hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. november. 30., kedd - András.
hirdetés

Tiltakoznak a plázások a trafikpályázat módosítása miatt

A dohányforgalmazók kiszorítása mindenkinek hátrányos?

A Magyar Bevásárlóközpontok Szövetsége szerint a dohánytermékek plázákból történő kitiltásával az állam és a vevők is rosszul járnak.

hirdetés

A Magyar Bevásárlóközpontok Szövetsége nem ért egyet a Dohánytermék kiskereskedelmi jogosultság átengedéséről szóló nyilvános koncessziós pályázati kiírás módosításával, amely kitiltaná a dohányboltokat a bevásárlóközpontokból. Véleményük szerint a dohányforgalmazók kiszorítása a bevásárlóközpontokból és hipermarketekből hátrányosan érintené a vásárlókat és nem utolsósorban az államot.

trafikKét héttel a koncessziós pályázati kiírás lezárása előtt módosította a kiíró Nemzeti Dohánykereskedelmi Nonprofit Zrt. (NDN Zrt.) a trafikpályázatot úgy, hogy bevásárlóközpontban lévő üzlethelyiségben dohánybolt ne tudjon nyílni. Az új pályázati kiírás ugyanis kimondja, hogy csak olyan üzletben árulható a dohány, amely 24 órán keresztül a szabad ég alól megközelíthető.

Az MBSZ szerint a kültéri bejárat megvalósítása a bevásárlóközpontok, hipermarketek és szupermarketek többségében kivitelezhetetlen, vagy mivel homlokzati átalakítást igényel, építési engedély köteles és lehet, hogy a plázastop hatálya alá is esik.

A kültéri bejárat kötelező előírása továbbá veszélyezteti a dohányboltok biztonságát, hiszen egy „lesötétített”, de emellett nagy értékű árukészlettel rendelkező, átlagosan 1 eladóval működő üzlethelyiségről van szó, melyet 0-24 óráig megközelíthetővé kell tenni.  

Napjainkban 118 bevásárlóközpont és 165 hipermarket fogadja a látogatókat és vásárlókat több mint 3 millió négyzetméteren. Egy-egy nagyobb bevásárlóközpont naponta átlagosan 30-45 000 látogatót fogad, amely megfelel egy közepes város lakosságának – írja az MBSZ közleménye.

„Az a véleményünk, hogy a dohányforgalmazók kiszorítása a bevásárlóközpontokból és hipermarketekből hátrányos mind a kereskedők, a vásárlók és nem utolsósorban az állam számára is. A kereskedő nagy forgalmú lokációtól esik el, a vásárló nem tudja hatékonyan és gyorsan lebonyolítani a vásárlásait, az államnak pedig a forgalom csökkenés miatt áfa kiesése lesz” – hívta fel a figyelmet Balatoniné Kiss Judit, az MBSZ főtitkára. A pályázati kiírásban nem egyértelmű a bevásárlóközpontok fogalma, pontosan kire, mely típusú kereskedelmi egységekre vonatkoznak a feltételek.

Nemrégiben az államosított dohánykereskedelmet felügyelő Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) törvénymódosítást adott be, amiben szélesítené a jövőben nyíló trafikok termékkörét.

A jelenlegi pályázati kiírás célja jelentősen megváltozott a korábbi, dohányforgalmazást szabályozó célokkal, miszerint a dohányboltok nyitási feltételeinek szigorítása mellett a Fdvtv. törvény módosításával kibővíti egyéb egészségkárosító (pl. szeszesital, energiaital) termékek értékesítésével, folytatja az indoklást Balatoniné Kiss Judit főtitkár.

A jelentkezési határidő meghosszabbítása arra is utalhat, hogy kevesebb pályázati anyag érkezett be a vártnál, az MBSZ információi szerint az eddig benyújtott pályázatok többsége bevásárlóközpontban, hipermarketben és szupermarketben lévő üzlethelyiségekre vonatkozik. A kiírás szigorítása ezen leendő dohányboltot működtető kiskereskedőket érinti hátrányosan.  

(forrás: Magyar Bevásárlóközpontok Szövetsége)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Újra itt a Kreatív digitális versenye!

Kiadónk társoldalai