hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. július. 31., szombat - Oszkár.
hirdetés

Home- vagy nohome-office?

Vékony jégen táncolnak a munkáltatók

Az új típusú koronavírus – COVID-19 – kapcsán a munkáltatók is komoly kihívás előtt állnak. Nagy a tétje annak, ahogy a helyzetet kezelik/kezelték a múlt héten: nem csak egészségügyi és anyagi kockázatot vállalnak, de a dolgozók lojalitását is elmélyíthetik – vagy épp lenullázhatják egy rossz lépéssel.

hirdetés

A koronavírus mindannyiunk idegrendszerét próbára teszi. Aggódunk szeretteinkért, egzisztenciánkért. A vezetőktől pedig felelősséget és határozottságot várunk. Számos szempontot kell mérlegelniük, melyek a cég működését befolyásolják, úgymint például az ellátásbiztonság, gazdasági fenntarthatóság, a munkavállalók egészsége. A tulajdonosi érdek vészhelyzetben – elvileg – hátrébb kerül a sorban.

Ezzel szemben mégis tapasztaltunk olyat a múlt héten (mely e krízis első kiemelt időszaka volt atekintben, hogy gyorsan, és napról napra változó információk ismeretében kellett súlyos döntéseket meghozni), hogy számos olyan szervezet sem rendelte el a home office-t, mely kizárólag irodai környezetben működik, és ahol az otthoni munkavégzés technikailag könnyen megoldható lett volna az összes munkavállaló számára (pl. SSC-k). Azért emeljük ki ezt, mert számos cég számára ez a legegyszerűbben megvalósítható megoldás, és főként a fővárosban munkavállalók tízezreit érinti. A home office szélesebb körben is pozitív hatással bír, tehermentesíti és biztonságosabbá teszi a tömegközlekedést azok számára, akik számára ez reálisan elkerülhetetlen (pl. kiskereskedelmi dolgozók, takarító személyzet, ápolók, gyári munkások).

Nem volt nehéz hiteles információkhoz jutni

Vajon miért nem léptek a cégvezetők? Ebben az esetben még csak nem is terjedtek el komoly álhírek, vagy megosztó információk. Aki tájékozódni akart, könnyen rátalálhatott az egy irányba mutató, hiteles szakértői cikkekre, melyek mind a minél szélesebb körű home-office megoldások mellett érveltek. Mi van azokkal a vezetőkkel, akik ugyan megléphették volna ugyanezt, mégsem tették? Akik vagy nem vették komolyan a problémát, vagy félmegoldásokat eszközöltek? Akik nem könnyítették meg azon munkavállalók dolgát, akik a felelősségvállalás jegyében a teljes otthoni karantént választották volna?

A „vélt” termelékenység előrébb való volt e döntéshozók számára? Idézőjeles a „vélt”, mivel az irodában szorongva a munka hatékonysága nem feltétlenül lesz jobb, mint otthon, biztonságban – akár még néhány gyereket is menedzselve közben.

Abban a helyzetben, amikor immár az oktatási intézmények is zárva vannak, hogy tekint majd egy munkavállaló a munkaadójára, aki bejárni kényszeríti őt?! Mennyire tartja körültekintőnek, felelősségteljesnek, empatikusnak? És természetesen most csak azokról a munkaadókról beszélünk, ahol a teljeskörű home-office nem jelenti a cég összeomlását!

Forrás: 123rf

KKV-k és multik tömegesen váltottak mindsetet egyik pillanatról a másikra, és oldották meg az otthonmaradást, telefonátirányítást, online elérési technológiát, webes találkozókat. A jó példák tükrében még nagyobb a kontraszt.

Megéri?

Így vagy úgy, a munkavállalók ezt felelőtlenségként dekódolhatják, és ezzel hosszú távon a szervezethez való lojalitásuk kérdőjeleződik meg. Persze, legyinthetünk erre, mondván, úgyis recesszió következik, melyben korántsem lesz olyan királyi szerepe a munkavállalói lojalitásnak, mint eddig. Pedig emberi és (céges)kulturális kérdések ezek, melyek hosszú távon mégis csak benyújtják a számlát. Arról nem is beszélve, hogy recesszióban még nagyobb szükség lesz a tehetségekre. Akiktől a vezetők elvárják majd, hogy rugalmasan gondolkozzanak, könnyen alkalmazkodjanak a változásokhoz, hozzanak kreatív megoldásokat – olyan céges környezetben, melyben krízis esetén nem volt jelen a vezetőség részéről se a rugalmasság, se az alkalmazkodás, se a kreativitás, nem lesz ez könnyű.

Akiknek sikerült…

Rengeteg jó példát is látunk a vállalati felelősségvállalás kapcsán bőven túlmutatva az otthoni munkavégzés témakörén, a teljesség igénye nélkül: a digitális szolgáltatások bővítése, digitális eszközök díjmentes elérhetővé tétele, az otthoni munkavégzés ösztönzése, vagy inkább kötelezővé tétele, a munkaidő rugalmas megváltoztatása, például a tömegközlekedési csúcsidő elkerülése végett, védőeszközök biztosítása, taxiutalványok nyújtása, a fizetés és a foglalkoztatás fenntartása, és ennek ösztönzése a kiszervezett tevékenységek kapcsán. Mindez határozott, kompetens és megnyugtató kommunikációval.

A szervezetek jó hírneve, munkáltatói márkája óhatatlanul is erősödik egy profin levezényelt krízishelyzet után. Már ma is szájról szájra terjednek a jó példák, nevesítve a cégeket– persze az ügyes PR sosem árt – és ezzel így még inkább, élesen szemben állnak a nem kiemelkedő vagy rossz gyakorlatok.

A legtöbb döntésnek ára van. Ma a koronavírus kapcsán gyakran olyan árak ezek, amelyek végösszege egyelőre nem ismert, mivel nem tudni, milyen gyorsan zajlik le a vírus, az adott közösségben milyen egészségügyi /gazdasági pusztítást okoz, és mennyi időt vesz majd igénybe a gazdaság újraindulása. A vállalatvezetők megítélésünk szerint akkor járnak el helyesen, ha morálisan a lehető legjobb döntést hozzák. Ki tudja, ha még üzletileg is ez bizonyul majd helyesnek, végül a részvényesek is jól járnak, és a munkaadói márkaépítés kevesebb plusz erőforrást igényel.

(forrás: HRPWR)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

A legjobb HR-kommunikációs megoldások versenye. Normál nevezési határidő: augusztus 19.

Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra cégvezetőknek, értékesítési vezetőknek, értékesítőknek, kommunikációs szakértőknek, politikusoknak, és mindenkinek, akinek a munkája részét képezi, hogy meggyőzzön másokat, értékesítsen valamit: terméket, szolgáltatást, ötletet vagy önmagát.

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! 10 alkalmas képzés péntekenként: 10 oktatási nap + konzultációs lehetőség! 2021. októbertől!

Mutassátok meg, hogy CSR-ral valóban lehet jót tenni! Normál nevezési határidő: október 12.