támogatására irányuló lépések gazdasági szempontból is egyértelműen sikeresek voltak.

hirdetés

Nem csupán megőrizni volt képes lendületét, még javítani is tudott a 2019-es félévi adatokhoz képest a Nestlé Hungária: a cég forgalma 5,7 százalékkal bővült, ami elsősorban az exportnak volt köszönhető. A magyarországi értékesítési árbevételre sem lehet panasz: a közel 27,5 milliárd forintos volumen 4,3 százalékos növekedést mutat a bázisidőszakhoz képest.

Több mint biztató jelek ezek egy olyan hathónapos periódus után, amelynek leginkább meghatározó tényezője a pandémia miatti átfogó és drasztikus gazdasági visszaesés volt. „A magyar élelmiszeripar meghatározó szereplőjeként a koronavírus következtében kialakult helyzetben sem dőlhettünk hátra: kiemelt, stratégiai feladatunk volt a lakosság folyamatos ellátása élelmiszerrel és állateledellel” – fogalmazott Noszek Péter, a Nestlé Hungária ügyvezető igazgatója, aki a dolgozók biztonságának és egészségének megóvása mellett a vállalat legfontosabb céljai közé sorolja a kollégák anyagi biztonságának megőrzését is.

A krízishelyzetre nagyon gyorsan és hathatósan reagáló társaság 350 millió forintot költött munkavállalói közvetlen pénzügyi támogatására. Az alapbért azok is megkapták, akik a járvány miatt nem tudták ellátni feladataikat, április 1-től pedig a járványhelyzet időszakának 3 hónapjára rendkívüli bér- és juttatási csomagot vezettek be a termelésben és ellátási láncban dolgozóknak. Ezzel a hazai termelőegységben és raktárban dolgozók bére akár 20 százalékkal is emelkedhetett, míg az értékesítők 10 százalékos alapbérkiegészítést kaptak.

A vállalat további 80 millió forintot költött egészségvédelmi és biztonsági intézkedésekre, a munkába járást célzott támogatással, a gyáregységekben pedig napi egyszeri ingyenes étkezéssel is segítették a munkavállalókat: a cég három üzemében összesen 87 ezer adag ételt osztottak ki a dolgozóknak, miközben a teljes munkavállalói gárda részesült az összesen 20 millió forint értékű ajándék élelmiszercsomagból.

Forrás: 123rf

Hasonló hozzáállás jellemezte a cég közösségi értékteremtő tevékenységeit.  A Magyar Élelmiszerbankhoz eljuttatott 100 millió forintos értékű felajánlásból például közel 12 tonnányi diósgyőri csokoládét kaptak a rászoruló családok, a PURINA üzletág pedig 250 000 adag állateledelt adományozott magyarországi menhelyeknek, melyet a Magyar Állatvédő és Természetbarát Szövetség segítségével juttatott el az állatotthonokba.

A vállalat emellett maszkokkal segítette ki a szerencsi önkormányzatot, amelyeket a helyi egészségügyi dolgozók kaptak. Szintén maszkkal támogatták a vállalattal kapcsolatban lévő gyerekorvosokat is.

A kezdeményezéseknek köszönhetően Noszek Péter szerint tovább mélyítették kapcsolatukat a Nestlé gyárainak helyet adó közösségekkel és önkormányzatokkal, igazodva a globális cégcsoport közös értékteremtési vállalásaihoz. Ezek részeként világszerte 30 millió, a vállalat üzleti tevékenységéhez közvetlenül kapcsolódó közösség megélhetésén javít 2030-ra a Nestlé, amely a pandémia alatt is elkötelezetten segített, ahol tudott.

A társaság rugalmasságáról tett tanúbizonyságot globális eredményeiben is: a tegnap megjelent féléves jelentésből biztató organikus növekedés (2,8%) és javuló marginok (30 bázispontos) növekedés a kereskedelemből származó, egyszeri tételek nélküli működési eredményben (UTOP) olvashatók ki.

(forrás: Store Insider)
hirdetés

Címkék

hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Az élet megállt ugyan, de a toborzás nem: bizonyos ágazatokban ugyanúgy kellett a munkaerő, a kampányok, kiválasztások és interjúk ugyanúgy folytak tovább az elmúlt egy évben is, mégis rengeteg dolog változott. Ennek tanulságait foglaljuk össze május 20-án!

Várjuk a legjobb tartalomalapú megoldásaitokat a Content+Marketing versenyünkre és influencer kampányaitokat az INFLU-ra! Nevezési határidő: 2021. május 21.

Olyan szolgáltatókat kértünk fel előadónak, akik elevator pitchszerűen, max. 10 percben válaszolnak az alábbi kérdésre: „Te most miben tudnád segíteni egy HR-es munkáját?”