hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. június. 18., péntek - Arnold, Levente.
hirdetés

Tavaly nőtt a hazai borok iránti kereslet

A tavalyi év január és október közötti időszakában a fehér-, a rozé- és a vörösborok iránt nőtt a belföldi kereslet – áll az AKI friss borpiaci jelentésében. A borimport pedig jelentősen csökkent.

hirdetés

Az AKI PÁIR adatai szerint a földrajzi jelzés nélküli és az oltalom alatt álló földrajzi jelzéssel ellátott borok belföldön értékesített mennyisége 8 százalékkal nőtt 2017-ben az előző évihez viszonyítva. A fehérborok iránt csaknem 9 százalékkal, a vörös-és rozéborok iránt 7 százalékkal nőtt a kereslet a megfigyelt időszakban. A belföldön termelt borok feldolgozói értékesítési ára valamivel több mint 5 százalékkal, 27 761 forintra emelkedett hektoliterenként 2017-ben az előző évihez viszonyítva. A fehérborok ára csaknem 7 százalékkal 26 011 forintra, a vörös-és rozéboroké csaknem 5 százalékkal 30 041 forintra nőtt hektoliterenként ugyanebben az összehasonlításban. A fehérborok közül a földrajzi jelzés nélküli borok értékesítési ára 5 százalékkal 30 155 forint/hektoliterre, az oltalom alatt álló földrajzi jelzéssel ellátott boroké 7 százalékkal, 25 571 forint/hektoliterre emelkedett. A vörös -és rozéborok közül a földrajzi jelzés nélküli borok értékesítési átlagára 16 százalékkal 29 948 forint/hektoliterre, az oltalom alatt álló földrajzi jelzéssel ellátott boroké pedig 3 százalékkal 30 042 forint/hektoliterre nőtt a megfigyelt időszakban.

A KSH adatai szerint Magyarország bor-külkereskedelmi egyenlege (gyöngyöző  bor és pezsgő nélkül) mind mennyiségben, mind értékben pozitív volt a 2017. január–októberi időszakban, mennyiségben 29 százalékkal javult, míg értékben 3 százalékkal csökkent az előző év hasonlóidőszakához viszonyítva. A borexport mennyiségben, 3 százalékkal, 508 ezer hektoliterre nőtt, ugyanakkor értékben, 5 százalékkal, 17 milliárd forintra csökkent 2017 első tíz hónapjában az előző év azonos időszakához viszonyítva. A külpiacon értékesített mennyiség nagyobb hányadát (54 százalék) a lédig borok tették ki. A palackos borok kiszállítása, 3 százalékkal, 234 ezer hektoliterre, a kivitel értéke 3 százalékkal 11,6milliárd forintra emelkedett egy év alatt. A lédig borok exportmennyisége csaknem 3 százalékkal 274 ezer hektoliterre nőtt, ugyanakkor a kivitel értéke 20 százalékkal 5,1 milliárd forintra csökkent a vizsgált időszakban. A nemzetközi piacon továbbra is a magyar fehérborok voltak a keresettebbek, a kivitelben 82 százalékot tettek ki.

Forrás: 123rf

Magyarország borimportja 17 százalékkal 233 ezer hektoliterre csökkent 2017. január és október között az előző év azonos időszakához képest. Az import 56 százaléka palackos, a többi lédig kiszerelésű volt. A palackozott borok behozatala 15 százalékkal 131 ezer hektoliterre nőtt, a lédig boroké 19 százalékkal 102 ezer hektoliterre csökkent a megfigyelt időszakban. A palackos és a lédig kiszerelésű borok behozatalának összértéke 4,51 milliárd forint volt, 8 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól. A palackos borok behozatalának értéke 4 százalékkal, a lédig boroké 19 százalékkal csökkent.

Magyarország pezsgőexportja 37 százalékkal volt több a 2017. január–október közötti időszakban az egy évvel korábbinál, az ebből származó bevétel pedig 8 százalékkal nőtt. A pezsgőimport csaknem 22 ezer hektolitert tett ki a vizsgált időszakban, 42 százalékkal esett vissza, értéke pedig 17 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól.

(forrás: AKI)
hirdetés

Címkék

hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Az Store Insider magazin kiadója hetedik alkalommal hirdette meg „Az Év Boltja” versenyt.

Informálódj és kérdezz a hatályos jogszabályokról! Szakértőkkel segítünk eligazodni a jogszabályok útvesztőjében. 2021.06.29. 10:00

Szerkesztőségi, független vagy márkázott podcastok, videók, dokusorozatok versenye.

A legjobb HR-kommunikációs megoldások versenye. Normál nevezési határidő: augusztus 19.