hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. június. 18., péntek - Arnold, Levente.
hirdetés

„Szükség volt a magyartermék-rendeletre”

A vásárlók 60 százaléka megnézi, hogy magyar terméket vesz-e

Kardeván Endre szerint a magyartermék-rendelettel megszüntethető a helyenként még most is tapasztalható kaotikus állapot az élelmiszerek jelölésénél. 

hirdetés

Szükség és igény is volt a magyartermék-rendeletre és az ehhez kapcsolódó jelölési rendszerre Magyarországon, amellyel megszüntethető a helyenként még most is tapasztalható kaotikus állapot az élelmiszerek jelölésénél – jelentette ki Kardeván Endre kedden Budapesten a CBA sajtótájékoztatóján. Az eseményen bejelentették, hogy a közelmúltban a CBA és a Magyar Termék Nonprofit Kft. megállapodott, a jövőben az üzletlánc a hazai saját márkás termékein a kft. által kidolgozott jelöléseket használja.

magyarA Vidékfejlesztési Minisztérium (VM) élelmiszerlánc-felügyeletért és agrárigazgatásért felelős államtitkára hangsúlyozta, a cél, hogy a vásárló egyértelműen tudja, mit vásárol és melyik a magyar termék. A VM elkötelezett abban, hogy minél több magyar termék fogyjon Magyarországon.

A CBA Príma áruházában emlékeztetett arra is: a magyar termék rendelet megalkotása sok időbe és munkába telt, számos társadalmi és uniós egyeztetést kellett folytatni, amíg a rendelet elnyerte mostani formáját.

Felmérések szerint a magyar emberek 60 százaléka – árérzékenysége ellenére – megnézi, hogy a megvenni kívánt áru magyar termék-e, mert csak akkor vesz mást, ha nem kap magyar terméket. Reményét fejezte ki, hogy egyre több magyar áru lesz a boltok polcain, és azokon látható lesz a jelölésükre szolgáló logó is.

Kecskeméti Attila a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője elmondta, idáig 85 szerződő partnerrel írtak alá megállapodást a logók használatáról, amely mintegy 1500 terméket jelent.

 

 

(forrás: MTI)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Az Store Insider magazin kiadója hetedik alkalommal hirdette meg „Az Év Boltja” versenyt.

Informálódj és kérdezz a hatályos jogszabályokról! Szakértőkkel segítünk eligazodni a jogszabályok útvesztőjében. 2021.06.29. 10:00

Szerkesztőségi, független vagy márkázott podcastok, videók, dokusorozatok versenye.

A legjobb HR-kommunikációs megoldások versenye. Normál nevezési határidő: augusztus 19.