hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. június. 18., péntek - Arnold, Levente.
hirdetés

Az ízesített tej lehet a tejipar húzóágazata

2012 és 2015 között kétszer olyan gyorsan nő majd az ízesített tejek piaca, mint a sima tejé, derül ki a Tetra Pak megbízásából készített, évente megjelenő Tejipari Kitekintőből, amely idén az ízesített tejek piacában rejlő lehetőségeket vette górcső alá.

hirdetés

Világviszonylatban tendencia, hogy az ízesített tejek piaca robbanásszerűen növekszik. Az Egyesült Államokban, Kínában és Indonéziában egyaránt megfigyelhető az ízesített tejek iránti kereslet gyorsütemű növekedése . A GfK Hungária 2012-es Háztartáspanel kutatása szerint Magyarországon is egyre népszerűbbek ezek a termékek.

A tej után a második leggyakrabban fogyasztott folyékony tejtermék-típus az ízesített tejek, azonban míg a tejfogyasztás alacsony növekedési értékeket mutat, addig az ízesített tejek piaca több mint kétszer olyan gyorsan növekszik. Kijelenthető, hogy mind a tejipar, mind a termelők számára ezek a tejtermékek jelenthetik azt a területet, amelyik a legtöbb potenciált rejti és, ahol leginkább érdemes fokozni a gyártást.

A Tetra Pak kutatásaiból kiderül, hogy az ízesített tejeket egyre többen választják azok a fogyasztók, akiknek fontos, hogy tápanyagban gazdag, egészséges és finom italokat vásároljanak. A piac leginkább a folyamatosan fejlődő gazdaságokban növekszik, így Kínában 2009 és 2012 között az éves növekedési ütem 9,9% volt, ami 4,2 milliárd literes fogyasztást jelent. Ugyanez a trend figyelhető meg Brazíliában is, ahol az azonos időszakban 14,5%-os növekedést regisztráltak, míg Németországban és az Egyesült Államokban az elmúlt három év alatt 1,7 illetve 1 százalékkal nőtt az ezen termékek iránti kereslet.

„Az erős piaci versenynek köszönhetően a gyártók folyamatosan fejlesztik termékeiket, az ennek mentén kialakuló fogyasztói igények pedig újabb fejlesztéseket hívnak életre. Az igények, illetve az azokra választ adó fejlesztések szerencsés találkozása nyomán trendek alakulnak ki, nő a kereslet. Az innováció a Tetra Pak számára az egyik legfontosabb érték, ezért minket is büszkeséggel tölt el, hogy csomagolásainkban időről időre újszerű termékek jelennek meg” – mondta el Molnár Zita, a Tetra Pak kommunikációs vezetője.

A Tetra Pak felméréséből kiolvasható tendenciák nem csak a nagy gazdasági növekedést mutató országokra igazak, hanem a hazai viszonyokra vetítve is. Ez derül ki a GfK Hungária 2012-es Háztartáspanel kutatásából is, hiszen tavaly az előző évhez viszonyítva nagymértékben nőtt a kereslet az ízesített tejek iránt. „2012-ben 6,2%-kal nőtt az ízesített tejek iránti igény, a háztartások majdnem egyharmada vásárolt ilyen terméket tavaly” – mondta el Vella Rita, a GfK Hungária ügyfélkapcsolati igazgatója. „Mivel hazánkban még mindig lényegesen szerényebb mértékben fogyasztanak ilyen italokat a natúr tejhez viszonyítva, ezért nagy a tér a növekedésre. Mérésünk szerint a legnépszerűbb íz a kakaós, amit az ízesített tejet vásárlók kétharmada vesz, ezt követik a szintén megszokott, hagyományosan elérhető ízek: a kávé, a karamell, a madártej íz” – tette hozzá a szakértő.

Tények

  1. 2012 és 2015 között kétszer olyan gyorsan nő majd az ízesített tejek piaca, mint a sima tejé, derül ki a Tetra Pak megbízásából készített, évente megjelenő Tejipari Kitekintőből, amely idén az ízesített tejek piacában rejlő lehetőségeket vette górcső alá.
  2. A tej után a második leggyakrabban fogyasztott folyékony tejtermék-típus az ízesített tejek, azonban míg a tejfogyasztás alacsony növekedési értékeket mutat, addig az ízesített tejek piaca több mint kétszer olyan gyorsan növekszik.
  3. A Tetra Pak kutatásaiból kiderül, hogy az ízesített tejeket egyre többen választják azok a fogyasztók, akiknek fontos, hogy tápanyagban gazdag, egészséges és finom italokat vásároljanak.
  4. Az innováció a Tetra Pak számára az egyik legfontosabb érték, ezért a vállalat büszke rá, hogy csomagolásaiban időről időre újszerű termékek jelennek meg.

"Az erős piaci versenynek köszönhetően a gyártók folyamatosan fejlesztik termékeiket, az ennek mentén kialakuló fogyasztói igények pedig újabb fejlesztéseket hívnak életre. Az igények, illetve az azokra választ adó fejlesztések szerencsés találkozása nyomán trendek alakulnak ki, nő a kereslet. Az innováció a Tetra Pak számára az egyik legfontosabb érték, ezért minket is büszkeséggel tölt el, hogy csomagolásainkban időről időre újszerű termékek jelennek meg" jegyezte meg Molnár Zita, a Tetra Pak kommunikációs vezetője.

(forrás: Élelmiszer Online)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Az Store Insider magazin kiadója hetedik alkalommal hirdette meg „Az Év Boltja” versenyt.

Informálódj és kérdezz a hatályos jogszabályokról! Szakértőkkel segítünk eligazodni a jogszabályok útvesztőjében. 2021.06.29. 10:00

Szerkesztőségi, független vagy márkázott podcastok, videók, dokusorozatok versenye.

A legjobb HR-kommunikációs megoldások versenye. Normál nevezési határidő: augusztus 19.