hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. június. 13., vasárnap - Antal, Anett.
hirdetés

Üzlet-bérbeadás

Kiskereskedelmi felmérés

A kiskereskedelmi bérlők 98 százaléka a járványhelyzet alatt egyeztetést kezdeményezett az üzlethelyiségek bérbeadóival, akikkel Magyarországon nagymértékben sikerült bérlőcentrikus megoldásban megállapodniuk - derült ki a CBRE Magyarország hazai és régiós kiskereskedelmi felméréséből. A kiskereskedelmi üzletek bérlői egyértelműen az online értékesítés erősebb jelenlétében és a hatékonyabban szervezett üzlethálózat kialakításában látják a megoldást.

hirdetés

Növelik az online értékesítést és kevesebb üzletet nyitnak

A járványhelyzetben kiemelt fókuszba került az online értékesítés, ezt erősítették meg a megkérdezett kiskereskedelmi bérlők is a CBRE Magyarország legfrissebb felmérése szerint. Fontos, hogy nemcsak rövidtávon, hanem hosszútávon gondolkodva is növelni szeretnék a hazai kiskereskedelem szereplői az online jelenlétüket, így minden második bérlő szeretne is ebben erősödni. Továbbá a válaszadók 57%-a állítja, hogy ez a fajta értékesítés korábban nem képezte az alapvető üzleti stratégiájuk részét, hanem a koronavírus hatására kezdtek el nagyobb hangsúlyt helyezni ennek a területnek a fejlesztésére.

Az online térben való fejlődés mellett kiemelték, hogy előre láthatóan kevesebb üzletet fognak üzemeltetni (rövidtávon a válaszadók 27%-a, hosszútávon 45%-a). Viszont előtérbe helyezendő, hogy a tervezetten kevesebb üzletnyitás mellett törekedni fognak arra, hogy hatékonyabb elhelyezkedése legyen az üzleteknek, így a mennyiség helyett a minőségre kerülhet majd a jövőben a hangsúly.

Hogyan érzékelik a bérlők a koronavírus hatását?

A CBRE megvizsgálta, hogy a kiskereskedelmi bérlők milyen kulcsterületeken érezték a leginkább a koronavírus hatását. Legfontosabbként a válaszadók több, mint 85%-a a jelentős bevételkiesést emelte ki. Másodsorban, a kialakult pénzügyi helyzet miatt, az ingatlanbérléshez kapcsolódó díjak kifizetése jelenti a nehézséget a számukra. Harmadrészt a vásárlóik és saját dolgozóik egészségügyi biztonságának megteremtését és fenntartását jelölték meg a legnagyobb kihívásnak.

Bérlőcentrikus párbeszéd bérlők és tulajdonosok között

Jó hír, hogy a nehéz helyzetben szinte minden bérlőnek (98%) sikerült beszélgetést folytatni a tulajdonosi oldallal, és a megkérdezettek 90%-ának sikerült is valamilyen kompromisszumot kötnie a járvány okozta gazdasági környezetben. A bérlők nagy része bérleti díj kedvezményről, a bérleti díj megszüntetésről, valamint átstrukturálásról tárgyalt.

A magyarországi helyzettel szemben például a Csehországban a CBRE által végzett hasonló felmérés esetében a kiskereskedelmi bérlők 56% nem kapott semmilyen kedvezményt a tulajdonosi oldaltól, viszont 39%-uk részesült állami támogatásban, így elmondható, hogy ténylegesen a bérlőknek 17%-a nem kapott valamilyen formában támogatást. Ez alapján a hazai piacon a tulajdonosi oldal kompromisszumkészebb, bérlőcentrikusabb hozzáállást tanúsít a koronavírus okozta hatások bérlői kezelésében és a hosszú távú együttműködést tartja szem előtt.

---

Kiskereskedelmi Felmérés 2020

A CBRE Magyarország a járványhelyzetet követően, 2020 augusztusában végezte el felmérését 50 hazai és CEE régiós kiskereskedelmi bérlő körében. A megkérdezett bérlők 37 százaléka a divat, 25 százaléka a speciális szaküzlet, 8 százaléka élelmiszerüzlet, 8 százaléka pedig vendéglátóipari egység, a fennmaradó 22 százalék pedig elektronika, szolgáltatások, sport, háztartás és bútorok, szabadidővel kapcsolatos árukkal kereskednek.

 

 

 

(forrás: StoreInsider)
hirdetés

Címkék

hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Itt a Store Insider új podcast rovata! Április 22-én startoltunk a #PályázzaProFuturával; a sorozat első része a pályázati lehetőségeket járja körül. A műsor epizódjai hasznos segítséget nyújtanak minden olyan élelmiszeripari, FMCG-szereplőnek, amely plusz forrásokat keres, illetve szeretne elcsípni egy szeletet a következő hónapokban megjelenő, nagyságrendileg hatszázmil­liárd forint értékű új kiírásokból.

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Szerkesztőségi, független vagy márkázott podcastok, videók, dokusorozatok versenye.

Kiadónk társoldalai

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!