hirdetés
hirdetés
2021. május. 09., vasárnap - Gergely.
hirdetés

Pezsgő kutatómunka

Pezsgőt dob piacra a Pécsi Tudományegyetem

Első ízben készített pezsgőt a Pécsi Tudományegyetem Szőlészeti és Borászati Kutatóintézete, amely termékeit ősztől új márkanév alatt kínálja - közölte a felsőoktatási intézmény az MTI-vel.

hirdetés

A PTE közleménye szerint a világ hatodik legnagyobb, 1800 tételből álló szőlő génállomány-gyűjteményének fenntartója a jövőben Pécsi Egyetemi Borbirtok néven forgalmazza - az intézet oktatási és kutatási eredményeit is bemutató - termékeit, köztük az első pezsgőt, a Nadír 63-at.     

Az újonnan elkészített borszármazék alapanyagául a több mint hetven éve működő kutatóintézet birtokán termő szőlő, a Zenit szolgált, a pezsgő pedig arról kapta nevét, hogy a nadír a zenittel átellenes pont az éggömbön. Az ültetvény és a pince közötti tengerszintkülönbség 63 méter, innen az ital másik neve. A zöldes-sárga színű pezsgő a közlemény szerint finom buborékokkal rendelkezik, gyümölcsös illatú, lecsengése hosszú.     

A kutatóintézet válogatott borait és az új pezsgőt borászati szaküzletekben és webshopokban lehet megvásárolni, emellett ősztől külön a tételekhez megálmodott ételekkel együtt is meg lehet kóstolni az italokat több pécsi és baranyai vendéglátóhelyen.     

Forrás: 123rf

Az 1949-ben több évszázados egyházi birtok alapjain létrejött intézet fő feladata a kutatás, az oktatás és a szaktanácsadás, abban szőlőnemesítési, genetikai, szőlőtermesztés-technológiai és borászati kutatások zajlanak.  

Mindezeket 30 hektár szőlőültetvény, 1600 négyzetméter alapterületű, 300 éves pince és akkreditált laboratórium szolgálja. A világ hatodik legnagyobb szőlőgénbankjának számító intézet több mint 1800 tételből álló szőlőfajta gyűjteménnyel, 18 államilag elismert szőlőfajtával és 20 klónnal rendelkezik.     

A közleményben felhívták a figyelmet arra is, hogy az országban egyedül Pécsen folyik világszínvonalú rezisztencia-nemesítés, melynek célja a környezettudatos, fenntarthatóbb szőlő-bor ágazat megteremtése és megerősítése.

(forrás: MTI)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Itt a Store Insider új podcast rovata! Április 22-én startoltunk a #PályázzaProFuturával; a sorozat első része a pályázati lehetőségeket járja körül. A műsor epizódjai hasznos segítséget nyújtanak minden olyan élelmiszeripari, FMCG-szereplőnek, amely plusz forrásokat keres, illetve szeretne elcsípni egy szeletet a következő hónapokban megjelenő, nagyságrendileg hatszázmil­liárd forint értékű új kiírásokból.

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Az élet megállt ugyan, de a toborzás nem: bizonyos ágazatokban ugyanúgy kellett a munkaerő, a kampányok, kiválasztások és interjúk ugyanúgy folytak tovább az elmúlt egy évben is, mégis rengeteg dolog változott. Ennek tanulságait foglaljuk össze május 20-án!

Várjuk a legjobb tartalomalapú megoldásaitokat a Content+Marketing versenyünkre és influencer kampányaitokat az INFLU-ra! Nevezési határidő: 2021. május 21.