hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. szeptember. 25., szombat - Eufrozina, Kende.
hirdetés

Tele vannak műanyaggal a tenger gyümölcsei

Tengeri eredetű élelmiszerek műanyagtartalmát vizsgálták meg Ausztráliában. Nem túl örömteli az eredmény.

hirdetés

Minden egyes szemrevételezett mintában talált műanyagot egy öt fajta halászati terméket (tenger gyümölcseit) vizsgáló tanulmány. A górcső alá vett osztrigát, fűrészes garnélarákot, tintahalat, rákot és szardíniát egy ausztráliai piacról szerezték be a kutatók. A mintákat egy öt különböző műanyagtípus kimutatására kifejlesztett módszerrel analizálták.

Az eredmények szerint egy adag osztriga vagy tintahal elfogyasztásával átlagosan 0,7 milligramm, egy adag szardínia elfogyasztásával pedig 30 milligramm műanyagot viszünk be a szervezetünkbe. 30 milligramm például egy szokványos rizsszem tömege is.

Fotó: Queenslandi Egyetem

A vizsgált műanyagokat plasztik csomagolásokban és szintetikus textíliákban egyaránt gyakran fel szokták használni, és a tengeri hulladékban a jelenlétük meglehetősen hangsúlyos. Ide tartozik a polisztirol, a polietilén, a polivinil-klorid, a polipropilén és a poli(metil-metakrilát).

Az új eljárás keretében az ehető szöveteket vegyszerrel kezelik a mintákban levő plasztik feloldásához. A kapott oldatot egy nagyon érzékeny metódussal, pirolízis-gázkromatográfia-tömegspektrometria alkalmazásával elemzik, amely egyidejűleg tudja azonosítani a mintában szereplő különböző műanyagfajtákat.

Polivinil-kloridot például minden mintában ki tudtak mutatni, a legnagyobb koncentrációkban fellelt műanyag pedig a polietilén volt. Az új vizsgálati módszer a későbbiekben segíthet kideríteni, hogy melyik az a mikroműanyagszint, amely már az egészségre ártalmasnak tekinthető, illetve, hogy a mikroműanyagok pontosan milyen egészségügyi károkat okozhatnak, ha egyszer már bekerültek az emberi szervezetbe.

Zamaróczy Ádám
a szerző cikkei

(forrás: New Food)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra cégvezetőknek, értékesítési vezetőknek, értékesítőknek, kommunikációs szakértőknek, politikusoknak, és mindenkinek, akinek a munkája részét képezi, hogy meggyőzzön másokat, értékesítsen valamit: terméket, szolgáltatást, ötletet vagy önmagát.

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! 10 alkalmas képzés péntekenként: 10 oktatási nap + konzultációs lehetőség! 2021. októbertől!

Mutassátok meg, hogy CSR-ral valóban lehet jót tenni! Normál nevezési határidő: október 12.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Végső nevezési határidő: október 15.