hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. szeptember. 16., csütörtök - Edit.
hirdetés

Tartós bővülés az e-kereskedelemben

Tartós lesz a digitális kereskedelem bővülése, a kereskedőket fel kell készíteni a további növekedésre, a szabályozásnak pedig követnie kell a fejlődést - mondta Pomázi Gyula, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) iparstratégiáért és gazdaságszabályozásért felelős helyettes államtitkára a Laurel Retail budapesti szakmai konferencián.  

hirdetés

Pomázi Gyula hangsúlyozta: a 2017-es adatok szerint már csaknem 4 százalékos az internetes kiskereskedelem forgalmának aránya a kiskereskedelmi forgalomban. Hozzátette, az e-kereskedelem növekedése rendkívül gyors, 18-20 százalékos bővülést mérnek havi szinten.

A helyettes államtitkár előadásában egyebek mellett felidézte, a tavaly elfogadott digitális kereskedelem-fejlesztési stratégia célja a digitális kereskedelem erősítése és akadálymentesítése, az ezzel foglalkozó vállalkozások versenyképességének növelése. Ehhez szükség van a többi között új támogatások kialakítására, a digitális kereskedőkre vonatkozó szabályozás fejlesztésére, az oktatás, a képzési programok digitális tartalmakkal történő kibővítésére - mondta.

Neubauer Katalin, a Magyar Nemzeti Kereskedelmi Szövetség (MNKSZ) főtitkára kiemelte, 10-12 százalékos a kereskedelem részesedése a GDP-ből, és a további növekedéshez szükség van a kereskedelem fejlesztésére.

A napi fogyasztási cikkek (fmcg) szektorában stagnál a koncentráció, ami jó hír a kereskedelem kisebb hazai szereplőinek - fejtette ki a főtitkár a 2014-es és a 2016-os adatok összehasonlítása alapján. A három nagy magyar üzletlánc forgalmi részaránya csökkent, viszont a többi magyar tulajdonú üzleté 2 százalékkal nőtt, ami mintegy 600 milliárd forintos forgalombővülést jelent - ismertette.

Újdonságok a kiskereskedelemben

Az MNKSZ főtitkára hangsúlyozta, a magyar kereskedők jelentősége, fejlődése a nemzetgazdaság szempontjából megkérdőjelezhetetlen. Fontos szerepük van a foglalkoztatásban is, a 2016-os adatok szerint 82 600 magyar tulajdonú kereskedelmi vállalkozás működött Magyarországon 117 100 egységgel. Ezek a vállalkozások a magyar termelők és feldolgozók hosszú távú partnerei, az együttműködéssel a kisebb termelők is a piacon tudnak maradni - tette hozzá.

Az eseményt szervező Laurel Kft. vezetője, Bessenyei István elmondta: hetedszer rendezik meg a konferenciát, a kiskereskedelemmel foglalkozó szakemberek technológiai seregszemléjét. A bemutatott újdonságaik közül kiemelte az engedélyeztetés előtt álló, első hazai fejlesztésű önkiszolgáló kasszát, a szintén újdonságnak számító e-blokk rendszert, valamint a TE-FOOD élelmiszerlánc-felügyeleti rendszert.

 

(forrás: MTI/Élelmiszer Online)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra cégvezetőknek, értékesítési vezetőknek, értékesítőknek, kommunikációs szakértőknek, politikusoknak, és mindenkinek, akinek a munkája részét képezi, hogy meggyőzzön másokat, értékesítsen valamit: terméket, szolgáltatást, ötletet vagy önmagát.

A TikTok az elmúlt időszakban már nemcsak a tinik és az új social média platformok iránt érdeklődök körében produkált robbanásszerű növekedést, hanem a "mainstream" ingerküszöbét is átlépte, és kezdetét vette a "TikTok-aranyláz". Minden, amit tudni kell róla - egy nap alatt!

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! 10 alkalmas képzés péntekenként: 10 oktatási nap + konzultációs lehetőség! 2021. októbertől!

Mutassátok meg, hogy CSR-ral valóban lehet jót tenni! Normál nevezési határidő: október 12.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Végső nevezési határidő: október 15.