hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. augusztus. 05., csütörtök - Krisztina.
hirdetés

Merre toljuk az élelmiszer szekerét?

Tizenhatodik alkalommal rendeztük meg az Élelmiszer Szaklap legnagyobb eseményét,  a Szakma Napját. A telt házas rendezvényen átfogó képet kaphattunk az élelmiszerpiac jelenlegi helyzetéről, a kilátásokról, tervekről, de részletesebben megismerhettük az eddig megválasztott hungarikumokat is.

hirdetés


A kereskedelem néha olyan, mintha lóversenyen fogadnánk. A döntéseink hatása többnyire kiszámíthatatlan, nem tudni előre, „melyik” lesz a befutó. Az idei Szakma Napja ezért a „lovis” szimbólumokat alkalmazta, és hogy stílszerűek legyünk, sikerrel vette az akadályokat. Bódy Gergő, a Klubrádió, illetve a Momentán Társulat munkatársa vezényelte le a május 28-án és 29-én lezajlott eseményt, ami nem volt könnyű feladat, hisz két napon keresztül, több mint 40 előadó mondta el gondolatait, cserélt eszmét egymással és az egybegyűltekkel.

Szükség van a stratégiára

A rendezvényt lapunk főszerkesztője, Ács Dóra nyitotta meg, majd átadta a szót Dr.w Raskó Györgynek, aki mintegy vitaindítóként, az FMCG piacról adott átfogó helyzetjelentést. Az agrárközgazdász vegyes képet festett le a mai magyar élelmiszerpiacról, kiemelte, bár van piac, és van szándék az innovációra, a pénz nagy úr, így a kereskedőknek szüksége van a „külső” segítségre is.

 

A második előadó, Dr. Barna Sarolta, a Nemzeti Élelmiszer-biztonsági Hivatal igazgatója a szektort segítő élelmiszerstratégiáról beszélt, amelyet épp azért hívtak életre, hogy a magyar gyártókat, kereskedőket segítse megfelelni a világszintű elvárásoknak, ezzel szerezve gazdasági előnyt maguknak. A stratégia egészen 2022-ig határozza meg következendő évek fő fejlesztési prioritásait.

Összefogással sok minden sikerülhet

Hogy mi is a következő lépés, hogyan menjünk (galoppozzunk…) tovább, arról Gyaraky Zoltán, az akkor még Vidékfejlesztési, ma már Földművelésügyi Minisztérium főosztályvezetője beszélt. Elmondása szerint „javítani kell az ágazat versenyképességét és el kell oszlatni a tévhiteket, aktívabbnak kell lenniük a szakmai és szakmaközi szervezeteknek, a terméktanácsoknak, az ágazati stratégiáknak együtt kell működniük a komplett élelmiszer ágazattal, a lehető legnagyobb mértékben rá kell állni a hazai alapanyagok használatára”. Ezt elősegítendő, Gyaraky Zoltán, aki a Hungarikum Bizottság titkára is egyben, kiemelte a védjegyek, különösképpen a hungarikum cím fontosságát is.

Persze sokszor az ágazat szereplői önmaguktól fognak össze, hogy magukat és egymást is segítsék. Ilyen például a Funkcionális Élelmiszerlánc Terméktanács (FÉLT), amely a Szakma Napján mutatkozott be. Dr. Süth Miklós, a Fornetti stratégiai igazgatója, a FÉLT elnöke kifejtette, „az új terméktanács alapítói úgy gondolják, hogy össze kell gyűjteni a magyar piacon jelenlevő értékeket, és azokat úgy kell tudatosan kombinálni, hogy a világpiacon egy valós, prémium igény kielégítését jelentsék a magyar funkcionális élelmiszerlánc termékei.”

Segítenek pénzhez jutnix

Hogy a magyar kormány miben tud segíteni az ágazatoknak, azt Feldman Zsolt, a Földművelésügyi Minisztérium helyettes államtitkára fejtette ki. „Az agrárszektor 12,3 milliárd eurónyi támogatást kap 2020-ig – mondta. Ebből 8,9 milliárd a közvetlen termelői támogatás, a többit pedig vidékfejlesztésre fordítjuk.”

Az agrárszektor ezen túl máshonnan is számíthat segítségre, például a Nemzeti Agrárgazdasági Kamarától (NAK), tudhattuk meg a következő prezentációból . Győrffy Balázs elnök kifejtette, nagy szó, hogy végre van egy olyan platform, a NAK, ahol a termelők, a nagykereskedők, a beszállítók, és a feldolgozók egy közösségben, egymásért dolgozhatnak, együttműködve a minisztériummal, szakmaközi szervezetekkel és a hatóságokkal. A Kamara többek között véleményezi az uniós jogszabályokat, gazdaságszervezési feladatokat lát el, valamint a több ezer tagot pénzhez, piachoz és információhoz juttatja.

(forrás: , Élelmiszer Online)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

A legjobb HR-kommunikációs megoldások versenye. Normál nevezési határidő: augusztus 19.

HR-esek és kommunikációs vezetők a nyitott szemléletű cégkultúráért. Egésznapos ÉLŐ konferencia szeptember 9-én!

Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra cégvezetőknek, értékesítési vezetőknek, értékesítőknek, kommunikációs szakértőknek, politikusoknak, és mindenkinek, akinek a munkája részét képezi, hogy meggyőzzön másokat, értékesítsen valamit: terméket, szolgáltatást, ötletet vagy önmagát.

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! 10 alkalmas képzés péntekenként: 10 oktatási nap + konzultációs lehetőség! 2021. októbertől!

Mutassátok meg, hogy CSR-ral valóban lehet jót tenni! Normál nevezési határidő: október 12.