hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. május. 07., péntek - Gizella.
hirdetés

Túl lazák a baromfiimport feltételei?

Nagy István agrárminiszter a Covid-19 járvány baromfi ágazatra gyakorolt negatív hátasainak mérséklésére és az ebből fakadó jelenlegi helyzet megoldására levélben fordult az Európai Bizottsághoz. A miniszter a harmadik országokból származó import feltételeinek soron kívüli felülvizsgálatát kezdeményezte levelében Phil Hogan-nél, a bizottság kereskedelmi biztosánál.

hirdetés

A miniszter elmondta: Magyarország a többi EU tagállamhoz hasonlóan a globális egészségügyi és gazdasági válságra adandó válaszokkal küzd. A járvány fékezése érdekében megtett intézkedések nyomán ideiglenesen korlátozott turizmus, vendéglátás, étkeztetés (HORECA) szektor a mezőgazdasági értékesítés gyors átszervezését igényelte az ágazattól, a szolgáltató szektorból a fogyasztókat kiszolgáló kiskereskedelem irányába. A kereslet a magas hozzáadott értékű és a szezonális termékekről áttevődött a tartósabb és hosszabb ideig eltartható élelmiszerek irányába. Ez a mezőgazdasági ágazat egyik legnagyobb felvevőpiacának a HORECA ágazat fogyasztásának ideiglenes elvesztését jelentette. Az európai piacon kialakult keresletcsökkenéssel párhuzamosan számottevő import érkezik harmadik országokból az EU belső piacára, ami egyes ágazatoknál növekvő készleteket és túlkínálatot eredményez.

Forrás: 123rf

Ez a túlkínálat negatív hatással van különösen a baromfi termékláncra, és következményei elérnek egészen a tenyésztőkig, veszélyeztetve ezzel a baromfi ágazat termelési alapjait. A baromfi ágazat hosszabb távú kárainak megelőzésére az azonnali piaci intézkedések mellett további haladéktalan intézkedésekre van szükség, melyhez a harmadik országokból származó import feltételek Bizottság által történő soron kívüli felülvizsgálata szükséges - hangsúlyozza a tárcavezető. A harmadik országokból származó import mennyiségének ideiglenes kiigazítása a belső piac egyensúlyának elérését és a belső termelés számára az egyenlő versenyhelyzet megteremtését segíthetik elő. Az ilyen ideiglenes intézkedések azonnali enyhítést eredményezhetnek a baromfi piacon, hozzájárulva a belső termelés rugalmasságának növeléséhez, biztosítva a hazai és az európai fogyasztók számára a biztonságos termékeket.

(forrás: Store Insider)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Az élet megállt ugyan, de a toborzás nem: bizonyos ágazatokban ugyanúgy kellett a munkaerő, a kampányok, kiválasztások és interjúk ugyanúgy folytak tovább az elmúlt egy évben is, mégis rengeteg dolog változott. Ennek tanulságait foglaljuk össze május 20-án!

Várjuk a legjobb tartalomalapú megoldásaitokat a Content+Marketing versenyünkre és influencer kampányaitokat az INFLU-ra! Nevezési határidő: 2021. május 21.