hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. május. 16., vasárnap - Mózes, Botond.
hirdetés

Megújult a Tanyasi csirke

A Tanyasi csirke a kisvárdai Master Good több mint egy évtizede meghonosított ökocsirkéje. A Tanyasi a mai magyar piacon megvásárolható legjobb minőségű csirke, állatjólléti és takarmányozási előírásai a legszigorúbbak, növekedési ideje a leghosszabb. Októbertől megújult csomagolásban érkezik az áruházláncokba.

hirdetés

A „tanyasi csirke” öko-koncepcióját a Master Good cégcsoport alapító-tulajdonosa, Bárány László közel másfél évtizede alkotta meg. Olyan termelési formát alakított ki, amely ötvözi a modern baromfiipar minőségellenőrzési, biztonsági lehetőségeit a régi háztáji csirketartás erényeivel. Vagyis képes ellenőrzött, sztenderd körülmények között olyan csirkét nevelni, amely az intenzív növekedésű brojlerénél jelentősen hosszabb életét nagyrészt szabadban tölti, s amely húsában a régi idők ízeit idézi.

Az egykori vállalásban szerepet játszott a Bárány család történelmi háttere is, amelyben megvannak az elkötelezettség alapjai a tradicionális tartásmódok és a technikai fejlesztések iránt is. A cégalapító felmenői között ott találjuk a Széchenyi grófok egykori baromfitenyésztőjét, Bárány László nagyapját, aki 1931-ben megépítette Magyarország első mesterséges keltetőállomását is.

Indulásakor az ökoprogram mintáját a francia label rouge kritériumai adták. Az Európai Unió direktívákban szabályozza a szabadtartás feltételeit, a használható fajtacsoportokat, az állatonként szükséges területet, és az alkalmazható takarmányokat. A Tanyasi ezeknek megfelelő szigorú szabályok szerint nevelkedik. Az extenzív fejlődésű csirkék kizárólag növényi eredetű táplálékot kaphatnak, amely 75%-ban gabona, zömében kukorica. Életük első négy hetét egy legfeljebb 400 m²-es körbeablakos ólban töltik, majd szabadtartásba kerülnek. Kifutójuk ólanként egy hektárnyi füves, illetve legalább 30%-ban fás-bokros terület, amelyen az állatok szabadon mozognak, kapirgálnak

Az egyetlen tényező, amely a biotartástól megkülönbözteti ezt a tartási formát, hogy a tanyasi csirke takarmányát nem biobúzából és biokukoricából keverik. A csirkék természetesen semmilyen hozamfokozót, mesterséges anyagot, antibiotikumot és állati fehérjét nem kaphatnak.

A Tanyasi csirkék nevelését kezdettől fogva a Master Good szerződött gazdálkodó partnerei végzik Kisvárda környéki településeken. A ma közreműködő több mint 20 családi gazdaság letelepíti a naposcsibéket, a meghatározott szabályok szerint takarmányozza, gondozza őket, majd egy 81 napos ciklus után adja át a vágócsirkéket, 1,5 és 2 kg-os súlyban. A vágás és csomagolás a Master Good kisvárdai vágóüzemében, Közép-Kelet-Európa legmodernebb baromfiipari létesítményében zajlik.

A Tanyasi csirke a mai magyar piacon megvásárolható legjobb minőségű csirke, állatjóléti és takarmányozási előírásai a legszigorúbbak, növekedési ideje a leghosszabb. Magas minőségi sztenderdjeit a belőle forgalmazott számottevő mennyiség mellett is folyamatosan őrzi. A bevezetése óta eltelt közel másfél évtizedben ugyanis jelentősen megnőtt az érdeklődés a Tanyasi termékek iránt. Míg az indulásnál hetente összesen 250-300 darab csirkét forgalmaztak, a mennyiség öt év után már átlépte a heti ötezer darabot, ma pedig több mint 15 ezer darabot vágnak hetente.

„A Tanyasi csirke ma a hazai csirkefogyasztásnak kevesebb mint 1 százalékát képviseli” – mondja ifjabb Bárány László, aki édesapjától nemcsak a Master Good ügyvezetői székét, de a fajta ügyének gondozását is átvette.

„Ez az arány Franciaországban csaknem 30 százalékos, német nyelvterületen 8-12, angol területen pedig 5-7 százalék. Bízunk abban, hogy az egyre tudatosabb fogyasztók igénye a hagyományos, természetes és ízletes iránt a tanyasi csirke részesedésének jelentős növekedését eredményezi majd.”

A Tanyasi csirke az áruházláncokban kapható, általában a Spar áruházaiban, a Tescókban, Auchanokban és a Metro áruházakban.

 

(forrás: Élelmiszer Online)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Az élet megállt ugyan, de a toborzás nem: bizonyos ágazatokban ugyanúgy kellett a munkaerő, a kampányok, kiválasztások és interjúk ugyanúgy folytak tovább az elmúlt egy évben is, mégis rengeteg dolog változott. Ennek tanulságait foglaljuk össze május 20-án!

Várjuk a legjobb tartalomalapú megoldásaitokat a Content+Marketing versenyünkre és influencer kampányaitokat az INFLU-ra! Nevezési határidő: 2021. május 21.

Olyan szolgáltatókat kértünk fel előadónak, akik elevator pitchszerűen, max. 10 percben válaszolnak az alábbi kérdésre: „Te most miben tudnád segíteni egy HR-es munkáját?”