hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. szeptember. 16., csütörtök - Edit.
hirdetés

Világgazdaság - Infláció

Tovább emelkedtek a termelői árak Kínában

Tovább emelkedtek a termelői árak Kínában februárban a nyersanyagok árának növekedése miatt, miközben a fogyasztói árak esetében folytatódott a csökkenő tendencia - közölte szerdán a kínai statisztikai hivatal.

hirdetés

Az adatok szerint a termelői árak éves bázison 1,7 százalékkal nőttek februárban. Az áremelkedés mértéke ezzel jelentősen nőtt a januári 0,3 százalékhoz képest, ami egy év óta az első példa volt a termelői árindex bővülésére. A februári adat a leglendületesebb növekedést tükrözte 2018 novembere óta. Elemzők mérsékeltebb, 1,5 százalékos árnövekedésre számítottak.

Havi összevetésben a termelői árak 0,8 százalékkal nőttek januárról februárra. A termelői árak emelkedésének hátterében a nyersanyagok - különösen a nyersolaj és a vasfémek - árának éles emelkedése állt februárban, amelyet a nemzetközi árnövekedés és az élénkülő belföldi kereslet együttes hatása idézett elő - állt a közleményben.

A fogyasztói árindex mindeközben 0,2 százalékkal csökkent februárban a tavalyi azonos időszakhoz képest. Elemzők 0,4 százalékos zsugorodásra számítottak a januárban regisztrált, 0,3 százalékos árcsökkenést követően.

Havi összevetésben a fogyasztói árak 0,6 százalékkal emelkedtek januárról februárra

Az élelmiszerek árát illetően éves bázison 0,2 százalékos zsugorodást mértek februárban, szemben a januárban jelentett 1,6 százalékos emelkedéssel. Tung Li-csüen, a statisztikai hivatal szakértője az adatokhoz mellékelt közleményben rámutatott: az élelmiszerek árindexén belül a sertéshús árának markáns - 14,9 százalékos - visszaesése a múlt évi, viszonylag magas bázisadatnak köszönhető, amelyet akkor az ország sertésállományát megtizedelő afrikai sertéspestis-járvány idézett elő.

Az élelmiszerek és energiaforrások árát nem tartalmazó maginfláció stabil maradt a tavalyi év azonos időszakához viszonyítva a januári 0,3 százalékos zsugorodás után.

Kína a világ jelentősebb gazdaságai közül egyedüliként tudott gazdasági növekedést elérni 2020-ban. A bruttó hazai termék (GDP) tavalyi 2,3 százalékos bővülését követően Peking idénre 6 százalék feletti növekedést irányozott elő, a gazdaság egészséges fejlődését megcélozva - közölte pénteken Li Ko-csiang kínai miniszterelnök az idei parlamenti ülésszak megnyitóján. A Nemzetközi Valutaalap (IMF) mindazonáltal januárban 8,1 százalékos növekedést jelzett előre a kínai gazdaság idei teljesítményét illetően.

(forrás: MTI)
hirdetés

Címkék

hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra cégvezetőknek, értékesítési vezetőknek, értékesítőknek, kommunikációs szakértőknek, politikusoknak, és mindenkinek, akinek a munkája részét képezi, hogy meggyőzzön másokat, értékesítsen valamit: terméket, szolgáltatást, ötletet vagy önmagát.

A TikTok az elmúlt időszakban már nemcsak a tinik és az új social média platformok iránt érdeklődök körében produkált robbanásszerű növekedést, hanem a "mainstream" ingerküszöbét is átlépte, és kezdetét vette a "TikTok-aranyláz". Minden, amit tudni kell róla - egy nap alatt!

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! 10 alkalmas képzés péntekenként: 10 oktatási nap + konzultációs lehetőség! 2021. októbertől!

Mutassátok meg, hogy CSR-ral valóban lehet jót tenni! Normál nevezési határidő: október 12.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Végső nevezési határidő: október 15.