hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. július. 24., szombat - Kinga, Kincső.
hirdetés

Tovább bővült a kártyás fizetések aránya

Az első félév végén 101,6 millió fizetési számlát vezettek a magyarországi pénzforgalmi szolgáltatók, vagyis nincs lényeges változás az első negyedév végéhez képest. A belföldi kibocsátású kártyák száma ugyanakkor 9,5 millióra nőtt, ezen belül lakossági kártyából 50 ezerrel lett több. A jegybank meghatározónak nevezi az érintőkártyák 144 ezret meghaladó bővülését. Arányuk az összes fizetési kártyán belül 2019 második negyedévének végén meghaladta a 81 százalékot.

hirdetés

A korábbi enyhe csökkenés után ismét nőtt a kiskereskedelmi bankkártya-elfogadók (POS terminálok) száma. 2019 első negyedévéhez képest csaknem ezer elfogadóhellyel és 3 ezer, többnyire érintéses fizetést biztosító készülékkel több állt a vásárlók rendelkezésére, számuk így meghaladta a 115 ezret, illetve a 147 ezret. Érintéses fizetést több mint 128 ezer készülék tesz lehetővé országszerte. Szintén csökkenést követően nőtt újra az internetes elfogadóhelyek száma, 9 százalékos bővüléssel megközelítve a 13 ezret.



A tájékoztatás szerint a kártyás fizetések forgalma darabszámra 17 százalékkal, értékében 21 százalékkal nőtt. Ennél is jelentősebb mértékben, 30 százalék felett bővült a belföldi kibocsátású fizetési kártyákkal külföldön lebonyolított tranzakciók száma és értéke. A vásárlási tranzakciók száma meghaladta a 244 milliót, értékük az 1850 milliárd forintot. Ebből 223 millió belföldi majdnem 1610 milliárd forintot tett ki.

A jegybanki összesítés alapján kiemelkedő volt a kártya fizikai jelenlétét nem igénylő internetes vásárlási forgalom bővülése a tavalyi azonos időszakhoz viszonyítva. A belföldi tranzakcióknál darabszámra 30 százalékos, értékre 42 százalékos az emelkedés, a külföldieknél 38 és 43 százalék.

Majdnem 2 százalékkal csökkent ugyanakkor az előző negyedévben a készpénzfelvételek száma, bár az értékük 6 százalékos növekedéssel meghaladta a 2124 milliárd forintot.

A készpénzfelvételek átlagos értéke több mint 78 ezer forint volt. Az egyedi forintátutalások ehhez képest fordítottan alakultak, darabszámuk közel 3 százalékkal 64 millióra bővült, értékük viszont több mint 2 százalékos csökkenéssel 157 milliárd forintot ért el 2019 második negyedévében - olvasható a közleményben.

(forrás: MTI)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

A legjobb HR-kommunikációs megoldások versenye. Normál nevezési határidő: augusztus 19.

Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra cégvezetőknek, értékesítési vezetőknek, értékesítőknek, kommunikációs szakértőknek, politikusoknak, és mindenkinek, akinek a munkája részét képezi, hogy meggyőzzön másokat, értékesítsen valamit: terméket, szolgáltatást, ötletet vagy önmagát.

Mutassátok meg, hogy CSR-ral valóban lehet jót tenni! Normál nevezési határidő: október 12.