hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. november. 30., kedd - András.
hirdetés

Új védjegy garantálja a magyar sertéshús kiváló minőségét

A Kiváló Minőségű Sertéshús (KMS) védjegy garantálja ezentúl, hogy az ezzel a jelzéssel ellátott sertéshúsok és sertéshús készítmények megbízható, felelős magyar gazdaságból származnak, előállításukat rendszeres, szigorú és folyamatos ellenőrzés kísérte, útjuk pedig az élőállattól a vásárlásig nyomon követhető. A KMS védjegy segíti a fogyasztókat abban, hogy átlagon felüli minőségű, hazai terméket választhassanak. Ezt alátámasztja az Ipsos Piac- és Véleménykutató Intézet magyar lakosság körében végzett kutatása, amelyből kiderül, hogy a vásárlók 63%-a bizalommal fordul a minősítő védjegyek felé, vásárlásai során keresi azokat és hajlandó lenne akár 8%-kal is többet fizetni a védjeggyel ellátott termékért. A Kiváló Magyar Sertéshús védjegyet a Vidékfejlesztési Minisztérium megbízásából 2014 márciusától a Vágóállat és Hús Szakmaközi Szervezet és Terméktanács vezeti be.

hirdetés

 

Új sertésstratégia: fókuszban a minőség

A Vidékfejlesztési Minisztérium a sertésstratégia részeként 2013-ban döntött arról, hogy létrehozza a Kiváló Magyar Sertéshús (KMS) védjegy és terméktanúsítási rendszert, melynek kidolgozásával és bevezetésével a Vágóállat és Hús Szakmaközi Szervezet és Terméktanácsot (VHT) bízta meg.

„A sertésállomány megduplázása mellett a sertésstratégia célja a minőségi hazai termékek támogatása is” - hangsúlyozta Dr. Feldman Zsolt a Vidékfejlesztési Minisztérium agrárgazdaságért felelős helyettes államtitkára. 

A Kiváló Minőségű Sertéshús védjegy használatát pályázat útján nyerhetik el sertéshizlaló vállalkozások, őstermelők, sertés vágóhidak, daraboló és feldolgozó üzemek csakúgy, mint a kereskedelmi és vendéglátóipari egységek.

Kiváló minőség az élőállattól az asztalig

A KMS Védjegy, amelyet kizárólag magyar vállalkozások nyerhetnek el, egy átfogó terméktanúsítási rendszert takar, amely a teljes sertés termékpályát lefedi. A tanúsítás során az auditorok szigorúan ellenőrzik a sertéshús előállításának minden fázisát. A vizsgálatok nem egy kiragadott piaci szereplőt, vagy annak egy termékét vizsgálják a termékpálya adott pontján, hanem biztosítják, hogy a termék a termékpálya minden szintjén, a hizlaldától egészen a fogyasztók asztaláig megfelel a minősítési kritériumoknak. A tanúsítás vizsgálja a termékek minőségét és az előállítás élelmiszerbiztonsági, nyomonkövethetőségi, állatjóléti, takarmányozási, higiéniai és termeléstechnológiai feltételeit.

Mitől kiváló minőségű a magyar sertéshús?
Kiváló Minőségű Sertéshúsnak a Magyarországon felnevelt, GMO mentes kukorica és egyéb szemes gabona alapú, az EU által engedélyezett takarmány összetevőket tartalmazó takarmánnyal etetett vágott állat húsa minősíthető. A nem növényi eredetű összetevők aránya a takarmányban nem lehet nagyobb 5 %-nál. A hazai tájakon megtermelt, minőségi kukoricával és búzával etetett sertésekből előállított sertéshús egyedi, zamatos ízvilággal rendelkezik. A védjeggyel ellátott minőségi sertéshúsból készült étel finom és zamatos, mind ízében, mind teltségében, mind pedig beltartalmi értékeit tekintve összetéveszthetetlen, magas élvezeti értékű.

 

A Védjegy minőségi garanciát jelent a fogyasztó számára. Célja, a minőségi sertéshús termékek népszerűsítése mellett az is, hogy az átlagon felüli hazai sertéshús termékek irányába orientálja a fogyasztókat, valamint, hogy a magas élvezeti értékű termékek fogyasztását növelje.

Tudatos döntéssel a hazai fejlődésért

A Kiváló Minőségű Sertéshús Védjegy a sertéságazat egészének lehetőséget nyújt arra, hogy kiváló, egyedi ízvilággal rendelkező, hagyományos termékeit itthon és külföldön egyre szélesebb körben ismert, a kiválóságot és a magyar származást szavatoló védjeggyel hozza forgalomba.

Hazai sertéskörkép

Az elmúlt 2 évtizedben 10 millióról 3 millió egyedre esett vissza a sertésállomány, Magyarország nettó kiviteli pozíciója megszűnt. A behozatalból származó termékek aránya nőtt, jelenleg évente 220.000 tonnának megfelelő mennyiséget szerzünk be külföldről, míg majdnem ugyanennyit, 230.000 tonnát viszünk ki más országokba.

Azonban nemcsak a sertésállomány, de a fogyasztás is jelentősen, több mint 30%-kal csökkent. Évente már csak 250.000 tonna sertéshúst fogyasztunk, ez fejenként mindössze 25 kg-ot, vagyis kevesebb, mint napi 10 dkg-ot jelent.   

„Az új, Európai Uniós szabványoknak megfelelő minősítő védjegy célja az is, hogy a tisztességes versenyfeltételek fenntartása mellett bővítse a hazai piacot és növelje az itthon előállított sertéshús termékek arányát” - hangsúlyozta Dr. Németh Antal, a Vágóállat és Hús Szakmaközi Szervezet és Terméktanács elnöke. 

A védjeggyel ellátott termékek tudatos választásával a fogyasztó is hozzájárul, hogy az itthon termelt, minőségi hús hazánkban maradjon, és növekedésnek induljon a hazai termékek fogyasztása a külföldről behozott, más ízvilágú sertéshússal szemben. A kereslet fellendülésével a hazai gazdaságok is fejlődésnek indulhatnak Ez a sertésállomány növekedéséhez vezet. Ha egy millióval növekedne hazánkban a sertések száma, azzal 10 ezer új munkahely létesülne.

A KMS védjegy bevezetésétől tehát a minőségi húsfogyasztás és ezzel párhuzamosan a hazai sertésállomány növekedését is várják a szakemberek, ami az Ipsos lakossági felmérése szerint meg is valósulhat.   

A fogyasztó minőséget és hazai árut akar

A hazai és jó minőségű termékek előnyben részesülnek a sertéshús vásárlása során - derül ki a Vágóállat és Hús Szakmaközi Szervezet és Terméktanács megbízásábólaz Ipsos Piac és Véleménykutató Intézet által végzett kutatásból.  A magyar termékek felé két dolog miatt fordulnak a fogyasztók. Egyrészt biztosak abban, hogy a hazai áru a minőségre is garanciát jelent és megbízható forrásból származik (65%), másrészt fontosnak ítélik, hogy vásárlásukkal a hazai piacot és a gazdaságot támogatják (75%). A magyar sertéshúst a válaszadók 52%-ka jobb minőségűek tartja, mint a külföldit.

Hazai vs. külföldi 
A magyar sertéshúst a válaszadók jellemzően pozitívan értékelik, míg a külföldit inkább negatív tulajdonságokkal ruházzák fel. A magyar sertéshúst elsősorban frissnek (77%), zamatosnak (71%) és jó minőségűnek (66%) tartják, a külföldi sertéshúst nem megbízható kétes forrásból származónak (65%), egysíkúnak, kevésbé ízletesnek (56%).  

„A kutatásból kiderül, hogy jelentős lakossági igény van egy minőséget szavatoló, hazai védjegy bevezetésére. A fogyasztók nagy része bizalommal fordul e jelzések felé, a vásárlók átlagosan akár 8%-kal magasabb árat is hajlandóak lennének kifizetni egy védjegyes termékért, de a 18-24 év közötti korosztály több mint 10%-kal többet is áldozna a garantáltan jó minőségre. - hangsúlyozza Kunos Péter, az Ipsos Piac és Véleménykutató Intézet kutatási igazgatója.

A védjegyes termékek iránti bizalom elsősorban a középkorúak és a nők körében magas. A magyar hölgyek 77%-a bízik a védjegyekben és 71%-uk keresi is azokat. A különböző védjegy típusok közül a minőséget majd az eredetet igazoló jelölést tartják a legfontosabbnak, mindkét igényre megoldást jelent a kiváló magyar sertéshúsokat minősítő KMS védjegy.

(forrás: Vidékfejlesztési Minisztérium)
hirdetés

Címkék

hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Újra itt a Kreatív digitális versenye!

Kiadónk társoldalai