hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. május. 11., kedd - Ferenc.
hirdetés

Vásároljunk környezettudatosan!

A klímaváltozás, a túlnépesedés és a fogyasztói társadalmak korában minden apró lépés számít, hogy megóvjuk bolygónkat a felesleges szeméttől és energiapazarlástól. Tudatossággal, odafigyeléssel könnyedén csökkenthetjük ökológiai lábnyomunkat. A konyhában felhalmozódó szemét mennyiségét elsősorban a bevásárlás megreformálásával csökkenthetjük – magyarázza Dosso Gabi, a Gallicoop háziasszonya. Ez eleinte alapos felkészülést igényel, de hamarosan mindennapos rutinná válik az új, többször használatos csomagolóeszközök igénybevétele.

hirdetés

Hol kezdjük?

A legfontosabb, hogy alakítsuk át a szeméthez való alapvető hozzáállásunkat. Néhány hüvelykujjszabály betartása nem csak a hulladékot csökkenti, hanem a pénztárcánkra is jó hatással lesz. Utasítsuk el, amire nincs szükségünk! Például ne kérjünk szívószálat az italunkba. Csökkentsük annak a mennyiségét, amire szükségünk van! Ne vásároljuk túl magunkat, hogy ne keletkezzen kidobandó élelmiszer. Használjuk újra, ami már megvan, a műanyag szatyrokat például. Amit nem tudunk visszautasítani, újrahasználni vagy a mennyiségét csökkenteni, azt gyűjtsük szelektíven, hogy újrahasznosítható legyen. A szerves hulladékot komposztáljuk, hiszen ezzel a módszerrel a természetnek értékes anyagot, humuszt gyártunk, mely visszakerül az ökológiai körforgásba.

Tudatosan a boltban

Pontos bevásárlólistát írva elkerülhetjük a túlköltekezést és a felesleges élelmiszerek kosárba kerülését. A második lépés mosható vászonzacskók, hálós textilszatyrok beszerzése, melyekkel műanyag zacskó helyett többször használatos tárolókba tehetjük a zöldségeket és a gyümölcsöket. Az átlátszó, könnyű anyagból készült zsákocskákat pékáru elvitelére is használhatjuk, könnyedén rájuk ragaszthatjuk és eltávolíthatjuk a mérés után kapott ármatricákat. Amíg nincsenek speciális eszközeink, nyugodtan vigyük magunkkal az előző vásárlások során felhalmozott műanyag zacskókat, hogy néhány extra vásárlással meghosszabbítsuk rövidke életüket!

Tárolót a kimértnek!

A csemegepultnál a sajtot, a húst a felvágottakat könnyű, saját dobozba rakatni. A dobozokra könnyedén ráragasztható az árat és a vonalkódot tartalmazó matrica. A folyékony tejtermékeket nehezebb csomagolásmentesen vásárolni, de termelőnél, piacon vagy zero waste boltokban már ezt is megtehetjük. A legjobb, ha üveget hordunk magunkkal és ebbe kérjük a tejet, joghurtot. A megvásárolt áruk hazacipeléséhez vigyünk vászontáskát vagy kosarat! Pénzünkkel mindennap szavazunk. A legjobb olyan cégektől vásárolni, melyek eleve környezetkímélő módszerekkel működnek, minimalizálják saját energiafelhasználásukat és szeméttermelésüket.

(forrás: Store Insider)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Az élet megállt ugyan, de a toborzás nem: bizonyos ágazatokban ugyanúgy kellett a munkaerő, a kampányok, kiválasztások és interjúk ugyanúgy folytak tovább az elmúlt egy évben is, mégis rengeteg dolog változott. Ennek tanulságait foglaljuk össze május 20-án!

Várjuk a legjobb tartalomalapú megoldásaitokat a Content+Marketing versenyünkre és influencer kampányaitokat az INFLU-ra! Nevezési határidő: 2021. május 21.

Olyan szolgáltatókat kértünk fel előadónak, akik elevator pitchszerűen, max. 10 percben válaszolnak az alábbi kérdésre: „Te most miben tudnád segíteni egy HR-es munkáját?”