hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. július. 31., szombat - Oszkár.
hirdetés

Túlélik-e a boltok az online térnyerését?

Bár a digitalizáció mindent visz, mégis a személyesség jelenti majd a kulcsot a túléléshez - hangzott el a boltok jövőjéről szóló kétnapos szakmai workshopon, a Shop Experience Design Sprinten  mely az Extreme Digital támogatásával valósult meg. Ötven résztvevő dolgozott csapatokban a jövő vásárlása, a jövő boltja és az Extreme Digital szolgáltatási lehetőségei után kutatva.

hirdetés

Az együttgondolkodás a design sprint módszere alapján történt, mely a Google Ventures által kifejlesztett, eredetileg 5 napos folyamat - a design gondolkodásmód (design thinking) módszerének felgyorsított, pár napos eszköze. A workshop jellegű közös munka lehetőséget adott arra, hogy a résztvevők felhasználóközpontú megközelítéssel gondoljanak újra szolgáltatásokat, termékeket, és a felhasználói igényeket, az új technológiai lehetőségeket és az üzleti siker feltételeit egy megoldásban egyesítsék.

A design sprint során a résztvevők a jövő boltjával kapcsolatos problémákat térképeztek fel, illetve megoldási ötleteket találtak ki, melyekből prototípusok készültek. A prototípusokat rapid tesztelés segítségével validálták, és a sprint végére projektkoncepciók születtek. A koncepciók közül az Extreme Digital kiválasztja a felhasználható gondolatokat a Nyugati tér közelében nyíló boltja kialakításánál.

A résztvevők a jövő boltjával kapcsolatos problémákat térképeztek fel, illetve megoldási ötleteket találtak ki.
A résztvevők a jövő boltjával kapcsolatos problémákat térképeztek fel, illetve megoldási ötleteket találtak ki.

“A csapatok nagyon sok irányból gondolták újra a vásárlási élményt és a jövő boltjának szerepét az életünkben. Ezt segítette, hogy a résztvevők számtalan iparágból érkeztek, így a nagy retail hálózatok vezetői mellett reklámügynökségi vezetők, UX szakemberek, marketing igazgatók és KKV vezetők is képviselték magukat a csapatokban”- mondta Káli György (SD4Good), a design sprint főszervezője.

Az együttgondolkodás a design sprint módszere alapján történt.
Az együttgondolkodás a design sprint módszere alapján történt.

A végeredményben átadott koncepciók változatos módon fogták meg a feladatként kapott problémákat, de jellemzően a bizalomépítés, a vásárlók ismereteinek bővítése és a vásárlási folyamat gyorsítása volt a prezentált anyagok közös metszete. A gyors és személyre szabott kiszolgálást a már meglévő adatalapú, arcfelismerő rendszerek technológiai megoldásait integrálva képzelték el a csapatok, azaz a vásárló releváns tartalmakkal és ajánlatokkal találkozhat a boltban, ha beazonosítja a rendszer, illetve az alkalmazottak részéről is jobb szolgáltatást, apró figyelmességeket kaphat a fogyasztó, ha az eladó is megkapja ehhez a szükséges információt.

Az együttgondolkodást vezető iparági szakemberek inspiráló előadásai serkentették
Az együttgondolkodást vezető iparági szakemberek inspiráló előadásai serkentették

A sprint csapatok kiemelten foglalkoztak a vásárlás utáni kapcsolattartással, mely egyszerre javíthatja az ügyfél elkötelezettségét a kiváló ügyfélszolgálattal, lojalitás programmal kombinálva, másrészt olyan új kényelmi és upsales szolgáltatásokat is bevezethet, mint az automatikus porzsák kiszállítás a vásárolt porszívóhoz. Olyan ötletek is születtek, mint a sokak számára problémás garanciális papírok, számlák tárolását kiváltó digitális gyűjtőhely megoldás, vagy a termék kipróbálás lehetőségét újragondoló könnyített csere piac, aminek segítségével “kockázat nélkül vásárolhatunk”. Ezen kívül a csapatok foglalkoztak a stresszmentes áruátvétel lehetőségeivel és egyedi vásárlói tudásplatform létrehozásával, mely élmény alapon segíti a gyors és releváns vásárlási választást a boltokban.

A két nap alatt a design thinking alapjaival is megismerkedhettek a résztvevők és kipróbálhatták a legújabb innovációs módszereket és gondolkodásmódot.
A két nap alatt a design thinking alapjaival is megismerkedhettek a résztvevők és kipróbálhatták a legújabb innovációs módszereket és gondolkodásmódot.

Az együttgondolkodást vezető iparági szakemberek inspiráló előadásai serkentették, így az Extreme Digital alapító Várkonyi Balázs mellett a résztvevők piaci háttérinfomációt kaphattak Szarka Szilviától az Extreme Digital marketing igazgatójától és Mészáros Gábortól, az e-commerce cég ügyfélélmény vezetőjétől. A piackutatási adatokat Dörnyei Otília (consumer & retail director, INSPIRA Research) és Madar Norbert (vezető tanácsadó, GKI Digital) tolmácsolta az egybegyűlteknek. A sprinterek hallhatták Kertész Istvánt (alapító-tulajdonos, Mobilia-Artica Kft.), aki az elmúlt években a legnagyobb luxusmárkák boltjai kialakításában vett részt a világ minden táján. A rendezvényen előadott továbbá Holló Mátyás az Indelab építésziroda vezető tervezője, Román Gergely, a Decathlon digitális igazgatója, Dobó Mátyás és Arany János digitális transzformációs evangelisták és Weiler Ádám, a T-Systems Magyarország szenior technológiai szakértője is.

Jellemzően a bizalomépítés, a vásárlók ismereteinek bővítése és a vásárlási folyamat gyorsítása volt a prezentált anyagok közös metszete.
Jellemzően a bizalomépítés, a vásárlók ismereteinek bővítése és a vásárlási folyamat gyorsítása volt a prezentált anyagok közös metszete.

“A technológia segítségével nagyon sok adatot tudunk a vásárlókról és a boltokban is temérdek lehetőségünk van kapcsolatot építeni velük, segíteni a vásárlási folyamatot. Mégis a számok mögött kevéssé látjuk az embereket, hogy mi a szándékuk, mire van szükségük. Az elmúlt két napot azért tartom nagyon sikeresnek, mert olyan koncepciók születtek, ahol a középpontban a vásárlók álltak és a kitalált szolgáltatások, a technológiai apparátus a kimagasló vásárlói élmény szolgálatába lett állítva. Számtalan izgalmas gondolatot kaptunk, melyek közül számosat meg is szeretnénk valósítani a Nyugati téri új boltunkban” - mondta Várkonyi Balázs az Extreme Digital alapítója.

A résztvevők a két nap alatt a design thinking alapjaival is megismerkedhettek és kipróbálhatták a legújabb innovációs módszereket és gondolkodásmódot. A visszajelzéseikben kiemelték, hogy érdemes máskor is ilyen előremutató, innovatív rendezvényeket tartani, ahol a szakma érdeklődő, proaktív közössége együttműködik a vásárlói igények minél jobb kiszolgálása érdekében.

hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

A legjobb HR-kommunikációs megoldások versenye. Normál nevezési határidő: augusztus 19.

Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra cégvezetőknek, értékesítési vezetőknek, értékesítőknek, kommunikációs szakértőknek, politikusoknak, és mindenkinek, akinek a munkája részét képezi, hogy meggyőzzön másokat, értékesítsen valamit: terméket, szolgáltatást, ötletet vagy önmagát.

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! 10 alkalmas képzés péntekenként: 10 oktatási nap + konzultációs lehetőség! 2021. októbertől!

Mutassátok meg, hogy CSR-ral valóban lehet jót tenni! Normál nevezési határidő: október 12.