hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. május. 17., hétfő - Paszkál.
hirdetés

Meg kell erősíteni a magyar tejágazatot

Közös promóció a belföldi tejfogyasztás ösztönzésére

A magyar tejágazat megerősítése a cél, mielőtt várhatóan 2015-ben megszűnik az unióban a tejkvóta-rendszer – mondta Budai Gyula, a Vidékfejlesztési Minisztérium (VM) parlamenti ügyekért felelős államtitkára.

hirdetés

Az államtitkár azt követően beszélt erről, hogy egyeztetett a tejágazat és a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara vezető tisztségviselőivel a tejágazat helyzetéről és az ágazat stabilizálásáról.

Egyöntetű volt a vélemény, hogy a belföldi tejfogyasztást ösztönözni kell az ágazat megerősítése érdekében. Ezért döntés született arról, hogy a dinnyéhez és az almához hasonlóan a magyar tej fogyasztásának növelésére is közös promóciós kampány kezdődik a közeljövőben – tájékoztatott Budai Gyula.

tejIstvánfalvi Miklós, a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács elnöke elmondta, hogy a múlt évben kezdődött egyeztetések eredménye máris kézzelfogható, mivel a tejfelvásárlás 6 százalékkal emelkedett az elmúlt időszakban. A tejelő tehenek száma és a kettős hasznosítású állomány is nőtt.

Közölte, most összesen 253 ezer tejelő tehén van Magyarországon, a tejtermelés éves szinten mintegy 1,6 milliárd litert tesz ki, míg a magyar feldolgozók által felvásárolt tej mennyisége 1,3-1,4 milliárd liter. A tej terméktanács elnöke szerint a termelői ár kissé emelkedett a múlt évben, de az önköltség növekedése is jelentős, mintegy 20-25 százalék volt.

Zászlós Tibor, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara mezőgazdaságért felelős alelnöke arról beszélt, hogy a csapadékos időjárás miatt több átmeneti intézkedésre is szükség van annak érdekében, hogy a csapadék okozta kár ne növekedjen.

Többek között említette, hogy a gyepek felülvetésének tilalmát átmenetileg fel kellene függeszteni, sőt a munkaidőt korlátozó intézkedéseket is módosítani kellene. Szerinte ezekre azért van szükség, hogy amennyiben a határban a munkavégzés lehetővé válik, úgy minden rendelkezésre álló időt ki lehessen használni. A módosításokra várhatóan a köztestület javaslatokat is tesz majd.

Kis Miklós, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara általános alelnöke azt emelte ki, hogy mind a termelőket, mind a feldolgozókat megfelelő módon fel kell készíteni 2013-2014-ben arra, hogy 2015 után várhatóan megszűnik az EU-ban a tejkvóta-rendszer. Utalt arra is: a köztestület részt kíván venni a következő uniós költségvetési időszak magyarországi forráselosztásának kidolgozásában.

Mélykuti Tibor, a Tej Terméktanács társelnöke azt hangoztatta: erős magyar élelmiszeripar nélkül nem lehet erős magyar tejtermelés. Emellett aláhúzta, hogy a nyersanyag kivitele helyett a feldolgozott termékek exportját kell fokozni. Ez ugyanis szerinte munkahelyteremtő és -megtartó erő a tejágazatban.

A társelnök a magyar tej promóciójáról szóló elhatározást is üdvözölte, mondván, tejhogy az elmúlt években jelentős mértékben növekedett az importált tej mennyisége a belföldi piacon. Példaként említette, hogy a Magyarországon forgalomban lévő UHT, tartós tej 85 százaléka külföldről származik. Jelezte ugyanakkor, hogy ez az arány korábban meghaladt a 90 százalékot, azaz a helyzet javul, ha kismértékben is.

Budai Gyula megjegyezte: az ágazati szereplőkkel várhatóan havonta találkoznak majd a jövőben. A következő találkozón a szarvasmarha- és a húsmarha-ágazat szereplői közösen vesznek majd részt, mivel nagy az átfedés a két terület között.

 

(forrás: MTI)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Az élet megállt ugyan, de a toborzás nem: bizonyos ágazatokban ugyanúgy kellett a munkaerő, a kampányok, kiválasztások és interjúk ugyanúgy folytak tovább az elmúlt egy évben is, mégis rengeteg dolog változott. Ennek tanulságait foglaljuk össze május 20-án!

Várjuk a legjobb tartalomalapú megoldásaitokat a Content+Marketing versenyünkre és influencer kampányaitokat az INFLU-ra! Nevezési határidő: 2021. május 21.

Olyan szolgáltatókat kértünk fel előadónak, akik elevator pitchszerűen, max. 10 percben válaszolnak az alábbi kérdésre: „Te most miben tudnád segíteni egy HR-es munkáját?”