hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. szeptember. 25., szombat - Eufrozina, Kende.
hirdetés

Vámos György: Az elmúlt évek vesztesei a kisboltok

Tudósítás a Laurel Retail Konferenciáról (2.)

A kereskedelmi fogyasztás Magyarországon 2007-2012 között folyamatosan csökkent, az idén szinten maradhat, jövőre pedig már növekedés jöhet – mondta el a siófoki Retail Konferencián tartott előadásában Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) főtitkára. 

hirdetés

A szakember beszélt arról is, hogy 2006 óta tízezerrel csökkent a kereskedelmi értékesítőhelyek száma, így most 154 ezer van belőlük. A folyamat legnagyobb vesztesei a kisboltok voltak.

A kereskedelmi fogyasztás Magyarországon 2007-2012 között folyamatosan csökkent, az idén szinten maradhat, jövőre pedig már növekedés jöhet – mondta el előadásában Vámos György. Az OKSZ főtitkára rámutatott, a kereskedelem helyzetét elsősorban a gazdasági környezet határozza meg. Ez pedig egyáltalán nem kedvező, hiszen bár az elmúlt évtizedben a folyóáron számított bevétel nőtt, de az eladott árumennyiséget vizsgálva 2007-től alaposan visszaesett a kereskedelmi árufogyasztás, 2007 és 2012 között mintegy 10 százalékos volt a zuhanás. Ennek több oka is van, az egyik az infláció. 2011-ben, ami kivételes év volt, mivel nem csökkent a kereskedelmi fogyasztás, több mint 800 milliárd forintot költöttünk a drágulás kompenzálására. Csak az élelmiszernél évente 100-150 milliárd forintot vesz ki a háztartások zsebéből a drágulás, igaz ebben most kedvező jelek mutatkoznak – tette hozzá Vámos György.

A szakember beszélt arról is, hogy 2006 óta tízezerrel csökkent a kereskedelmi értékesítőhelyek száma, 2012 első félévében a KSH adatai szerint 154 ezer volt belőlük. A folyamat legnagyobb vesztesei a kisboltok voltak. A visszaesés a beruházásokra is hatott, csak kevés vállalkozó tudott modernizálni.

A jogszabályi környezetről szólva Vámos György megemlítette az ágazati különadó kivezetését, ami azonban az elmúlt években komoly terhet jelentett az ágazat számára. Azonban a jövőben egyéb terhek jelentkeznek majd, mint például az e-útdíj, tranzakciós illeték.

Vámos György elmondta, hogy a trafiktörvénynél már teljesen más a helyzet, mint eredetileg volt, ugyanis az már nem a fiatalok védelméről szól. Egy 14 éves gyermek nyugodtan bemehet a trafikba és bámulhatja a cigarettát. Az online kassza rendszerrel összefüggésben pedig rámutatott, hogy szükség van rá, hiszen több mint 1000 milliárd forintnyi adót csalnak el évente Magyarországon, ennek 80 százaléka áfa.

A kilátásokról az OKSZ főtitkára közölte, hogy a konvergencia-program növekedéssel számol ugyan, de ha lesz is növekedés, a fogyasztás csak nagyon minimális mértékben bővül majd.

(forrás: Élelmiszer Online)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra cégvezetőknek, értékesítési vezetőknek, értékesítőknek, kommunikációs szakértőknek, politikusoknak, és mindenkinek, akinek a munkája részét képezi, hogy meggyőzzön másokat, értékesítsen valamit: terméket, szolgáltatást, ötletet vagy önmagát.

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! 10 alkalmas képzés péntekenként: 10 oktatási nap + konzultációs lehetőség! 2021. októbertől!

Mutassátok meg, hogy CSR-ral valóban lehet jót tenni! Normál nevezési határidő: október 12.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Végső nevezési határidő: október 15.