hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. augusztus. 01., vasárnap - Boglárka.
hirdetés

El nem hinné, miért piros a Coca-Cola logója

Nem azért piros a Coca-Cola logójának a háttere, mert a Télapó ruhája is az.

hirdetés

Sokan azt hiszik, hogy a Coca-Cola logóján szétterpeszkedő piros szín annak köszönhető, hogy a cég egyik első reklámjában éppenséggel az ikonikus vörös-fehér gúnyájú Télapó tart a kezében egy Coca-Colás palackot.

A helyzet ennél kicsit prózaibb.

A Coca-Cola Company szerint a szimbólum híres árnyalatát a márka történetének leges-legelejéig vissza lehet vezetni.

Több mint 130 évvel ezelőtt a Coca-Colához csak amerikai drogériákban és gyógyszertárakban lehetett hozzájutni, méghozzá hordókból. Az alkoholt szintén hordókban terjesztették szét az országban. A szeszes italok és az üdítők között mindazonáltal volt egy jelentős különbség: az előbbieket megadóztatták, az utóbbiakat pedig nem. A Coca-Cola éppen ezért pirossal lefestette a saját hordóit, hogy a vám- és adóhatóság tisztviselői könnyebben megkülönböztethessék őket az alkoholos tartályoktól.

Az árnyalat lassan elidegenedhetetlenné vált az italtól, a többi pedig történelem.

Forrás: 123rf

Az üdítő neve egyébként az ún. „Spencerian” betűtípusban húzódik keresztül az emblémán. A karakterkészlet az 1900-as évek folyamán gyakorlatilag összeforrt a márkával.

Zamaróczy Ádám
a szerző cikkei

(forrás: Reader's digest )
hirdetés

Címkék

hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

A legjobb HR-kommunikációs megoldások versenye. Normál nevezési határidő: augusztus 19.

Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra cégvezetőknek, értékesítési vezetőknek, értékesítőknek, kommunikációs szakértőknek, politikusoknak, és mindenkinek, akinek a munkája részét képezi, hogy meggyőzzön másokat, értékesítsen valamit: terméket, szolgáltatást, ötletet vagy önmagát.

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! 10 alkalmas képzés péntekenként: 10 oktatási nap + konzultációs lehetőség! 2021. októbertől!

Mutassátok meg, hogy CSR-ral valóban lehet jót tenni! Normál nevezési határidő: október 12.