hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. augusztus. 01., vasárnap - Boglárka.
hirdetés

A virslit mindenki másképpen szereti

Sikeresen lezárult a Sága Foods Zrt.-nek az év első hat hónapján át tartó átszervezési fázisa, amivel a húsipari cégek közül elsőként, valódi konszolidációt hajtottak végre. 

hirdetés

Megszüntették a veszteséges tevékenységeket, ezzel megerősítették az életképes egységeket; a fókuszba a továbbfeldolgozott készítmények gyártása és a Sága márkák megerősítése került. Piaci pozícióinak megszilárdítására a vállalat ősztől további két új terméket vezet be, amivel teljessé teszi virsli választékát: a „Kedvenc” pulykavirslit a hagyományos virslik kedvelőinek, míg a „Bécsi Ínyenc” pulykavirslit a magas (80%-os) hústartalmú, prémium kategóriás termékek rajongóinak szánják. A minőségi újdonságokat glutén- és laktózérzékenyek is fogyaszthatják, hozzáadott szóját sem tartalmaznak. A cég a termékbevezetést hamarosan induló országos kampánnyal kívánja sikeressé tenni; október közepétől a tv reklámok mellett webes és közösségi felületeken is aktív kommunikációt folytat majd.

 

A Nielsen Piackutató Kft. adatai szerint a kiskereskedelemben több mint 30 ezer tonna virslit értékesítettek 2012-ben, ezzel a virsli az egyik legkeresettebb húskészítménynek számít hazánkban.

 

A 2012. év végén kommunikáltak szerint az elmúlt időszakban a Sága Foods jelentős változáson ment keresztül; a tulajdonos és a finanszírozó bankok által támogatva átszervezték a vállalatot. Az átszervezés célja az volt, hogy – a húsipari cégek közül elsőként – valódi struktúraváltást hajtsanak végre. A vállalat fő célkitűzései, stratégiája nem változott: a magyar húskészítménypiacon továbbra is vezető szerepet kívánnak betölteni, magas minőségű, innovatív termékekkel, márkanevük erősítésével, a fogyasztói igények széleskörű kiszolgálásával. Elkötelezettek maradnak a húskészítmények minőségének általános javítása és a fogyasztók korrekt tájékoztatása mellett.

„Az átszervezés az idei év első felében sikeresen lezárult. Ennek keretében az állattartási tevékenységünket kiszerveztük, a vágóhidunkat bezártuk és felépítettünk egy stabil, megbízható hús-ellátási folyamatot, ami a húskészítmény-gyártásunk alapját képezi. Mindezek eredményeként 2013. III. negyedévében – több év veszteséges gazdálkodás után – végre pozitív eredményt érünk el! Mindezek mellett tulajdonosunk a Bernard Matthews vállalat nemrég jelentős értékű befektetői megállapodást kötött, amely még jobban elősegíti cégcsoportunk stabilitását. Piaci pozíciónk megerősítése érdekében folyamatosan új termékeket vezetünk be” – mondta Keleti Zsolt, a Sága vezérigazgatója.

A virslit mindenki másképpen szereti

A Nielsen Piackutató Kft. adatai szerint a kiskereskedelemben több mint 30 ezer tonna virslit értékesítettek 2012-ben, 3%-kal többet, mint 2011-ben, ezzel a virsli az egyik legkeresettebb húskészítmény. Forgalma értékben 8%-kal növekedett, így meghaladta a 33 milliárd forintot. Ebben az időszakban a Sága a piaci növekedést túlszárnyalva, 10%-kal növelte értékbeli eladásait az előző évhez képest. (MAT 2012 DEC)

A Nielsen adatai szerint a Sága a virsli szegmens piacvezető gyártója: 26,1%-os értékbeli és 16,7%-os volumen részesedésével messze megelőzi versenytársait. A teljes Füstli család pedig a virsli piaci eladások 21%-át teszi ki értékben és 13%-át mennyiségben (MAT 2012 DEC), mivel a 2000-ben bevezetett Füstli márka jelenleg is igen meghatározó szereplője a virsli piacnak.

Kvalitatív fogyasztói kutatások alapján megállapítható, hogy a virslit mindenki másképpen szereti. Vannak, akik kifejezetten a fűszeres, füstölt virsliket kedvelik, mások inkább csak az enyhén füstös, kevésbé karakteres ízvilággal rendelkező virsliket részesítik előnyben. Ez utóbbi igényre a Sága mostanáig nem kínált alternatívát, mert a Füstli széles termékpalettája elsősorban a fűszeresebb, füstölt ízvilág rajongóinak kedvezett.
A fogyasztói kívánalmakra válaszul azonban a közelmúltban két új terméket vezetett be a cég, amelyekkel immáron teljes lett a Sága virsli választéka. „Kedvenc” nevű pulykavirslit a hagyományos virslik kedvelőinek ajánlják. „Bécsi Ínyenc” pulykavirsli pedig magas (80%-os) hústartalmú, prémium kategóriás termék. A Sága elkötelezett híve annak, hogy megfeleljen az egészségtudatos táplálkozási igényeknek, ezért mindkét minőségi újdonság – a Füstlihez hasonlóan – glutén- és laktózmentes, valamint nem tartalmaz hozzáadott szóját sem. Amíg az allergiások néhány %-ban, addig a táplálékintoleránsok 25-30%-ban fordulnak elő hazánkban. Turcsák Katalin dietetikus szerint a vásárlók elvárásaira az élelmiszeripari cégek termékfejlesztésekkel, választékuk növelésével, a csomagoláson található információk bővítésével és a beltartalom javításával válaszolhatnak.

Az Ipsos Zrt. legfrissebb, 360 háziasszony, illetve résztvevő gyermekeik megkérdezésével végzett kutatása alapján a fogyasztók legkönnyebben az állag alapján tudták megkülönböztetni a jobb minőségű, prémium termékeket. Érdekesség, hogy a kóstolt termékeket a megkérdezett 5-12 éves gyermekek is aszerint kategorizálták, hogy milyen érzés volt beleharapni. Tavasszal került a polcokra a megújult Fini Mini, amely kifejezetten a gyermekek ízlésvilágára szabott, magas (80%-os) hústartalmú, ásványi anyagokkal és vitaminokkal dúsított mini virsli. Ezzel a Sága az eltérő igényeknek megfelelően, különféle formában és ízvilágban kínál minőségi alternatívát a virsli kedvelői számára.
A virsli főzés mesterei szerint a kedvenceinket elég csak 4 percig, finoman gyöngyöző vízben főzni a maximális élvezeti érték megőrzéséért.

„Az év végi szezont megelőzve, október közepétől indul televíziós kampányunk, amely a nemrég piacra került Kedvenc és Bécsi Ínyenc pulykavirslink bevezetését támogatja. A termékközpontú tv reklám célja, hogy informatív módon felhívja a vásárlók figyelmét a két új termék legjellemzőbb tulajdonságaira, valamint kóstolásra invitáljon. A Sága innovatív imázsát kívánja erősíteni, hogy a megvalósítás során olyan emlékezetes elemeket használtunk, melyek a kategóriát illetően szándékosan formabontó, karakteres, a valóságtól elemelt, kissé absztrakt megoldást eredményeztek. A reklámfilm-sorozatban virslijeink megelevenednek és „magukért beszélnek”. A valódi virslik tulajdonságait dramatizáló élethelyzetekben vicces jeleneteknek lehetünk tanúi, melyekkel szórakoztató másodperceket szeretnénk szerezni a tv-nézőknek’ – mondta Tóth Tímea Mónika, a Sága marketing menedzsere.

A Sága a tv mellett webes és közösségi felületeken is aktívan kommunikál majd a kampány során, illetve eladáshelyi eszközök segítségével hívja fel a figyelmet új termékeire, az aktív kommunikációt segítendően a cég a honlapját is megújítja.

(forrás: Élelmiszer Online)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

A legjobb HR-kommunikációs megoldások versenye. Normál nevezési határidő: augusztus 19.

Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra cégvezetőknek, értékesítési vezetőknek, értékesítőknek, kommunikációs szakértőknek, politikusoknak, és mindenkinek, akinek a munkája részét képezi, hogy meggyőzzön másokat, értékesítsen valamit: terméket, szolgáltatást, ötletet vagy önmagát.

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! 10 alkalmas képzés péntekenként: 10 oktatási nap + konzultációs lehetőség! 2021. októbertől!

Mutassátok meg, hogy CSR-ral valóban lehet jót tenni! Normál nevezési határidő: október 12.