hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. május. 16., vasárnap - Mózes, Botond.
hirdetés

Amerika rászokik a növényi alapú termékekre

A különböző állati eredetű élelmiszerek másolatairól beszélünk.

hirdetés

Egy SPINS nevű piackutató cég adatai szerint Amerikában az állati eredetű termékek lekopírozására kifejlesztett növényi alapú élelmiszerek forgalma élénk. Tavaly például 11,4 százalékkal növekedett, és így a szegmens helyi értéke immár az 5 milliárd dollárt (jelenlegi árfolyamon kb. 1500 milliárd forint) is elérte.

A Plant Based Foods Association (Növényi Alapú Élelmiszerek Szövetsége) és a The Good Food Institute közös jelentése szerint az utóbbi két évben a kategória amerikai eladásai 29 százalékkal bővültek. Az összes élelmiszer kiskereskedelmi értékesítése ugyanezen időszak alatt csupán 4 százalékos emelkedést tudott felmutatni.

A növényi alapú termékek expanziójának mozgatórugói a tejre, a tejtermékekre, a húsra és a készételekre kínált alternatívák voltak.

Forrás: 123rf

Míg a tej ilyen típusú replikáinak eladása 2019-ben 5 százalékkal bővült, a tehéntejé gyakorlatilag stagnált. A növényi alapú „húsok” piaca tavaly 18 százalékkal emelkedett, és így már egészen 939 millió dollárig (kb. 282 milliárd forint) kapaszkodott fel az értéke. A növényi alapú mélyhűtött „húsok” értékesítése 63 százalékkal konkrétan megugrott. A hagyományos húsok piaca 2019-ben 3 százalékkal növekedett.

Minthogy a felsorolt adatok részben a Plant Based Foods Associationtől származnak, valószínűleg nem árt fenntartásokkal kezelni őket, de a tengerentúlon jelenleg kirajzolódó trendek érzékeltetésére mindenképpen alkalmasak.

Zamaróczy Ádám
a szerző cikkei

(forrás: Food Dive)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Az élet megállt ugyan, de a toborzás nem: bizonyos ágazatokban ugyanúgy kellett a munkaerő, a kampányok, kiválasztások és interjúk ugyanúgy folytak tovább az elmúlt egy évben is, mégis rengeteg dolog változott. Ennek tanulságait foglaljuk össze május 20-án!

Várjuk a legjobb tartalomalapú megoldásaitokat a Content+Marketing versenyünkre és influencer kampányaitokat az INFLU-ra! Nevezési határidő: 2021. május 21.

Olyan szolgáltatókat kértünk fel előadónak, akik elevator pitchszerűen, max. 10 percben válaszolnak az alábbi kérdésre: „Te most miben tudnád segíteni egy HR-es munkáját?”