A Social Index célja, hogy lehetővé tegye a márkák, termékek, szolgáltatások, közszereplők online jelenlétének összehasonlítását. Megfelelő referenciapont nélkül nehéz lenne mérni és összehasonlítani őket.

Annak érdekében, hogy egymástól eltérő iparágakat egymáshoz lehessen illeszteni, egységes mutatót kellett létrehozni. A SentiOne elemzői olyan eredeti képletet dolgoztak ki, amely számos paramétert figyelembe vesz, mint például: említések száma, érzelmi töltet, megtekintések száma, kedvelések, megosztások.
„ A rangsor felállításánál több mint 700 márkát és több mint 2 millió, 2019-ben publikált, magyar nyelven megjelent publikus online említést elemeztünk a közösségi média oldalakról, a különböző portálokról, blogokról, fórumokról és review oldalakról” – írják.
A vizsgált márkák internetes pozíciójának meghatározásához nem csupán a róluk szóló összes bejegyzés, poszt, komment, tweet, hír stb. mennyiségét vették figyelembe, de ezek érzelmi színezetét is.
Végül pedig ezeket a jellemzőket fűzték össze a Social Index formulák mutatószámában, és adatalapon, az online közzétett felhasználói vélemények mennyiségének és minőségének súlyozásával rangsorolták az elemzett brandeket. A teljes tanulmány elérhető itt.
A magyar netezők legnépszerűbb kategóriái:
- Autó
- Mobil
- Celeb
- Áruház
- Divat