hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. november. 30., kedd - András.
hirdetés

Stabilizálódott a tojás ára

Tavaly augusztus és december eleje között szinte megduplázódtak a tojásárak, a drágulás nemcsak Magyarországon, de egész Európára jellemző volt. Az emelkedés oka az volt, hogy tojóállományban hiány alakult ki, amit madárinfluenza-járvány és a fipronilszennyezés miatti tömeges kényszervágások okoztak. A kiesett termelést azonban azóta sikerült pótolni, így a karácsonyi időszakban sem drágult 60 forint fölé a tojás fogyasztói ára.

hirdetés

A madárinfluenza-járvány súlyos károkat okozott a baromfiszektornak 2017-ben, a korlátozások, a kényszervágások miatt kár közvetlen kár tízmilliárd forint feletti. Összesen 2,6 millió állatot kellett leölni 2016 november és 2017 nyaráig. A kényszervágások egész európai piacot érintették, ennek hatására jelentősen csökkent a tojóállomány, amelyet nem lehet egyik hétről a másikra pótolni. Ennek hatására tojáshiány alakult ki, amely az árak emelkedéséhez vezetett. Nagyjából két hónappal azután, hogy bejelentették a madárinfluenza-járvány végét, robbant a tojásszennyezési ügy 2017 augusztusában.  A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) honlapján található lista alapján szinte valamennyi uniós államban találtak Hollandiából érkező fipronillal szennyezett terméket. Magyarországon nem volt pánik, a hatóságok néhány szennyezett tételt találtak, amelyet rögtön kivontak a forgalomból. A Nébih szinte a teljes magyarországi tojástermelést levizsgálta, és csak néhány telepet talált érintettnek. A madárinfluenza és a tojásszennyezési botrány az egész európai tojáspiacot befolyásolta, és az emelkedő árak a magyar piacra is begyűrűztek – mondta a Híradó.hunak Molnár Györgyi, a Tojás- és Szabadtartásos Szövetség titkára. A magyar piac egyébként is nagyban függ az importtól, a fogyasztás 25-30 százalékát teszi ki.


Magyarország termelői árban, mind fogyasztói árban az európai átlagárak alatt van – tette hozzá. Egészen október végéig a fogyasztói árak a tavalyi árszint körül alakultak, miközben a termelői árak két számjegyű növekedést mutattak – derül ki az Agrárkutatási Intézet adataiból.  Ennek magyarázata, hogy 2016 januárjától 5 százalékra csökkent a tojás áfája, így a fogyasztók 2017 ősz végéig nem érzékelték a magyar tojáspiaci szereplők számára kedvező fejleményt, hogy emelkednek a termelői árak. Decemberben stabilizálódtak az árak Arra a kérdésre, hogy hogyan alakulhatnak az árak az idén a Tojásszövetség vezetője nem tudott egyértelmű választ adni, de közölte, hogy az árak december közepére, végére stabilizálódtak. Az előzetes adatok is arra utalnak, hogy a termelőknek kiesett termelést sikerült pótolni, így a karácsonyi időszakban sem drágult 60 forint fölé a tojás fogyasztói ára.

A sajtóban is megjelent százforintos tojásról szóló hírek szerencsére nem valósultak meg. Az árak stabilizálódásához a harmadik országból érkezett szállítmányok is szerepet játszhattak.

(forrás: Híradó Online)
hirdetés

Címkék

hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Újra itt a Kreatív digitális versenye!

Kiadónk társoldalai