hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. május. 11., kedd - Ferenc.
hirdetés

Hamarosan lejár a haladék

A koronavírus-járvány miatt haladékot kaptak a vállalkozások éves adókötelezettségeikkel és beszámolóik közzétételével kapcsolatban, szeptember 30-án azonban lejár a határidő – figyelmeztet Dr. Bákonyi László adójogi szakértő.

hirdetés

A Gazdaságvédelmi Akcióterv a koronavírus-járvány gazdasági hatásainak mérséklése érdekében adózási könnyítésekről is rendelkezett a 140/2020. (IV. 21.) kormányrendeletben: meghosszabbodott az éves számviteli beszámoló leadásának határideje és a bevallási határidő a társasági adó, az innovációs járulék, az energiaellátók jövedelemadója, a kisvállalati adó, valamint a helyi iparűzési adó esetében.

A vállalatok áprilisban egészen szeptember 30-ig kaptak haladékot éves adókötelezettségeik teljesítésére és beszámolóik közzétételére. „Az adózók természetesen dönthettek úgy is, hogy bevallásukat az „eredeti” határidőig nyújtják be, de aki élt a meghosszabbítás lehetőségével, annak mindenképpen figyelnie kell közelgő határidőre” – figyelmeztet Dr. Bákonyi László adójogi szakértő.

Az adójogi szakértő aláhúzza: több szempont is indokolhatja, hogy egy vállalkozás minél hamarabb benyújtsa bevallását és beszámolóját. Például a vonatkozó adónemek esetén azok a vállalkozások, amelyek megfizetett adóelőlegük alapján visszaigénylésre jogosultak, értelemszerűen csak bevallásuk beadását követően tehetik ezt meg. Ezt a különbözetet az adózó továbbra is a főszabály szerinti esedékességtől, vagyis az adóévet követő ötödik hónap utolsó napjától jogosult visszaigényelni.

A rendelet a számviteli beszámolók, így az éves beszámoló, az egyszerűsített éves beszámoló, az összevont (konszolidált) éves beszámoló, az egyszerűsített beszámoló elkészítési, nyilvánosságra hozatali, letétbehelyezési és közzétételi, továbbá benyújtási határidejét ugyancsak kitolta, és értelemszerűen a számviteli beszámolókra épülő további számviteli kötelezettségek határidejét is ettől a naptól kell számítani. Itt is fontos lehet azonban az időzítés a vállalkozásoknak: azokn a cégek például, amelyek hitelfelvételben gondolkodnak vagy bizonyos pályázatokon kívánnak indulni, és üzleti eredményeik 2019-ben kedvezően alakultak, szintén érdemes időben közzé tenniük beszámolóikat, hogy mielőbb hozzájuthassanak ezekhez a forrásokhoz.

(forrás: Store Insider)
hirdetés

Címkék

hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Az élet megállt ugyan, de a toborzás nem: bizonyos ágazatokban ugyanúgy kellett a munkaerő, a kampányok, kiválasztások és interjúk ugyanúgy folytak tovább az elmúlt egy évben is, mégis rengeteg dolog változott. Ennek tanulságait foglaljuk össze május 20-án!

Várjuk a legjobb tartalomalapú megoldásaitokat a Content+Marketing versenyünkre és influencer kampányaitokat az INFLU-ra! Nevezési határidő: 2021. május 21.

Olyan szolgáltatókat kértünk fel előadónak, akik elevator pitchszerűen, max. 10 percben válaszolnak az alábbi kérdésre: „Te most miben tudnád segíteni egy HR-es munkáját?”