hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. szeptember. 16., csütörtök - Edit.
hirdetés

Univer: 29 milliárdos bruttó árbevétel

A száz százalékban magyar tulajdonú Univer csoport 2011-ben 29 milliárd forint bruttó árbevételt ért el, 230 millió forinttal többet az előző évinél.

hirdetés

"A bruttó árbevétel növekedése mellett az adózás előtti eredmény azonban 1,7 milliárd forintra, a 2007-ben elért szintre esett vissza" - mondta Szarka Balázs, a zártkörű részvénytársaságokból álló Univer holding központi szerve, az Univer Szövetkezeti Zrt. vezérigazgatója. Hangsúlyozta: a nyersanyagárak és az energiaköltségek növekedését, valamint a kötelező béremelést nem lehetett áremeléssel kompenzálni ezért csökkent az eredmény.

Ebben az évben a részvényesek újabb öt évre megválasztották a cégcsoport eddigi menedzsmentjét, akiknek a vezetésével öt év alatt 144 milliárd forint bruttó árbevételt ért el a holding, amely főleg élelmiszeripari termékek gyártásával, valamint élelmiszeripari termékek kereskedelmével foglalkozik. A holding közel 1.300 embert foglakoztat. A cégcsoporton belüli átlagfizetés 221 ezer forint volt 2011-ben. A minimálbérre történő emelés 126 főt érintett, a nettó bérmegőrzésnél 852 főnek kellett a bérét megemelni az egykulcsos adó bevezetése miatt, ami teljesen kimerítette a cégcsoport szinten tervezett évi 5 százalékos béremelést.

Szarka Balázs szerint a végsőkig nem lehet tartani, hogy a 200 ezer forint feletti bruttó bérrel rendelkező embereknek már harmadik éve nem tudnak bérfejlesztést adni. "Náluk a 2010-ben a 16 százalékra mérsékelt személyi jövedelemadó miatt volt egy differenciált nettó jövedelemnövekedés" - szögezte le a vezérigazgató.

Szarka Balázs hangsúlyozta: előreláthatólag 2012-ben sem lesz lényeges árbevétel növekedés, ami az eredmény további csökkenését vetíti előre, ennek következményeként az intenzív fejlesztés megállhat a cégnél.


A holdingon belül a kereskedelmi tevékenységet folytató Univer Coop Zrt. 2011-ben 9,5 milliárd forint bruttó árbevételt ért el, több, mint fél milliárd forinttal kevesebb a 2010-es évinél. Az emberek kevesebb élelmiszert vásárolnak, az olcsóbb és az akciós termékeket keresik - utalt az átalakuló vásárlási szokásokra a vezérigazgató. A cégcsoport fokozatosan megvált kisebb, eredményt nem hozó boltjaitól, és jelenleg 4 megyében található 41 boltjában kínál elsősorban magyar élelmiszert vásárlóinak. Az élelmiszeripari termékeket gyártó Univer Product Zrt. árbevétele 2011-ben 16 milliárd forint volt, dinamikusan nőtt a 2007-ben elért 11,4 milliárd forintról.

Az Univer ismertségét elsősorban a már hungarikumnak számító magyaros ételízesítőinek - az Erős Pistának és a Piros Aranynak - köszönheti. Kecskeméten készül az Univer majonéz, mustár, ketchup, a salátaöntetek, az asztali szószok valamint a bébiételek is.

A sütőipari ágazat 2010 végén a kereskedelmi társaságtól ipari irányítás alá került, ennek is köszönhetően a 2010-es 15 milliárd forintos bruttó árbevétele 16 milliárd forintra nőtt 2011-ben. A termékfejlesztés valamint a Romániába, Németországba irányuló export kismértékű növekedése mellett a belföldi ipari produktum bázis szinten van. Romániában az Univer termékek árbevétele elérte az 1,6 milliárd forintot.

"Bízunk benne, hogy a kínai piac - a nagy távolság ellenére is - újabb lehetőséget jelenthet termékeink számára, mert a magyar élelmiszer minőség az garancia" - mondta Szarka Balázs.

A cég képviselője részt vett a kormánydelegáció kazahsztáni útján, ahol betekintést nyerhettek abba, hogy milyen lehetőség kínálkozik magyar termékek exportjára. A bébiétel exportban látnak lehetőséget.

A holdingba tartozó, 2003-ban megvásárolt Kecskeméti Konzervgyár Zrt. - mely bébiételt és sűrített paradicsomot gyártott - ebben az évben beintegrálódik az Univer Product Zrt-be.

Az elmúlt öt évben 7,9 milliárd forint összegben hajtottak végre beruházásokat. Az amortizációt minden évben fejlesztésre fordítják, hitelfelvétellel kiegészítve. A cégcsoport a fejlesztésekhez és a konzervgyár megvásárlásához forint alapú hiteleket vett fel, így a törlesztés tervezhető volt.

(forrás: HVG)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra cégvezetőknek, értékesítési vezetőknek, értékesítőknek, kommunikációs szakértőknek, politikusoknak, és mindenkinek, akinek a munkája részét képezi, hogy meggyőzzön másokat, értékesítsen valamit: terméket, szolgáltatást, ötletet vagy önmagát.

A TikTok az elmúlt időszakban már nemcsak a tinik és az új social média platformok iránt érdeklődök körében produkált robbanásszerű növekedést, hanem a "mainstream" ingerküszöbét is átlépte, és kezdetét vette a "TikTok-aranyláz". Minden, amit tudni kell róla - egy nap alatt!

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! 10 alkalmas képzés péntekenként: 10 oktatási nap + konzultációs lehetőség! 2021. októbertől!

Mutassátok meg, hogy CSR-ral valóban lehet jót tenni! Normál nevezési határidő: október 12.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Végső nevezési határidő: október 15.