hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. május. 09., vasárnap - Gergely.
hirdetés

Egyre tudatosabban választunk csomagolóanyagot

Falatozz.hu országos ételrendelő portál Falatozz Zölden! Programjának keretében felmérést készített arról, hogy a zöld szemlélet hogyan jelenik meg a fogyasztói szokásokban az online ételrendelés során. A túlnyomó többség már fontosnak ítéli, hogy az éttermek környezetbarát csomagolásban szállítsák ki a rendelést, de még sok a bizonytalanság a csomagolóanyagok szelektív hulladékgyűjtése területén.

hirdetés

Az országos ételrendelő portál kérdőíves felmérést készített  azoknak a megrendelőknek körében, akik a Falatozz Zölden! Program keretében lebomló csomagolásban rendeltek ételt az elmúlt 3 hónapban.

Általánosságban a válaszadók háromnegyede (73%) úgy nyilatkozott, hogy többé-kevésbé jellemző rá a környezettudatos szemlélet, azaz sok esetben (de nem minden esetben) odafigyel erre. 23% állította, hogy minden vásárlásánál és cselekedetében fontos szempont, és mindössze néhányan vallottak úgy, hogy egyáltalán nem szentelnek ennek figyelmet.

Forrás: Falatozz.hu
Forrás: Falatozz.hu

Szempont-e a környezettudatos csomagolóanyag az étteremválasztásnál?

A felmérés szerint a megkérdezettek túlnyomó többsége fontosnak ítéli, hogy az éttermek környezetbarát csomagolásban szállítsák ki a rendelést (81,4%), a fogyasztók 10,5%-a már nem is rendel olyan helyről, ahol nem elérhető lebomló csomagolás, és csak 8,1% azoknak az aránya, akiket egyáltalán nem befolyásol a csomagolóanyag az ételrendelés során.

Érzékelhető-e minőségbeli különbség a hagyományos és a lebomló csomagolóanyagok között?

A zöld csomagolást kérők fele-fele arányban nyilatkoztak úgy, hogy nem vettek észre különbséget a környezetbarát, lebomló csomagolás és a hagyományos csomagolás között (48,1%), illetve hogy még jobb is volt az öko-doboz minősége (49,1%). Alig akadt olyan, aki rosszabbnak érezte a kivitelezést, mint amihez eddig hozzászokott (2,8%).

Sok a bizonytalanság a csomagolóanyagok szelektív hulladékgyűjtése területén

A környezettudatos megrendelőkre jellemző, hogy odafigyelnek a szelektív hulladékgyűjtésre. Ezért a Falatozz.hu arról is kikérdezte a válaszadókat, hogy milyen vezérelv szerint dobták ki az étel elfogyasztása utána a Falatozz Zölden! Programban kapott dobozokat. Az öko-pizzadobozt a kérdőívet kitöltők bő fele a papírgyűjtőbe helyezte, kb. ötöde pedig a kommunális kukába. Kevesen tudják, hogy a zsíros, ételmaradékos felét a kommunálisba, az étellel nem szennyezett részét pedig a papírgyűjtőbe szükséges helyezni.

123rf.com
123rf.com

A válaszadók több, mint negyede újrahasznosította otthon a papírt, a maradék 7% pedig inkább a kerti komposztba tette a pizzadobozt. Az egyéb öko-dobozokat (mint például a PLA leveses, a köretes vagy szószos tálka) még nagyobb arányban hasznosították újra a háztartásban, mint a pizzadobozokat. Az ételdobozok több mint harmada a papír-szelektívben, és kevesebb mint harmada a kommunálisban kötött ki. A fogyasztók feltételezhetően félnek attól, hogy a szemétfeldolgozók nem tudnak szemre különbséget tenni a környezetbarát és a műanyag dobozok között. Még kevesebben merték a kerti komposztálóba dobni a lebomló dobozkákat. Holott a Falatozz Zölden! Programban használt minden csomagolóanyag 100%-ban komposztálható.

hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Az élet megállt ugyan, de a toborzás nem: bizonyos ágazatokban ugyanúgy kellett a munkaerő, a kampányok, kiválasztások és interjúk ugyanúgy folytak tovább az elmúlt egy évben is, mégis rengeteg dolog változott. Ennek tanulságait foglaljuk össze május 20-án!

Várjuk a legjobb tartalomalapú megoldásaitokat a Content+Marketing versenyünkre és influencer kampányaitokat az INFLU-ra! Nevezési határidő: 2021. május 21.